• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Det blir självklart kontraproduktivt när omdömestrådarna blir gisslan. Spontant kan jag tycka att de ska användas för klockor.
Fattar principfrågan här (tro inget annat) men när effekten av skitpengar går ut över någons förmåga köpa eller sälja en klocka för 100’ för att det tjafsats om 100 spänn i ett köp av ett begagnat och gammalt mobilskal behöver man nog göra bedömningen själv om det är värt att lyfta det som ett problem där eller om man ska reda ut det mellan två parter bakom skynket.
GG-trådarna är ju karaktärstrådar. Tar man inte tillbaka en så billig Lifestyle-vara som krånglar så lär man inte heller ta tillbaka en dyr klocka som krånglar.

Det finns såklart två sidor av alla affärer, men en vara ska givetvis fungera om inte annat nämns. Hämndomdömen är inte OK, att däremot beskriva sin egen upplevelse som säljare är såklart OK.

Screenshot_20211105_152406.jpg
Ahh, kryphål för att banna alla satans parfymsplittar 😉
Endast alkoholfri parfym tillåts säljas 😬

GG-trådarna är ju karaktärstrådar. Tar man inte tillbaka en så billig Lifestyle-vara som krånglar så lär man inte heller ta tillbaka en dyr klocka som krånglar.

Det finns såklart två sidor av alla affärer, men en vara ska givetvis fungera om inte annat nämns. Hämndomdömen är inte OK, att däremot beskriva sin egen upplevelse som säljare är såklart OK.

Fair enough.
Köper resonemanget.

@stigge , troligen försvunnit vid redigering av tråden innan jag tryckte upp den igen, skönt med nitiska smidiga moderatorer som har överseende, så man hinner åtgärda felen.

Om man bumpar, kan man få det ogjort? Häromveckan bumpade jag 3 annonser och insåg att så får jag ju inte göra. Tyvärr hann jag inte backa bumpen, om det ens går, så moderatorn hann radera mina 2 annonser som hade tagit mig mest tid. Lite irriterande, men regler är regler och jag var boven.

Senast ändrad:
Om man bumpar, kan man få det ogjort? Häromveckan bumpade jag 3 annonser och insåg att så får jag ju inte göra. Tyvärr han jag inte backa bumpen, om det ens går, så moderatorn hann radera mina 2 annonser som hade tagit mig mest tid. Lite irriterande, men regler är regler och jag var boven.

Med ett snabbt PM till mod/admin borde man väl kunna få syndernas förlåtelse utan att annonsen ska behöva raderas.

Har fått ett pm från en medlem gällande en annons men det står att tråden är låst för ytterligare meddelanden. Så jag kan ej svara. Någon som har koll på varför det blir så?

@Simon.x din annons hade ju 3 årsjubileum den 1 feb i år. Är det kanske inte dags med en prissänkning efter tre år av frekvent bumpande? 🤣

@Simon.x din annons hade ju 3 årsjubileum den 1 feb i år. Är det kanske inte dags med en prissänkning efter tre år av frekvent bumpande? 🤣

Då måste ju jag sänka mig för att bli billigast.... https://klocksnack.se/threads/analog-canon-ae-1-nyskick-1980-talet.155702/

@kalufsen
Behåll gärna annonsen intakt även efter avslutat affär

@Erikd har du notiser på angående pm? Skumt annars att ha en annons ute och inte svara på mess?! Har noterat att du varit inloggad ett flertal ggr efter att jag skickat men inte ett livstecken ifrån dig så jag tänker att du kanske inte sett det? Hör av dig 🤙

@Erikd har du notiser på angående pm? Skumt annars att ha en annons ute och inte svara på mess?! Har noterat att du varit inloggad ett flertal ggr efter att jag skickat men inte ett livstecken ifrån dig så jag tänker att du kanske inte sett det? Hör av dig 🤙
Även jag skrev ca en timme efter annonsen kom upp, dock utan svar trots flertalet inloggningar från @Erikd

Tillbaka
Topp