• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Veratio

Cartier
Jag använder alltid denna sorteringsfunktion
sortera.jpg
för att slippa alla bumpar.

Utmärkt! Fixat. Tack!
 

PerS

Omega
Ni som kan era hörlurar; detta är väl inte plus-varianten, utan den äldre modellen av Galaxy Buds?

 

plundberg

Omega
2-Faktor
Ni som kan era hörlurar; detta är väl inte plus-varianten, utan den äldre modellen av Galaxy Buds?

Skalet ser onekligen ut att tillhöra de vanliga och inte plus. Men de är väldigt snarlika i utseende också. Så kan ha fel. Du kanske tänker på pro? Som har ett helt annat utseende.
 

PerS

Omega
Skalet ser onekligen ut att tillhöra de vanliga och inte plus. Men de är väldigt snarlika i utseende också. Så kan ha fel. Du kanske tänker på pro? Som har ett helt annat utseende.
Ja, tänkte att laddcaset ser ut att vara till vanliga varianten och inte Plus. Vanliga varianten såldes ny för 500kr i våras, så är det inte Plus-varianten så känns priset helt plötsligt inte så bra längre...
 

ScubaKing

Audemars

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
@Rolexsearch kan du berätta något mer om konstnären? Är det kanske du själv som hållit i penseln när detta mästerverk skapades? :)
 

ToolDiver

KS Explorers Club
@Rolexsearch kan du berätta något mer om konstnären? Är det kanske du själv som hållit i penseln när detta mästerverk skapades? :)
Haha yes, men ville inte säga något. Har sålt några tavlor tidigare men inte på KS och ville inte utnämna mig själv. Men konst är ju som klockor, antingen gillar man dem eller inte 🤷‍♂️ Hoppas du uppskattar motivet.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Haha yes, men ville inte säga något. Har sålt några tavlor tidigare men inte på KS och ville inte utnämna mig själv. Men konst är ju som klockor, antingen gillar man dem eller inte 🤷‍♂️ Hoppas du uppskattar motivet.
Absolut! Gillar att Lagerfeldt fick vara med på ett hörn. Det blev en bra påminnelse om att jag borde ta tag i att titta på Rodolphe Marconis Lagerfeldtdokumentär som stått i hyllan här en längre tid. :)
 

ScubaKing

Audemars
Denna Remington har nu legat uppe sedan Januari 2017, den har alltså legat 5 år på KS utan att säljas. Och den bumpas fortfarande...

@mae Har du fått några som helst bud på den?

Klocksnack är nog inte rätt ställe att sälja en revolver från 1800-talet på. Varför inte bara lägga den på Bukowskis/Kaplans/eBay/Tradera och kanske få den såld?

Du kanske inte får den såld för pengarna du efterfrågar, men du kanske får den såld i alla fall. :)

 

mae

Omega
Denna Remington har nu legat uppe sedan Januari 2017, den har alltså legat 5 år på KS utan att säljas. Och den bumpas fortfarande...

@mae Har du fått några som helst bud på den?

Klocksnack är nog inte rätt ställe att sälja en revolver från 1800-talet på. Varför inte bara lägga den på Bukowskis/Kaplans/eBay/Tradera och kanske få den såld?

Du kanske inte får den såld för pengarna du efterfrågar, men du kanske får den såld i alla fall. :)

Och en sak till, har du inte ångrat tanken att sälja revolvern under dessa 5 år den legat ute så lär du inte ångra dig längre fram heller.

Jag har inte bråttom.
och det stör inte mig att den legat där sen 2017.
Stör det dig?
 

ScubaKing

Audemars
Jag har inte bråttom.
och det stör inte mig att den legat där sen 2017.
Stör det dig?

Nej det stör absolut inte, men realistiskt så kommer den ju inte säljas här på forumet. Och det är väl troligen ditt mål, att sälja den? Bukowskis och Kaplans borde vara ett betydligt bättre ställe att sälja revolvern på.
 
Senast ändrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Denna Remington har nu legat uppe sedan Januari 2017, den har alltså legat 5 år på KS utan att säljas. Och den bumpas fortfarande...

@mae Har du fått några som helst bud på den?

Klocksnack är nog inte rätt ställe att sälja en revolver från 1800-talet på. Varför inte bara lägga den på Bukowskis/Kaplans/eBay/Tradera och kanske få den såld?

Du kanske inte får den såld för pengarna du efterfrågar, men du kanske får den såld i alla fall. :)


Rolig annons och det stör inte att den funnits med ett tag.
Tycker dock denna meningen är sjukt kul nu efter 4 år...
"Kommer antagligen att ångra mig men just nu känns det rätt."
Måste säga att "just nu" fick just nu en helt ny innebörd för mig 😁
Hur länge kan "just nu" vara? I alla fall 4 år tydligen.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Rolig annons och det stör inte att den funnits med ett tag.
Tycker dock denna meningen är sjukt kul nu efter 4 år...
"Kommer antagligen att ångra mig men just nu känns det rätt."
Måste säga att "just nu" fick just nu en helt ny innebörd för mig 😁
Hur länge kan "just nu" vara? I alla fall 4 år tydligen.
Haha, enda sättet att toppa det hade varit "returpolicy: duell". 😂
 

hedbrg

Panerai
Vad gör den här cykeln över 40% mer värd nu än i somras?
 

sthlmcity

Omega
Vad gör den här cykeln över 40% mer värd nu än i somras?
Min prissättning är satt enligt hur kul jag haft med den, knepigt va? @PabloPicasso tycker också det är rätt kasst gjort så si kanske kan diskutera lite
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Vad gör den här cykeln över 40% mer värd nu än i somras?
Det räknas som en moped klass 2 eventuellt klass 1 beroende på hastighet. Så det är ingen ”cykel”
 

sthlmcity

Omega
Lätt motorcykel, den gör lätt 55km/h :) dock lätt strypa ner till laglig hastighet
Det räknas som en moped klass 2 eventuellt klass 1 beroende på hastighet. Så det är ingen ”cykel”
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Lätt motorcykel, den gör lätt 55km/h :) dock lätt strypa ner till laglig hastighet
Det räknas som en moped klass 2 eventuellt klass 1 beroende på hastighet. Så det är ingen ”cykel”
Då ska den ju vägreggas. Har du inte behörighet för lätt motorcykel blir det ju olovlig körning. Batteriet som avgör, om den går att strypa eller inte är ganska oväsentligt om den inte besiktigas.
Kan tycka att det bör framgå så ingen köper på sig något i tron om att det är lagligt. :)
 

sthlmcity

Omega
Då ska den ju vägreggas. Har du inte behörighet för lätt motorcykel blir det ju olovlig körning. Batteriet som avgör, om den går att strypa eller inte är ganska oväsentligt om den inte besiktigas.
Kan tycka att det bör framgå så ingen köper på sig något i tron om att det är lagligt. :)
Så är fallet och självklart informeras köparen om detta samt får den strypt till laglig hastighet för cykel. Vilket görs i grundinställningarna som lösenord krävs för att kunna använda
 

sthlmcity

Omega
Kommer aldrig vara en cykel juridiskt så länge som den är 1000w
Det är korrekt,
Haha. Med tanke på hur kul jag haft med min 116610 ska jag lägga ut den för 200k. :rolleyes:

Trams!
Sorry trodde man förstod att jag inte var seriös, jag tyckte jag gjorde ett fynd. Bara original cykeln kostar 1500-1700€ , sedan har tidigare ägare lagt ner pengar på att göra den väldigt fin enligt mig. Jag tänker att den är värd 13-15k, om inte behåller jag den tills nästa säsong.
 
Topp