• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Scipio

Patek
2-Faktor

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Bytesvärde skall alltid anges och det vore bra om man bifogar bild på de inristade initialerna på baksidan. @Maxer

https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-79220-röd-med-länk-bytes.87740/
Helvete vad fin. Jag sålde den snorbilligt. Och här är den gamla annonsen för några veckor sedan...

https://klocksnack.se/threads/tudor-bb-red-14.86604/#post-2174593

@snoozarn - jag äger inga keepers. Någonstans i världen finns det en 114060 med mitt namn på och en ägare som undrar vad jag är för idiot.
Lite kul också. Han som graverade min klocka (114060) hade graverat en 116710BLNR åt en väldigt känd forumsherre. Den såldes efter en vecka om man fick tro hans ord.

Här är ett bättre foto.

IMG_6448(1).JPG
 

wille1235d

Breitling
Någon som vet någonting om denna klocka, vet bara att det är en ebel :)
 

Bilagor

  • 28053132_1552187331531354_2024794613_n.jpg
    28053132_1552187331531354_2024794613_n.jpg
    33.9 KB · Visningar: 2
  • 28109454_1552187354864685_1106025088_n.jpg
    28109454_1552187354864685_1106025088_n.jpg
    35.2 KB · Visningar: 2

Strindberg

Patek
2-Faktor
En tanke, det blir fler och fler "snodda" annonser från K/S som hamnar på Tradera.

Kanske man ska lägga in en disclaimer i mitten av sin säljtext? Buset verkar inte korrläsa så noga, nu senast var det bytes- och returpolicy med.

Typ "Ser du denna annons utanför forumet Klocksnack så är det en stulen annons, och du riskerar att bli lurad"?
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Jag lägger upp annonser på flera ställen dock, men en sådan blänkare kan vara definitivt på sin plats om den är valfri.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Tänker absolut att det ska vara valfritt, mest ett tips, som kanske behövs på andra säljplattformar också? Har dålig koll på hur ofta annonser knycks från andra ställen.
Kan man ju skriva till själv om det är krångligt att koda. Ett vattenmärke på bilderna hade ju även suttit fint!

(Sorry för OT, kanske hade passat bättre i tråden till nya ledningen...)
 

kmg

Patek
2-Faktor
För att återgå till ämnet...
Min fundering över annonser på K&S är följande:
Jag upplever det som att det fortfarande är segt på köp- och säljfronten. Många långkörarannonser som bumpas vecka efter vecka. T.ex. så upplever jag det som att Rolex 116234or brukade ryka ganska snabbt tidigare. Nu ligger det ett par ute sedan några veckor.
Är det er uppfattning också att det är segt? Om ja, tror ni att det beror på generellt glapp i syn på pris köpare/säljare eller mer försiktiga köpare? Eller något annat?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
För att återgå till ämnet...
Min fundering över annonser på K&S är följande:
Jag upplever det som att det fortfarande är segt på köp- och säljfronten. Många långkörarannonser som bumpas vecka efter vecka. T.ex. så upplever jag det som att Rolex 116234or brukade ryka ganska snabbt tidigare. Nu ligger det ett par ute sedan några veckor.
Är det er uppfattning också att det är segt? Om ja, tror ni att det beror på generellt glapp i syn på pris köpare/säljare eller mer försiktiga köpare? Eller något annat?
DJs som tidigare kostade 25tkr ska nu alla ha 35tkr för. Klar det blir segt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Leben har redan rensat tråden en gång. Håll topic, borde vara enkelt.
Har du inte en fråga eller fundering om en annons så skriver du i fel tråd.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
För att återgå till ämnet...
Min fundering över annonser på K&S är följande:
Jag upplever det som att det fortfarande är segt på köp- och säljfronten. Många långkörarannonser som bumpas vecka efter vecka. T.ex. så upplever jag det som att Rolex 116234or brukade ryka ganska snabbt tidigare. Nu ligger det ett par ute sedan några veckor.
Är det er uppfattning också att det är segt? Om ja, tror ni att det beror på generellt glapp i syn på pris köpare/säljare eller mer försiktiga köpare? Eller något annat?
På 116234 finns det dessutom två wtb-annonser.
Jag - inte målgruppen - tänker som @alfgren , "hoppar" saker plötsligt upp 10K så tar det tid för marknaden att anpassa sig till det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp