• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Men fakta kvarstår. DU har inte en susning om när eller om Rolex-priserna kommer att höjas i Sverige.
Ja, priserna har höjts i andra länder pga valutan men det är ingen garanti för att en prishöjning är på gång i Sverige.
Du framstår som oseriös med den texten i din annons.
Hahaha det blev en rolig fredag :)
Hoppas ni har något annat att roa er med än att kommentera en massa oseriöst på ett vad jag trodde var ett seriöst forum.. Man upphör aldrig att förvånas!
 

Ninen79

Audemars

snoozarn

Patek
2-Faktor
Herregud. Är det kul att såga allt och alla? Förstår inte vad ni vinner på att leta småfel i annonser och hänga ut säljarna här.
Fredagshumor, ser du väl nedan. Och ta inte i allt för mycket, uppenbarligen finns det ett behov av liknande trådar. Kanon!
Glömmer aldrig när jag hade denna Breitling ute för 18 k prutat och klart och fick PM av dig där du bjöd 12 k! Hur fan tänkte du?

https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-chrono-42mm.41885/
 

marlun

Rolex
Om man kan undvika att en nybörjare går på en blåsning så.. :)
Vilken blåsning? Att skriva att det nalkas en prishöjning? Det är allt annat än en blåsning om du frågar mig. Det är lite vilseledande säljsnack om man inte är helt säker på att prishöjningen är aktuell, men är det verkligen värt att hänga ut säljaren här i tråden på grund av det? För mig är det en struntsak.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vilken blåsning? Att skriva att det nalkas en prishöjning? Det är allt annat än en blåsning om du frågar mig. Det är lite vilseledande säljsnack om man inte är helt säker på att prishöjningen är aktuell, men är det verkligen värt att hänga ut säljaren här i tråden på grund av det? För mig är det en struntsak.
Trådens syfte är att ställa frågor som inte går att ställa direkt i annonsen.

Och det går ju att bemöta frågan på ett vuxet sätt, med lite ödmjukhet. :)
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Var mest en allmän reflektion över tonen i alldeles för många inlägg, och inte riktat till dig enbart till dig @vaniljglass, även om jag kan tycka att den är kort ibland.
Tror man kan komma långt med att i sin fråga eller påstående att en annons är fel, oberoende av anledning, motiverar varför man tycker det och inte bara korthugget ställer den, eller gör ett påstående. Vill hävda att det kan bli mer konstruktiva diskussioner av det istället för att annonsören går i försvarsställning och det bara blir ett munhuggande av allt. Och dessutom delar man med sig av sina kunskaper. :):angel::bookworm::artist::snaphappy::cool::cigar::pompus::blackalien::):baby:;):cigar:
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Vilken blåsning? Att skriva att det nalkas en prishöjning? Det är allt annat än en blåsning om du frågar mig. Det är lite vilseledande säljsnack om man inte är helt säker på att prishöjningen är aktuell, men är det verkligen värt att hänga ut säljaren här i tråden på grund av det? För mig är det en struntsak.
Tycker denna tråden är en utmärkt hygienfaktor. Besparar moderatorer den själsdödande sysslan att agera ordningspolis i tid och otid om inte annat. Sen kan jag tycka det är en schysst tradoff när man får gratis annonsplats mot en ypperligt selekterad målgrupp att man får vara beredd att försvara en del av de säljargument man använder ("lite vilseledande säljsnack" finns det andra mindre smickrande termer för btw) då och då. Ser inte hur det är att "hänga ut" någon? Är ju inte sällan kommentarerna kommer till säljarens försvar dessutom i frågor som inte gäller enkla annonsregler. (sen kan man ju skita i att gå i svarsmål om man nu vill det men det ser ju lite udda ut)
 

Sundberg

Breitling
Med anledning av att den Lemania Viggen som @Sundberg lagt upp på K&S tangerar det högsta pris som en Viggen någonsin sålts för är man lite nyfiken på hur baklocket ser ut. Med det sagt. Klockan ser grym ut. GLWS.
https://klocksnack.se/threads/lemania-viggen-nr-055.69101/
Klocka_2_1600px_Soundhill_Foto.jpg

:)
 
Den här tråden är relevant och fyller ett syfte om den leder till bättre annonser. Men som några redan påpekat så ställs vissa frågor/synpunkter på ett sätt så det bara mynnar ut i käbbel. Om man nu vill få till bättre annonser på KS tror jag inte det är rätt taktik eftersom annonsörerna avfärdar avsändarna som griniga idioter, istället för att ta till sig av berättigade synpunkter.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Vilken blåsning? Att skriva att det nalkas en prishöjning? Det är allt annat än en blåsning om du frågar mig. Det är lite vilseledande säljsnack om man inte är helt säker på att prishöjningen är aktuell, men är det verkligen värt att hänga ut säljaren här i tråden på grund av det? För mig är det en struntsak.
Att det skulle vara en blåsning att sia om kommande prishöjning är väl magstarkt. Lite säljsnack går väl att acceptera tycker jag utan att ta fram blåslampan att jaga med..

Jag tycker tyvärr "säljsnacket" i din annons(OQ) är värre då. Du skriver att tavlan åldrats från blå till lila men nämner inget om att den är skadad aka "stardust" och färgsläpp. Visst det syns på bilderna men alla har inte stenkoll och bättre att vara supertydlig då du även inte har någon retur.
 

marlun

Rolex
Att det skulle vara en blåsning att sia om kommande prishöjning är väl magstarkt. Lite säljsnack går väl att acceptera tycker jag utan att ta fram blåslampan att jaga med..

Jag tycker tyvärr "säljsnacket" i din annons(OQ) är värre då. Du skriver att tavlan åldrats från blå till lila men nämner inget om att den är skadad aka "stardust" och färgsläpp. Visst det syns på bilderna men alla har inte stenkoll och bättre att vara supertydlig då du även inte har någon retur.
Bra feedback, ska nämna det i annonsen.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hahaha det blev en rolig fredag :)
Hoppas ni har något annat att roa er med än att kommentera en massa oseriöst på ett vad jag trodde var ett seriöst forum.. Man upphör aldrig att förvånas!
Tycker din annons passar bättre på Blocket eller Tratten. Där kanske du kan få någon att tro att du har koll på Rolex kommande prishöjningar.
Lycka till :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp