• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Ett utmärkt sätt att få in en peng till driften också om Lifestyle skulle kosta. Betalar min Premium-avgift för att stötta driften, men så som Lifestyle köp&sälj har utvecklats är det svårt att se vad det egentligen tillför forumet förutom att ett gäng snålisar ;) vill slippa lägga 50 spänn på en Blocket-annons.
Annonserna bör enbart tillåtas av trogna forumanvändare, och bryter man mot reglerna tas den rättigheten bort. Enkelt löst.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Jag vet att det är accepterat att sälja nya Rolex över list men att sälja Xbox Series X med påslag är bara ruttet. Håll er till Blocket.

Du kan även matcha Xboxen med ett par eftertraktade skor från Lidl:
Ord 149, nu endast 5 gånger dyrare än nya. På Lidl.

Edit: Admin kan ta bort inlägget. Såg att det redan var omnämnt i tråden.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Vad som säljs spelar väl ingen roll, alla har vi olika intressen. Det är väl snarare hur det säljs som kan diskuteras..
 

zeke_varg

Omega
Premiumgrejer är ju uppenbart bra att ta här på köp/sälj där det finns högre andel livsnjutarmänniskor. Jag har 95% positiva erfarenheter, både köp och sälj.

De som av någon anledning inte funkar får man ta till myrorna el blocket. Vi har även en facebookgrupp bland grannarna här bland husen även om jag tycker de är lite snåla. :)

Blocket är ett jävla aber. Jag lägger ut lite billigare än billigast och hoppas på snabbt avslut. 10% bra säljerfarenheter och 80% bra köp typ.

Köp/sälj här är som en jävla dröm!
 

ToolDiver

KS Explorers Club
@Hook @Leben

Det är verkligen, verkligen, verkligen dags att börja ta betalt för Lifestyle-annonerna när till och med de värsta ocker-annonserna a´la Blocket börjar dyka upp. Lär dessutom bumpas i tre evigheter och ta plats från annat mer relevant.

Inte för att det är så särskilt mycket relevant längre iofs. Gott om använda och trasiga kläder till förra årets reapriser och diverse spruckna mobiler vimlar det däremot av, även det något som borde kosta att få annonsera ut.

62505E64-F265-4176-99C1-05B72B4A9BE6.jpeg


:D:eek::D:eek::D
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Har en likadan som jag köpte för 150kr på blocket, dock endast med 50mm optiken och utan "papper och låda" så ja, den annonsen kommer man att sakna :D
 

Derix

Patek
2-Faktor
@Simon.x jag tror att din Lifestyle annons på den där analoga kameran fyller två år imorgon?

https://klocksnack.se/threads/analog-canon-ae-1-i-nästan-mint-1980.106445/

Då den bumpas regelbundet så har den blivit en del av min vardag och jag har kommit att tycka om den, kommer att sakna den om den mot förmodan skulle avslutas. Blir det kalas så kommer jag gärna oavsett covid.
Den här jäkla annonsen kan lika gärna klistras då den ligger 90% av tiden bumpad längst upp. @Simon.x - du har inte funderat på att skänka bort kameran då det uppenbarligen inte finns någon som helst efterfrågan?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fast då kanske man inte behöver bumpa i väntan på att tiderna ska ändras.

Sånt här gör att man hamnar på folks ignorelistor och det är ju lite trist. Om man undrar varför det blir så dåligt med svar på ens inlägg ;)
 

Veratio

Cartier
@PANI

Tror det blir svårt att sälja en begagnad säng för halva nypriset? Tänker att 1/10 är närmare marknadspris, väldigt få köper sånt begagnat.

Lycka till på blocket.
 

PANI

Cartier
@PANI

Tror det blir svårt att sälja en begagnad säng för halva nypriset? Tänker att 1/10 är närmare marknadspris, väldigt få köper sånt begagnat.

Lycka till på blocket.
Tack för inputs! Möjligtvis. Dock är det skillnad i min värld att sälja en premiumsäng i nyskick kontra en sliten Ikeasäng, eller dylikt. Sålt en hel del säng begagnat genom åren så har bra koll vad de går för. Droppar priset på blocket i nästa vecka så säljs den kanske där, eller här :)
Trevlig kväll!
 

Johanw

Cartier

@tojjetok

Verkar omständigt att byta en telefon mot en likadan? :)


Iphone 12 pro max i nyskick med kvitto kartong, monterat ESR glasskydd samt Pitaka air skal bytes mot Iphone 12 pro max
 

tojjetok

Cartier

@tojjetok

Verkar omständigt att byta en telefon mot en likadan? :)


Iphone 12 pro max i nyskick med kvitto kartong, monterat ESR glasskydd samt Pitaka air skal bytes mot Iphone 12 pro max
I rubriken stod det rätt, hade smugit sig in max i beskrivningen. Tack för input, i den bästa av världar hade man med lite slutledningsförmåga kunnat ana att det var ett fel på antingen rubrik eller text, men nu är det korrigerat tack för hjälp=)
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Tack för inputs! Möjligtvis. Dock är det skillnad i min värld att sälja en premiumsäng i nyskick kontra en sliten Ikeasäng, eller dylikt. Sålt en hel del säng begagnat genom åren så har bra koll vad de går för. Droppar priset på blocket i nästa vecka så säljs den kanske där, eller här :)
Trevlig kväll!

Nu ser jag inte bilden, men oavsett var sängen är köpt så ser jag framför mig att svettiga människor har haft sex i sängen som säljs och att barn har haft magsjuka i den ;)
OBS jag syftar inte på dig i detta fallet :) Hade nog köpt en billigare ny säng än en begagnad dyr säng...
 

Hutti

Cartier
Nu ser jag inte bilden, men oavsett var sängen är köpt så ser jag framför mig att svettiga människor har haft sex i sängen som säljs och att barn har haft magsjuka i den ;)
OBS jag syftar inte på dig i detta fallet :) Hade nog köpt en billigare ny säng än en begagnad dyr säng...
Därför det finns lakan och bäddmadrass, så behöver man sällan oroa sig över sånt. Samma sak kan ju gälla matbord, soffor, t.o.m. tvättmaskiner om man ska oroa sig över sånt 😂

jag har köpt och sålt begagnade sängar, inga konstigheter.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Därför det finns lakan och bäddmadrass, så behöver man sällan oroa sig över sånt. Samma sak kan ju gälla matbord, soffor, t.o.m. tvättmaskiner om man ska oroa sig över sånt 😂

jag har köpt och sålt begagnade sängar, inga konstigheter.

Fan också, nu kommer jag aldrig kunna köpa det begagnat heller. Taskigt! ;)
 
Topp