• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej det är klart, inte mycket till underlag egentligen mer än de man sett här,på blocket samt på c24 :)

Häxjakten hade ju kunnat sluta rätt omgående om det bara kommit en bra bild på certet. Personligen blir jag mer fundersam när folk är online men ändå väljer att hålla sig utanför diskussionen :) (nåja,vissa svar har vi ju fått)
Online i mobilen men de behöver inte betyda att man har mobilen på sig hela tiden. Svarar så gott de går
Den ligger i bankfacket annars skulle ja kunna tagit bättre bilder. :) men
 

Simon.x

Rolex
För det första står det såvitt jag kan se inte på det där certet att datumet ska skrivas i viss ordning (dock nyare cert), för det andra så står det också att samtliga uppgifter på certet SKA fyllas i för giltig garanti inklusive namn, sett ett Cert utan köparens namn nån gång? ;)

Om vi nu håller oss till den annonsen som avhandlas här nu så för att få fram Invalid, Så saknas det den matta ytan som man skriver på så då bör even texten med årtal vara borta på denna eller ? ;)

//Simon
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Om vi nu håller oss till den annonsen som avhandlas här nu så för att få fram Invalid, Så saknas det den matta ytan som man skriver på så då bör even texten med årtal vara borta på denna eller ? ;)

//Simon
Jag har inte sagt att certet är korrekt, jag har ingen aning, bilden är dessutom skitdålig som Richie konstaterat. Säger bara att hur datumet är skrivet inte säger något om äktheten av det hela.

(håller med om att det tycks stå INVALID över större delen av kortet)
 

JB_XII

Rolex
Om vi nu håller oss till den annonsen som avhandlas här nu så för att få fram Invalid, Så saknas det den matta ytan som man skriver på så då bör even texten med årtal vara borta på denna eller ? ;)

//Simon

Kanske är sent, men alla har väl förstått att underlaget där man skriver på, och all dess info, är raderat?
Texten som står där nu är en efterhandskonstruktion (oavsett vem som skrivit dit den).
Utan originalkvitto, datum på cert och tack vare random serials så kan man inte fastställa årtalet på klockan... mer än att den är från 2009-2013 och möjligtvis uttagen 2014. Men inget går att säkerställa.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har inte sagt att certet är korrekt, jag har ingen aning, bilden är dessutom skitdålig som Richie konstaterat. Säger bara att hur datumet är skrivet inte säger något om äktheten av det hela.

Var tvungen att kolla lite löst på c24 och du har nog till stor del rätt att många väljer att inte skylta med vilken AD! (Sorry @leben ska inte gå mer OT nu)
men lite lustigt att jag trillade över en annons som har skrivit datum precis som det omdiskuterade certet ovan :)
https://www.chrono24.com/se/rolex/explorer-ii--id7935992.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK

Med det sagt så behöver det ju inte vara något anmärkningsvärt att det endast står datum och år på certet!
 

Simon.x

Rolex
Jag har inte sagt att certet är korrekt, jag har ingen aning, bilden är dessutom skitdålig som Richie konstaterat. Säger bara att hur datumet är skrivet inte säger något om äktheten av det hela.

För att få fram Invalid på certet så måste du ta bort den matta ytan testa på ett gammalt kreditkort så fattar du där du har CV koden.
Om man tar bort den matta ytan så INTE stannar årtalet kvar på den blanka ytan som detta cert har där det står Invalid.. :rolleyes:

//Simon
 

JB_XII

Rolex
De är ingen som rivit bort ngt de va lite smuts o försökte ta bort smutsen den blev så o där står de bara vilken butik som den är köpt i på baksida står serie nummer osv.
Man kan ringa butiken så kan de bekräfta att den är köpt de året och de månanden.

Datum skrev av dom inget som ja har skrivit sj.

Rimmar dåligt? Du sa ju att det blev så här pga. att du försökte ta bort smuts på certet?
Åkte du tillbaka till AD då så att de fick skriva till datumet igen då?
 

Simon.x

Rolex
Datumet är väl uppenbart tillskrivet senare då det står "Invalid" överallt där just datumet står. Eller har jag dålig syn?

Den är ju bort skrapad (tvättad) Matt yta. Troligen som du skriver men vad vet jag. :D

Testa på ett gammalt kort Visa/master med aceton så försvinner den matta ytan och då kommer Invalid fram
(som är blank yta då måste du använda en cd marker för att skriva på dessa och då kommer Invalid synas som i detta fall) :rolleyes:


//Simon
 

Omega87

Rolex
Den är ju bort skrapad (tvättad) Matt yta. Troligen som du skriver men vad vet jag. :D

Testa på ett gammalt kort Visa/master med aceton så försvinner den matta ytan och då kommer Invalid fram
(som är blank yta då måste du använda en cd marker för att skriva på dessa och då kommer Invalid synas som i detta fall) :rolleyes:


//Simon

Oki, bra att veta! :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Men visst kom 5års garantin 2015? De tillverkade innan fick väl förlängt från 2 till 3.5år? Dvs certet fyller ju egentligen ingen funktion ändå på klockan så rent krasst spelar det väl ingen roll om det är invalid?
 

poormans

Rolex
certet och andra tillbehör ökar ju värdet på klockan

givetvis inte lika mkt som om det var garanti kvar men ändå

om serie nr stämmer skulle jag tro att det bara är för att få den att verka lite nyare vid en försäljning

.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp