Sympatiskt gjort av hen att upplysa dig - snyggt!Höjde upp det lite bara inom ett par minuter då en forumveteran tipsade om att jag låg för lågt. Jag är öppen för bud, det är inte hela världen för mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sympatiskt gjort av hen att upplysa dig - snyggt!Höjde upp det lite bara inom ett par minuter då en forumveteran tipsade om att jag låg för lågt. Jag är öppen för bud, det är inte hela världen för mig
Ja, cred till @Götlaborg för det!Sympatiskt gjort av hen att upplysa dig - snyggt!
And prices should be in SEK according to the guidelines...Are you sure that the watch is unpolished @VintageWatchItaly ? It looks polished to me anyways
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-“moonwatch”-chronograph.97541/
And prices should be in SEK according to the guidelines...
And you need to state where the watch is located.
Is this a private sale or professional @VintageWatchItaly ? Isn’t the 14 days free return period a law for all of EU?
Only IF the sale is professional..- I never heard about this law for private-to-private sell. As you can read in all the other announcement of privates on this forum, there is always a different returnpolice, but I don’t read anywhere about 14-days free return.
Best regards
För att den ser ut som någon har åkt pulka nedför en grusig backe med klockan som pulka?Min fundering är varför ingen köper den.. 16 st som bevakar och till ett skäligt pris?
https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbee-29mm-x-29mm.86092/
Min fundering är varför ingen köper den.. 16 st som bevakar och till ett skäligt pris?
Den går nog när snön kommerSom @sherwan säger. Man läser fint skick.. ser bilderna som för det första, rent ut sagt är usla. Men det man se och kan antyda är att klockan förmodlingen använts som pulka.
Får tro detDen går nog när snön kommer
Den går nog när snön kommer
Ser för anskrämlig ut på bilderna och ingen retur.Min fundering är varför ingen köper den.. 16 st som bevakar och till ett skäligt pris?
Kanske sant det.. men vore intressant att se vad som sker om den skulle sänkas en tusenlapp blir det slagsmål då kanske.. ändå 16 intressenterSer för anskrämlig ut på bilderna och ingen retur.
Jag skulle nog inte våga...
tack för info, ska följa upp detta och verifiera serial på boett, läste bara av kvittot när jag skrev annons, då man måste montera bort länk för att se serial.@JLC y serie 2008?
Då är den snarare från 2002-03.
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-114270-2008-38k.97994/
Om den inte har RolexRolexRolex ingraverat på ringen är den tidigare än 2008. Hyggligt säker på att ingraveringen kom med M serien 2008.tack för info, ska följa upp detta och verifiera serial på boett, läste bara av kvittot när jag skrev annons, då man måste montera bort länk för att se serial.
yes, som sagt, jag ska kolla serial, återkommer. Kommer självklart uppdatara annons om det blir aktuellt, efter jag verifierat serial.Om den inte har RolexRolexRolex ingraverat på ringen är den tidigare än 2008. Hyggligt säker på att ingraveringen kom med M serien 2008.
om jag skriver V + serienr i serial engine kommer det upp 2008/2009, skriver jag Y + serienr kommer det upp 2002. Väldigt otydligt handskrivet kvitto (V eller Y oklart), därav att jag måste ta loss länk och verifiera vad det fakitkst står på boett.yes, som sagt, jag ska kolla serial, återkommer. Kommer självklart uppdatara annons om det blir aktuellt, efter jag verifierat serial.
Men det är enkelt att kolla om ringen innanför glaset (rehauten) är graverad eller ej. Om den inte är det så är den garanterat äldre serie typ Y. Graveringen kom väl 2006 på första Rolexmodellen. Vet inte när 114270 fick den men jag tror att det var med V serien 2008.om jag skriver V + serienr i serial engine kommer det upp 2008/2009, skriver jag Y + serienr kommer det upp 2002. Väldigt otydligt handskrivet kvitto (V eller Y oklart), därav att jag måste ta loss länk och verifiera vad det fakitkst står på boett.
Ingen expert på Explorer serien, nån som vet när 14270 resp 114270 resp 214270 tillverkades?
Det är Y serie. Alltså 2002, har uppdaterat annons. Ber om ursäkt för missen.om jag skriver V + serienr i serial engine kommer det upp 2008/2009, skriver jag Y + serienr kommer det upp 2002. Väldigt otydligt handskrivet kvitto (V eller Y oklart), därav att jag måste ta loss länk och verifiera vad det fakitkst står på boett.
Ingen expert på Explorer serien, nån som vet när 14270 resp 114270 resp 214270 tillverkades?
Det stämmer!Allmän fundering: är det bara jag som tycker att det finns en hel överprisade klockor på K&S just nu?
Allmän fundering: är det bara jag som tycker att det finns en hel överprisade klockor på K&S just nu?
och samma klockor ligger månad ut och månad in. "Alla" vet ju att priserna har stigit. Förutom köparna då tydligen...Det stämmer!
Hej @thny
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-16700-pepsi.98040/
Jag har en fundering över din prissättning, hur motiverar du den?
Okänd servicehistorik för ca 20k överpris? Du skriver heller inget om hur klockan går, dvs +- sek per dygn?
Hade du kunnat garanterat opolerad och haft serviceunderlag hade jag varit tyst.
detta brukar iaf jag oftast tolka som att den inte går helt hundra, men säljaren vill inte mäta och skriva hur mycket gångavvikelsen är.inte har några upplevda problem med gångavvikelse
detta brukar iaf jag oftast tolka som att den inte går helt hundra, men säljaren vill inte mäta och skriva hur mycket gångavvikelsen är.
men så är jag rätt cynisk av mig...