• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag gillar lifestyle köp och sälj men alla annonser är inte för mig, långt ifrån men de passar säkert andra brukar jag tänka. Sen finns de som tror att man ska få tillbaka hela summan man lagt ut och de som dryper av superlativ i onödan för att inte tala om småföretagarna. Alla måste leva, vi har rätt att välja. Till och med parfym har jag köpt, som jag dessutom varit nöjd med. Något har jag köpt för att kunna ge bort. Den här tråden fyller sitt syfte så länge vi kommenterar enskilda annonser.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det finns dock en hel del guldkorn, skulle jag säga. Har köpt en hel del bra grejer på lifestyle k/s.
Samma här! Blir så trött på debatten om vad som "passar" på köp och sälj-sidan. Det är ett forum med medlemmar från alla håll och kanter, med olika intressen och bakgrund. Acceptera och gå vidare med ditt liv. Handlar det om att du vill vältra dig i lyx och flärd så finns det säkert något forum för endast det.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Lite småstörigt att jag fortfarande ser detta
700529DC-03B6-47CC-9EB2-2ADC3F84A413.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Vad har hänt Lifestyle köp&sälj?

Samma annonser bumpas dag ut och dag in. Kläder och MacBooks som är prissatta högre än nypris, en och annan mobiltelefon som även de ligger 10% över Blocketpriser och slutligen alla parfymer som fyller upp större delen av köp&sälj.

Om ni inte säljer på tredje bumpen så sänk priset!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad har hänt Lifestyle köp&sälj?

Samma annonser bumpas dag ut och dag in. Kläder och MacBooks som är prissatta högre än nypris, en och annan mobiltelefon som även de ligger 10% över Blocketpriser och slutligen alla parfymer som fyller upp större delen av köp&sälj.

Om ni inte säljer på tredje bumpen så sänk priset!

Det finns tyvärr en oförklarlig motvilja att styra upp Lifestyles Köp & Sälj. Det mesta skulle lösas om man införde betalning eller att tog bort bumpfunktionen. Nu har det blivit ett alternativ till Blocket och Traderas lycksökare och tillför extremt lite till forumet.

Sen kan man alltid som vissa skriver blunda och gå vidare, och varför bry sig? För egen del tycker jag att det är trist att som betalande medlem, (en av få), där det utlovats diverse happenings som lockrop finns ett superenkelt sätt att ta in pengar till forumet men som man struntar i. Och nej, jag har varken nyttjat de rabatter som fanns i början, anmält mig till gratis utlottningar eller event, utan det är principen jag pratar om och något som hade varit väldigt positivt för forumet i stort om det fungerat. Tar man bort Premium kommer jag fortsätta betala för att bidra till driften.

Men om man möjliggör för folk att casha in på OT så är det högst rimligt att man även tar betalt för det. Om man nu inte vill ha det till driften eller som vinst kan man investera i klockrelaterade saker och ha tävlingar och utlottningar.

Jag tycker för övrigt också att Lifestyle borde flyttas absolut längst ner i listan över forumdelar. Finns ingen anledning att Lifestyle ska ligga över till exempel ”Hemslöjd, modd och fix”. Det skulle säkert kunna bidra till ökad trafik till den forumdelen om den flyttades upp och man var tvungen att scrolla förbi för att gå in och bumpa kläder man köpt på rea och som man nu försöker gå jämt upp med ett år senare men där man naturligtvis skriver ut ordinarie listpris.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Lifestyle och dess försäljningar är bra till 95-98%. Betydligt smidigare och trevligare att köpa och sälja här än Blocket. Helt enkelt för att genomsnittsmedlemmen är en vettigare människa än genomsnittsblocketköparen. Det finns ett par nasare men de är lätta att hitta och då sätter man dem på ignore och går vidare.

Om "styra upp" innebär gräddfil för betalade medlemmar så är man väldigt snett ute. Det är inte de få betalande medlemmarna som är viktigast för forumet utan bredden.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lifestyle och dess försäljningar är bra till 95-98%. Betydligt smidigare och trevligare att köpa och sälja här än Blocket. Helt enkelt för att genomsnittsmedlemmen är en vettigare människa än genomsnittsblocketköparen. Det finns ett par nasare men de är lätta att hitta och då sätter man dem på ignore och går vidare.

Om "styra upp" innebär gräddfil för betalade medlemmar så är man väldigt snett ute. Det är inte de få betalande medlemmarna som är viktigast för forumet utan bredden.

Ja, hemska tanke att fler skulle bidra till forumet och på så sätt kunna göra förbättringar/fler aktiviteter/tävlingar m.m.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Just överprisade Apple-produkter är inget ensamt fenomen här på KS. Apple släppte ju just nya M1-macbooks som egentligen borde totalt slaktat begpriserna på Intel. Apple-grejor har ju varit kända för att ha bra begpriser, men dyra Intel-grejer känns riktigt trist nu under det stora teknikbytet och säljarna överallt lär väl snart lära sig att det måste sänkas mycket mer för att få sålt kan jag tro?
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Har nyligen köpt en produkt på lifestyle köp och sälj. När jag fick hem den märkte jag att den inte fungerade, eller stämde helt med de beskriva skicket. Annonsören hade inte angivit returpolicy. Var dum nog att anta att alla här var vettiga efter ett antal affärer, dessutom var de en mindre summa.

Säljaren påstår att han har testat varan innan och att den funkar och att han inte tänker ta tillbaka den. Jag erbjuder mig att betala halva fraktkostnaden när varan skickas tillbaka. Men han står fast vid sin sak, även efter att jag skickat video på att varan inte fungerar.

Någon som har tips på ifall de finns något man kan göra?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har nyligen köpt en produkt på lifestyle köp och sälj. När jag fick hem den märkte jag att den inte fungerade, eller stämde helt med de beskriva skicket. Annonsören hade inte angivit returpolicy. Var dum nog att anta att alla här var vettiga efter ett antal affärer, dessutom var de en mindre summa.

Säljaren påstår att han har testat varan innan och att den funkar och att han inte tänker ta tillbaka den. Jag erbjuder mig att betala halva fraktkostnaden när varan skickas tillbaka. Men han står fast vid sin sak, även efter att jag skickat video på att varan inte fungerar.

Någon som har tips på ifall de finns något man kan göra?
Trams, skriv i personens GG-tråd.
 
Har nyligen köpt en produkt på lifestyle köp och sälj. När jag fick hem den märkte jag att den inte fungerade, eller stämde helt med de beskriva skicket. Annonsören hade inte angivit returpolicy. Var dum nog att anta att alla här var vettiga efter ett antal affärer, dessutom var de en mindre summa.

Säljaren påstår att han har testat varan innan och att den funkar och att han inte tänker ta tillbaka den. Jag erbjuder mig att betala halva fraktkostnaden när varan skickas tillbaka. Men han står fast vid sin sak, även efter att jag skickat video på att varan inte fungerar.

Någon som har tips på ifall de finns något man kan göra?
Ta lärdom av det inträffade, skriv om vad du upplever blivit fel i GG-tråd om sådan finnes, sätt säljaren på ignore och gå vidare.
 
Topp