• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

@Jimmy_Vegas , har du klockan på vristen och är grepptränaren till för foten?

https://klocksnack.se/threads/captain-of-crush.99238/

B5C6E20D-5472-4B55-8125-AAB9C6FCD42A.png

En liten fundering bara i största allmänhet.
Jag letar efter något väldigt specifikt, Ray-ban Foldable i storlek 54. Allt finns i rubriken och således inte värt att gå in i annonsen om man inte har ett par sådana som man är villig att sälja. Snart 1000 visningar och 0 PM till mig. Ändå rätt sjukt men antar att folk är nyfikna.

En liten fundering bara i största allmänhet.
Jag letar efter något väldigt specifikt, Ray-ban Foldable i storlek 54. Allt finns i rubriken och således inte värt att gå in i annonsen om man inte har ett par sådana som man är villig att sälja. Snart 1000 visningar och 0 PM till mig. Ändå rätt sjukt men antar att folk är nyfikna.
Mycket enkelt svar. Folk är för snabba och ser inte att det står Köpes i början. :)

Nu verkar det vara mer regel än undantag att köra 3-4 annonser i rad samma dag på Lifestyle köp/sälj.
Nån annan som reagerat på det, eller är det ingen som bryr sig?

@Bagarebergstrom, har jag missförstått reglerna kanske? Är det EN annonsbump per användare och dag. Inte en bump PER annons om dagen?
En ny annons per dag eller en bump per dag på en befintlig annons, dvs har man tre annonser så har du rätt att bumpa en av dom. Krångligt att förklara till och med ;)

Edit: som du säger så är det en annonsbump per användare och dag. Lägger du upp en ny annons så har du ej rätt till att bumpa befintlig :) så läser jag reglerna

En fråga, är s.k Raffles/lotterier tillåtna på KS? Sett många kör detta på andra köp&sälj sidor.

Exempel: Du har en vintagedinka för 1200kr till salu, lottar ut den till en lycklig vinnare! (12 platser ala 100kr)

Helt ening, jag ställde även frågan om den annonsen för över ett halvår sedan vad som var det tidigare priset, står bara ett pris i annonsen trots att rubrik säger nytt pris. Dessutom legat sjukt länge och bumpas då och då...

Borde vara obligatoriskt på samtliga säljavdelningar att man skriver datum när man ändrar pris eller kompletterar med info i annonser. Samt att ordinarie pris ska finnas med i annonstexten. Extremt enkel åtgärd att införa.

Tillbaka
Topp