• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

mouqvist

Rolex
Sådär! Då har jag mätt gångavvikelsen och kommer uppdatera annonsen. +5,8s blev det uppmätta resultatet enligt Toolwatch. @mouqvist det tar som du säger inte lång tid att ladda ner en app men det krävs lite tid för att mäta ;) Hoppas alla är hyffsat nöjda nu och jag är ledsen att jag inte kan tillgodose alla önskemål. Bättre bilder har jag försökt mig på och ska försöka igen men där vidhåller jag faktiskt att det är bättre att titta på klockan F2F.
Snyggt! Tror att du väcker intresset igen hos de tveksamma köpare genom att vara mer exakt.
Jag t.ex läser inte vidare en annons där det står ”har inte märkt någon tidsavvikelse”. Det blir för vagt och subjektivt.
 

Diogenes

Cartier
@Goldwing
I min bok är det en tveksam tavla på din Omega. Jag skulle definitivt påstå att den är ommålad.Typsnittet i ”Seamaster” är onekligen kladdigt, likaså ”Omega” i jämförelse med referens ex.
 

DrKlocka

Audemars
Nej, sitter tight. Vet inte om det har suttit skruvar där. Verket med tavla kan ändå inte röra sig mot glaset så oklar funktion på skruvar där. Kan kolla vid tillfälle.
Ser ut att vara spår från att skruvar har suttit där. Men kan hända att verket sitter bra ändå.

Fin klocka förövrigt. Var med och budade på den på Tradera när det begav sig.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hej och ursäkta lite OT. Men.... Hur gör man för att ändra pris i annons? Jag kan ändras i texten men ser inte hur man kommer åt rubrik o pris o huvudtagg (säljes/bytes).
 
https://klocksnack.se/threads/explorer-14270-mot-submariner-14060.98225/
@kvantfysik

Ser ut som att tavlan har en begynnande patina i form av lackskada, tropical eller vad man nu vill kalla det. Hade likadant på min Explorer - blev lite mer svårsåld på grund av det. Kan vara värt att nämna i annonsen.

Ja det stämmer, det är någon form av patina. Glossy turning matte tror jag någon kallade det.
Betyder det i sådant fall att jag bör beskriva att index och visare är gulnade också?

Personligen föredrar jag tavlan på detta viset eftersom det bidrar till vintagekänslan, men det beror väl på tycke och smak.
 

DrKlocka

Audemars
Ja det stämmer, det är någon form av patina. Glossy turning matte tror jag någon kallade det.
Betyder det i sådant fall att jag bör beskriva att index och visare är gulnade också?

Personligen föredrar jag tavlan på detta viset eftersom det bidrar till vintagekänslan, men det beror väl på tycke och smak.
Du gör självklart som du vill, men risken är att någon blir lurad då dina bilder inte riktigt visar hur den ser ut i verkligheten. Tavlans utseende skiftar i olika ljus och patinan syns knappt på dina bilder. Du borde lägga in en mer ärlig bild så att eventuell köpare kan se hur tavlan på riktigt ser ut.
 
Du gör självklart som du vill, men risken är att någon blir lurad då dina bilder inte riktigt visar hur den ser ut i verkligheten. Tavlans utseende skiftar i olika ljus och patinan syns knappt på dina bilder. Du borde lägga in en mer ärlig bild så att eventuell köpare kan se hur tavlan på riktigt ser ut.
Jag hör vad du säger, lägger in en passus om detta i annonsen.
Hade egentligen hellre laddat upp ytterligare en bild men patinan är väldigt svårt att fånga och syns bara i vissa ljus.
 

Ninen79

Audemars
@Apansson är det reflex eller är det en relativ stor ding/skav? Bör inte det nämnas i annonsen ifall det är en ding/skav?
https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-116600.98358/
E11E0089-71DC-4EC2-8036-5E41EF1784A6.jpeg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp