• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det inringade visar där någon rivit bort ursprunglig text

3840FD3A-92F9-4CAA-A5BE-09439F84B831.jpeg
Samt skrivit dit ett datum efteråt, inte nog med väldigt dålig handstil, utan även med fel sätt att skriva datumet på. Jag har aldrig sett ett Rolex cert som inte skriver datum i siffror, samt inte skriver ut hela datumet utan nöjer sig med månad och år...

De är ingen som rivit bort ngt de va lite smuts o försökte ta bort smutsen den blev så o där står de bara vilken butik som den är köpt i på baksida står serie nummer osv.
Man kan ringa butiken så kan de bekräfta att den är köpt de året och de månanden.
Synd att det faktiskt är invalid nu då.

De är ingen som rivit bort ngt de va lite smuts o försökte ta bort smutsen den blev så o där står de bara vilken butik som den är köpt i på baksida står serie nummer osv.
Man kan ringa butiken så kan de bekräfta att den är köpt de året och de månanden.

Så du menar att du torkade bort smuts på certifikatet med någon form av medel som lyckades sudda ut allt inklusive bakgrunden?
Därefter skrev du själv till månad + år?
I och med detta så kan man ju inte säkerställa att den är från 2014.
Ska du sälja en klocka för 90k+ så hade jag nog själv kostat på mig ett samtal ner till butiken och bett på mina knän, att de kunde fixa ett originalkvitto eller annat bevis, efter en sådan tabbe.

Har Rolex ändrat certen?
Mitt är helt grönt med en guldig krona till vänster(kronan på @Mastereyez cert syns ju ens knappt?)
Min är förvisso från 2016 men även min förra sub från 2014 hade detta cert..

Vill bara säga att sättet att skriva datum på inte är en indikation på något alls. Datum skrivs inte på samma sätt i hela världen för det första och därefter finns det tycke och smak från olika individer.

Vill bara säga att sättet att skriva datum på inte är en indikation på något alls. Datum skrivs inte på samma sätt i hela världen för det första och därefter finns det tycke och smak från olika individer.
Mjo men normalt sett brukar man ju ändå skriva vilken dag i månaden det är, och inte bara månad & år..

Blir lite diffust vid ett eventuellt garanti-ärende annars kan jag ju tycka. Men det är kanske inte så noga, vad vet jag :)

Mjo men normalt sett brukar man ju ändå skriva vilken dag i månaden det är, och inte bara månad & år..

Blir lite diffust vid ett eventuellt garanti-ärende annars kan jag ju tycka. Men det är kanske inte så noga, vad vet jag :)
Hur stort empiriskt underlag har du för det? Vad är det, det säljs typ knappa 1 miljon Rolex om året :D det är lite spekulativ häxjakt nu, iaf i den frågan.

Jag har stött på väldigt dåliga cert som varit 100% legit, säger inte att detta är det! men översta laminatplasten som har ”magnetremsan” på sig har ”tendens” att lossa. Har även sett cert där bara delar av plasten är borta.
Stött på 4-5 stycken

Hur stort empiriskt underlag har du för det? Vad är det, det säljs typ knappa 1 miljon Rolex om året :D det är lite spekulativ häxjakt nu, iaf i den frågan.
Nej det är klart, inte mycket till underlag egentligen mer än de man sett här,på blocket samt på c24 :)

Häxjakten hade ju kunnat sluta rätt omgående om det bara kommit en bra bild på certet. Personligen blir jag mer fundersam när folk är online men ändå väljer att hålla sig utanför diskussionen :) (nåja,vissa svar har vi ju fått)

Men på Rolex står det dd-mm-yyyy
Sedan kan dom skriva lite olika, men om det står Invalid så bör even texten March 2014 vart utsuddad på detta cert måste vart ett ruskigt smutsigt cert :D
Nu är ju text ytan borta (nu är det gissa datumet + årtal)

//Simon

Nej det är klart, inte mycket till underlag egentligen mer än de man sett här,på blocket samt på c24 :)

Häxjakten hade ju kunnat sluta rätt omgående om det bara kommit en bra bild på certet. Personligen blir jag mer fundersam när folk är online men ändå väljer att hålla sig utanför diskussionen :) (nåja,vissa svar har vi ju fått)
Har nog aldrig sett ett klocka på C24 där man visar AD-sidan på certet, inte direkt något man vill flasha med som gråhandlare.

Men på Rolex står det dd-mm-yyyy
Sedan kan dom skriva lite olika, men om det står Invalid så bör even texten March 2014 vart utsuddad på detta cert måste vart ett ruskigt smutsigt cert :D
Nu är ju text ytan borta (nu är det gissa datumet + årtal)

//Simon
För det första står det såvitt jag kan se inte på det där certet att datumet ska skrivas i viss ordning (dock nyare cert), för det andra så står det också att samtliga uppgifter på certet SKA fyllas i för giltig garanti inklusive namn, sett ett Cert utan köparens namn nån gång? ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp