• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Dagens säljtips @Zthlm Tvätta och stryk skjortan innan du annonserar. Den där får du antagligen inte 20 spänn för som den ser ut i annonsen.
https://klocksnack.se/threads/skjorta-rose-born-strl-40.103031/
8d8a65dc-3347-48d1-ac1f-44239ffffc86-jpeg.977127

@vaniljglass
Du har säkert helt rätt, såg att annan användare hade lagt ut samma sak tidigare varför dessa hamnade på köp och sälj - ingen ursäkt bara en förklaring. Tar bort dem omgående om någon behöver dem - skicka ett PM så skickar jag dem naturligtvis grattis.

Trevlig tredje advent.

@vaniljglass
Du har säkert helt rätt, såg att annan användare hade lagt ut samma sak tidigare varför dessa hamnade på köp och sälj - ingen ursäkt bara en förklaring. Tar bort dem omgående om någon behöver dem - skicka ett PM så skickar jag dem naturligtvis grattis.

Trevlig tredje advent.
Ta inte åt dig av folk som gnäller här. Tycker inte du gjort något fel.

Ska man klaga kan man klaga på de som säljer fläckiga kläder och möbler istället, för det är ju faktiskt vidrigt.

Ta inte åt dig av folk som gnäller här. Tycker inte du gjort något fel.

Ska man klaga kan man klaga på de som säljer fläckiga kläder och möbler istället, för det är ju faktiskt vidrigt.

Tack för vänliga ord - uppskattas.

Folk måste naturligtvis få uttrycka sina synpunkter. Sen skulle jag ibland och rent generellt på forumet (och även på andra ställen) föredra ett annat tonläge/andra formulering initialt:)

Senast ändrad:
@Golbica - jag får inte ihop det. Är värdet 13k eller 12,7k (9 + 3,7)? Får inte ihop ditt pris heller....

https://klocksnack.se/threads/superpresentkort-med-över-100-tals-företag-värde-13-000.103910/
Har presentkort(3x olika koder) värda 13k, säljes för 12k.
9k är ett presentkort/kod på, säljes för 8,5k.
ett annat är på 3,7k, säljes för 3,3k.
sen har jag en till presentkort/kod som är på 300kr, detta säljer jag inte separat utan bara om du köper minimum 2 koder.
lite otydligt att jag inte skrev med 300kronorna ser jag, tack för feedbacken ^^

la upp det som ovan så man slipper köpa hela 13k värdet utan kan fördela det om man inte ska göra ett köp där du behöver hela summan(13k).

tycker du inte 13k presentkort värde som säljs för 12k är rimligt?

sen har jag en till presentkort/kod som är på 300kr, detta säljer jag inte separat utan bara om du köper minimum 2 koder.

la upp det som ovan så man slipper köpa hela 13k värdet utan kan fördela det om man inte ska göra ett köp där du behöver hela summan(13k).

Lät Rätt Jävla krångligt.. Att lösa in 3 presentkort för att spara en tusenlapp på en summa om 13k tänker jag. Speciellt på den "högre" summan.. Ska ju vara väldigt riktat. Hade varit mer rimligt om du hade ett presentkort på. 5k och sålde för typ 4k. Vill man ha något för. Mer lägger man ju till det sista själv. På 13 k. Är ju risken rätt stor att du blir sittandes med lite kvar.. Så. Enligt mig hade det snarare varit värt 10-11k. Men bara så jag tänker.. Tack och hej

Lät Rätt Jävla krångligt.. Att lösa in 3 presentkort för att spara en tusenlapp på en summa om 13k tänker jag. Speciellt på den "högre" summan.. Ska ju vara väldigt riktat. Hade varit mer rimligt om du hade ett presentkort på. 5k och sålde för typ 4k. Vill man ha något för. Mer lägger man ju till det sista själv. På 13 k. Är ju risken rätt stor att du blir sittandes med lite kvar.. Så. Enligt mig hade det snarare varit värt 10-11k. Men bara så jag tänker.. Tack och hej
beror givetvis på vad du ska köpa, planerar du att köpa en resa via VING eller ticket inför påsklovet så kan du lika gärna köpa mina presentkort och göra något roligare för 1000kr som du sparar.
Krångligt? Nej inte alls, köpte själv en resa via ving för presentkort i september, hade 3x koder även här. mkt smidigt :)

Senast ändrad:
lite otydligt att jag inte skrev med 300kronorna ser jag, tack för feedbacken ^^

Du får sälja precis vad du vill men då du inte nämnde presentkortet på 300:- fick jag inte ihop summorna.

Nämner ingen speciell annons utan mer generellt.
Man säljer inte använda inear-hörlurar. Sjukt äckligt. Och dom flesta vill nästan ha tillbaka hela summan för ett par halvår gamla hörlurar som suttit långt in örat på en annan person.
Ge eller sälj dom till familj/kompis som kanske kan stå ut med erat gamla äckel

Nämner ingen speciell annons utan mer generellt.
Man säljer inte använda inear-hörlurar. Sjukt äckligt. Och dom flesta vill nästan ha tillbaka hela summan för ett par halvår gamla hörlurar som suttit långt in örat på en annan person.
Ge eller sälj dom till familj/kompis som kanske kan stå ut med erat gamla äckel
Årets WORD!
I min värld samma som att sälja en begagnad men rengjord dildo..

ACAACF68-E358-41E0-99F1-A0FDD21CD4CC.png
18C53536-7A92-459A-85EF-462865E9B9C8.png
FCA68A41-354F-4F34-A28F-7F4D2D379533.png
@Erik1
Frågan kanske har varit uppe tidigare? Jag undrar om du har avtal som ger dig rätt att reproducera dessa verk och sälja dem vidare?

Glömde bort min fråga bra att du påminde. @Erik1 kan du svara så vi får klarhet. @yonsson oklart vem som är moderator på lifestyle. Vi säljer ju inte kopior på forumet men erik1 kanske har avtal med de som äger upphovsrätten.
Ska jag vara helt ärlig har jag dig på ignore så missade helt dina frågor.

Jag är helt öppen för köpare att det är re-prints. Jag har fått ok ifrån admins att annonsera.

Brillo boxen känner du väll till historian omkring. Så det bygger vidare på hela den grejen :) det är ett foto av en brillo box, inte en box.

Banksy motivet är inget Banksy har sålt såvitt jag vet så där kan jag skriva ”Banksy/ banksy stil”.

Monaco postern är från före 1970 vilket gör att copyright/ upphovsrätten har gått ut.

Det är väl mille racing postern som det ev. Kan bli frågetecken kring men som köpare tar man ingen risk, det hamnar på mig isåfall.

Jag har ett gäng orginal affischer som jag kommer att lägga upp till försäljning idag/ imorgon ifrån min privata samling ifall det intresserar dig mer. Bla. Roy Lichtenstein och vintage riviera posters.

Ska jag vara helt ärlig har jag dig på ignore så missade helt dina frågor.

Jag är helt öppen för köpare att det är re-prints. Jag har fått ok ifrån admins att annonsera.

Brillo boxen känner du väll till historian omkring. Så det bygger vidare på hela den grejen :) det är ett foto av en brillo box, inte en box.

Banksy motivet är inget Banksy har sålt såvitt jag vet så där kan jag skriva ”Banksy/ banksy stil”.

Monaco postern är från före 1970 vilket gör att copyright/ upphovsrätten har gått ut.

Det är väl mille racing postern som det ev. Kan bli frågetecken kring men som köpare tar man ingen risk, det hamnar på mig isåfall.

Jag har ett gäng orginal affischer som jag kommer att lägga upp till försäljning idag/ imorgon ifrån min privata samling ifall det intresserar dig mer. Bla. Roy Lichtenstein och vintage riviera posters.
Delar inte din uppfattning om Banksy och inte heller racing postern, risken på dig? Har admin gett dig ok så länge risken är på dig? Tycker även boxen är tveksam då du återger ett verk i kommersiellt syfte. Intressant att du har mig på ignore men denna gång svarade så fort. Du får dra ett pm om mina ev oförätter så vi kan reda ut det och bli vänner, för mig oklart varför.

Delar inte din uppfattning om Banksy och inte heller racing postern, risken på dig? Har admin gett dig ok så länge risken är på dig? Tycker även boxen är tveksam då du återger ett verk i kommersiellt syfte. Intressant att du har mig på ignore men denna gång svarade så fort. Du får dra ett pm om mina ev oförätter så vi kan reda ut det och bli vänner, för mig oklart varför.
Okej, ja då tycker vi olika då. Jag frågade admins om de var ok och fick ett ja helt enkelt.

Det finns en väldigt bra dokumentär om just Brillo boxen som visas Bla. på Warhol utställningen på moderna just nu. Det går i Warhols anda, hela konstverket är ett plagiat men i annat medium och skala ifrån början. Precis som min poster.

Jag klickade in i tråden när Mofo svarade och den åkte upp, undrade vad han citerade och såg dina frågor. Jag har ingen oförrätt med dig utan tycker bara att du är lite av en Don Quixote-figur :)

Tillbaka
Topp