Bara så att jag har förstått: Du är morgontrött och därför postar du en annons innehållande bilder på någon annans klocka?Skyller på morgon trött och gjorde via mobilen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara så att jag har förstått: Du är morgontrött och därför postar du en annons innehållande bilder på någon annans klocka?Skyller på morgon trött och gjorde via mobilen
Jag har haft en Rolex från RobE där de bara skrivit månad och år så det där stämmer inte.Samt skrivit dit ett datum efteråt, inte nog med väldigt dålig handstil, utan även med fel sätt att skriva datumet på. Jag har aldrig sett ett Rolex cert som inte skriver datum i siffror, samt inte skriver ut hela datumet utan nöjer sig med månad och år...
De fixat. Råkade välja fel bilder. Pratade med nån på blocket om en som hade liknade klocka som skickade bilder på sin som sparades i min album. Ville gämföraBara så att jag har förstått: Du är morgontrött och därför postar du en annons innehållande bilder på någon annans klocka?
Hahah.. ja men då så! Fullt rimligt att bifoga bilder på någons annans klocka i ens egen säljannons bara för att man är trött och gör det via mobilen?Skyller på morgon trött och gjorde via mobilen
Ok kan ta tillbaka denna senaste isåfall. Sry. Alla gör fel nångång inget ja gjorde medvetet och ber hemsk om ursäkt Om tråden innan ska ja fixa ny bild när jag vart i bankfacket på cert för att reda ut deHahah.. ja men då så! Fullt rimligt att bifoga bilder på någons annans klocka i ens egen säljannons bara för att man är trött och gör det via mobilen?
Du ger tyvärr inte ett seriöst intryck och borde kanske reda ut de andra frågor du har fått mot dina övriga annonser innan du publicerar nya? Med någons annans bilder i?
Come on...
Du gör som du vill. Men då det rör sig om mycket pengar så är det viktigt, i alla fall för mig, att den man köper av inger ett seriöst intryck och någon man känner förtroende för. Tyvärr bockar inte du av de boxarna för tillfället. Lycka till med försäljningarna.Ok kan ta tillbaka denna senaste isåfall. Sry. Alla gör fel nångång inget ja gjorde medvetet och ber hemsk om ursäkt Om tråden innan ska ja fixa ny bild när jag vart i bankfacket på cert för att reda ut de
Samma här också hos Rob E.Jag har haft en Rolex från RobE där de bara skrivit månad och år så det där stämmer inte.
https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Submariner_Date_116613LB_80599123.htm?ca=11&w=1personen i fråga har även en aktiv annons på blocket på samma klocka (116613LB 2014)
...och jag notifierade blocket att annonsen är långt ifrån solklar.La till info i blockettråden
Men även anmälningsfunktionen hade iofs fångat dettaBra exempel på när denna tråd gör nytta. Någon hade kunnat bli ordentligt lurad om ni inte varit på alerten. Bara man håller god ton så..
Det är sant. Men jag har inte insikt i hur mycket som anmäls. Ej heller hur mycket skit som rensats i tråden utkomsten var dock rätt i vilket fall.Men även anmälningsfunktionen hade iofs fångat detta
Bra exempel på när denna tråd gör nytta. Någon hade kunnat bli ordentligt lurad om ni inte varit på alerten. Bara man håller god ton så..
Men även anmälningsfunktionen hade iofs fångat detta
Plus en massa bra info om certet här i tråden som kanske en nybörjare inte haft erfarenhet nog att förstå.Det är sant. Men jag har inte insikt i hur mycket som anmäls. Ej heller hur mycket skit som rensats i tråden utkomsten var dock rätt i vilket fall.
Vi ser att @Mastereyez och @Sooze har loggat in från samma IP-adresser. Är samma person.
Försök till att sälja andras klockor samt klocka med tveksamt cert.
Sådana medlemmar vill vi inte vill ha på KS. Båda är nu bannade.
Det går att IP-banna. Däremot kan de flesta förnya sina IP ganska enkelt alternativt använda proxys så att IP-banna gör inte att personen "aldrig mer glider in på KS"Bra agerat!
Finns det möjlighet att banna på IP-nummernivå eller finns det risk att denna person återkommer under nytt alias?
Och OT - Precis sånt här tråden är till för. Här hade säkerligen en medlem kunnat gå på en blåsning eller liknande. Kudos till den medlem som spottade certets brister trots suddig bild.
Plus att iom. att nästan alla ISPer tilldelar dynamiska adresser så riskerar det träffa någon annan oskyldig stackare.Det går att IP-banna. Däremot kan de flesta förnya sina IP ganska enkelt alternativt använda proxys så att IP-banna gör inte att personen "aldrig mer glider in på KS"
Nu är vi sjukt OT, men Nej. MAC-adressen är bara relevant i det nätverkssegment modemet/datorn sitter. Det finns helt enkelt inget bombsäkert sätt att banna någon utan att kräva legitimering av alla.Plus att iom. att nästan alla ISPer tilldelar dynamiska adresser så riskerar det träffa någon annan oskyldig stackare.
Men man kan MAC-adressbanna också va eller?
Jupp men vi hade inte sett ert bra jobb. Vi hade också missat en intressant diskussion och en varning att fula fiskar simmar närmare än man kan tro.Men även anmälningsfunktionen hade iofs fångat detta
Skitsnack. Rolex cert är just gjorda för att man inte ska kunna skriva om. Under ytskiktet står det skrivet invalid överallt. Ytskicket lossar inte om man gnuggar lite, det krävs mer. Har sett det där flera ggr och även råkat ut för det själv. Ditt cert är förvanskat och har noll värde.De är ingen som rivit bort ngt de va lite smuts o försökte ta bort smutsen den blev så o där står de bara vilken butik som den är köpt i på baksida står serie nummer osv.
Man kan ringa butiken så kan de bekräfta att den är köpt de året och de månanden.
@Mastereyez
varför har du stulit @Klocksonen bilder från hans annons?
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-25982000.95484/
Din annons:
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster.96733/#post-2444398
Beror på. Vissa skriver att priset är fast, vissa skriver ingenting och då kan man ju alltid fråga lite fintHar en fråga som ny på KS, är priset i annonsen satt som en utgångspunkt för förhandling eller är det underförstått att det skrivna priset gäller?