• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Trodde inte det fanns en marknad för det. Menar du t ex att folk använder en tvättmaskin i ett par år, tröttnar och köper nytt?
Många som köper nytt boende där sånt ingår. Folk flyttar ihop, m.m.

Jag har skänkt mina överblivna fungerande saker via Blocket. Det finns väldigt mycket folk där ute som har väldigt lite pengar...
Tex en tvättmaskin när jag bytte ut min dåvarande.
Jag skänker det mesta som inte har något ordentligt värde till någon organisation som sedan säljer och skänker till välgörenhet.

Jag har skänkt mina överblivna fungerande saker via Blocket. Det finns väldigt mycket folk där ute som har väldigt lite pengar...
Tex en tvättmaskin när jag bytte ut min dåvarande.

Snällt av dig.
Jag tänkte inte i de banorna utan på rena köp och sälj marknaden.
Upphämtning måste ju vara en pina var min första tanke.

Tänk vilka magiska maskiner människan har uppfunnit för det ändamålet ;)
1620299351169.png

Jag köpte min torktumlare begagnad. 2 år gammal typ 30% av nypris. Deras tvättmaskin hade gått sönder så de bytte den och då "matchade inte" torktumlaren längre :rolleyes:

Snällt av dig.
Jag tänkte inte i de banorna utan på rena köp och sälj marknaden.
Ibland har man inte mage att ta betalt...
Sålde ett skrivbord en gång på Blocket för 500:-, det kom en köpare som man kunde se hade det tufft, han skulle ha det till sin dotter som gick i skolan. Han kom i en väldigt liten bil, typ storlek Fiat 500 som han hade lånat av en granne. Han fick skrivbordet av mig och var väldigt tacksam. Han fick använda spännband över hela bilen för att få med sig det hem.

Han hade åkt 3 mil....

Tänk vilka magiska maskiner människan har uppfunnit för det ändamålet ;)
1620299351169.png

Jag köpte min torktumlare begagnad. 2 år gammal typ 30% av nypris. Deras tvättmaskin hade gått sönder så de bytte den och då "matchade inte" torktumlaren längre :rolleyes:

Haha jag är nog mest lat. Blir ju ändå en del lyftmoment i och ur bilen /släpkärran.
Nä hellre betalar jag nytt och får det nya levererat och den gamla bortforslad. :-O
Men vår maskin har faktiskt klarat sig riktigt bra. Inne på 9e året.

30% av nypris är ju inte illa alls. De som sålde ville matcha torktumlaren? Jisses.

Sålde ett skrivbord en gång på Blocket för 500:-, det kom en köpare som man kunde se hade det tufft, han skulle ha det till sin dotter som gick i skolan. Han kom i en väldigt liten bil, typ storlek Fiat 500 som han hade lånat av en granne. Han fick skrivbordet av mig och var väldigt tacksam. Han fick använda spännband över hela bilen för att få med sig det hem.

Han hade åkt 3 mil....
Man ska se sig själv som lyckligt lottad om man hänger på klocksnack och har råd med denna hobbyn. Fint gjort av dig!

Han hade åkt 3 mil....

Verkligen empatiskt.
Ibland läser man ju om folk som inte har råd med...någonting egentligen.
Och som måste välja mellan julgröten eller en liten present till barnen.
Och så sitter man här med sin ändå rätt överflödiga hobby...

Det är absolut viktigt att få en reality check då och då.
Tyvärr kunde jag inte köra hem den åt honom, men just då stod min BMW vid entrén och 2 motorcyklar i garaget som vi gick igenom med skrivbordet...
Då kändes det ännu värre...
Jo det är nog rätt bra att få sig en funderare ibland när man känner att man inte har råd med en guldrolex fast man har en stålrolex, motorcyklar, bilar, jagar osv osv.

Väldigt sällan det är så.
Majoriteten skulle jag säga är fina kök som skrotas ut för någon löjlig anledning.

Men visst, jag själv förstår inte hypen med att allt ska göras om. Och när allt är ombyggt så skall det byggas om igen...
Tycker också att det är onödigt, men förstår samtidigt när folk har olika smak och stil

@Rolexsearch hur skiljer sig ditt vinset för 500 kr från t ex det från Cdon för 89 kr, förutom att ditt har en del mindre och kommer i en pappask istället för en trälåda? För tydlighetens skull så är jag inte ute efter att tjafsa. Jag förutsätter att jag förbisett någon väsentlig detalj.

@Rolexsearch hur skiljer sig ditt vinset för 500 kr från t ex det från Cdon för 89 kr, förutom att ditt har en del mindre och kommer i en pappask istället för en trälåda? För tydlighetens skull så är jag inte ute efter att tjafsa. Jag förutsätter att jag förbisett någon väsentlig detalj.

Hoppsan. Visste jag inte alls. Hittade denna i min fars byrålåda när jag tömde hans lägenhet och tänkte sälja den, hade ingen aning vilket värde utan bara gissade. Tack för plinget. Lägger ut den för billigare då

Ni som har mycket kläder, prylar, eller knivar för den delen i era annonser - TA BORT DEM SOM ÄR SÅLDA FFS eller vad tror ni det är för fördel att man måste bläddra igenom 8 sålda grejer innan man kan se vad som är kvar? Att det ser coolt ut att ni haft mycket grejer? Jag lovar att ni snarare tappar försäljning pga jobbiga annonser. Lägg åtminstone de osålda grejerna överst ;)

Ni som har mycket kläder, prylar, eller knivar för den delen i era annonser - TA BORT DEM SOM ÄR SÅLDA FFS eller vad tror ni det är för fördel att man måste bläddra igenom 8 sålda grejer innan man kan se vad som är kvar? Att det ser coolt ut att ni haft mycket grejer? Jag lovar att ni snarare tappar försäljning pga jobbiga annonser. Lägg åtminstone de osålda grejerna överst ;)
Tror det handlar om att man är van de regler som gäller på klockor, det står bara att priset ska vara kvar på lifestyle men tror med många utgår från den här regeln:

”9) Annonsbeskrivning, pris och bilder ska lämnas kvar oförändrat efter avslut/tillbakadragning.”

Tror det handlar om att man är van de regler som gäller på klockor, det står bara att priset ska vara kvar på lifestyle men tror med många utgår från den här regeln:

”9) Annonsbeskrivning, pris och bilder ska lämnas kvar oförändrat efter avslut/tillbakadragning.”
Ok, då blir deras beteende mera förklarligt. Men det är i så fall en rätt dåligt fungerande regel i sin nuvarande tillämpning. Men att lägga det som är kvar överst torde fortfarande vara ett hyfsat tips.

@Simon.x jag tror att din Lifestyle annons på den där analoga kameran fyller två år imorgon?

https://klocksnack.se/threads/analog-canon-ae-1-i-nästan-mint-1980.106445/

Då den bumpas regelbundet så har den blivit en del av min vardag och jag har kommit att tycka om den, kommer att sakna den om den mot förmodan skulle avslutas. Blir det kalas så kommer jag gärna oavsett covid.
Jag tänker att vi kanske ska starta en insamling och köpa denna tillsammans för att sen elda upp den offentligt? :D

Tillbaka
Topp