• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:
And prices should be in SEK according to the guidelines...
And you need to state where the watch is located.
Is this a private sale or professional @VintageWatchItaly ? Isn’t the 14 days free return period a law for all of EU?

Hi! :)
- I will modify the price using the actual rate between SEK and Euro
- the watch is located in italy
- it is a private sale
- I never heard about this law for private-to-private sell. As you can read in all the other announcement of privates on this forum, there is always a different returnpolice, but I don’t read anywhere about 14-days free return.

Best regards ;)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Min fundering är varför ingen köper den.. 16 st som bevakar och till ett skäligt pris?

https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbee-29mm-x-29mm.86092/

Screenshot_20180903-133712.png
 

JLC

Panerai
2-Faktor
yes, som sagt, jag ska kolla serial, återkommer. Kommer självklart uppdatara annons om det blir aktuellt, efter jag verifierat serial.
om jag skriver V + serienr i serial engine kommer det upp 2008/2009, skriver jag Y + serienr kommer det upp 2002. Väldigt otydligt handskrivet kvitto (V eller Y oklart), därav att jag måste ta loss länk och verifiera vad det fakitkst står på boett.
Ingen expert på Explorer serien, nån som vet när 14270 resp 114270 resp 214270 tillverkades?
 
om jag skriver V + serienr i serial engine kommer det upp 2008/2009, skriver jag Y + serienr kommer det upp 2002. Väldigt otydligt handskrivet kvitto (V eller Y oklart), därav att jag måste ta loss länk och verifiera vad det fakitkst står på boett.
Ingen expert på Explorer serien, nån som vet när 14270 resp 114270 resp 214270 tillverkades?
Men det är enkelt att kolla om ringen innanför glaset (rehauten) är graverad eller ej. Om den inte är det så är den garanterat äldre serie typ Y. Graveringen kom väl 2006 på första Rolexmodellen. Vet inte när 114270 fick den men jag tror att det var med V serien 2008.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
om jag skriver V + serienr i serial engine kommer det upp 2008/2009, skriver jag Y + serienr kommer det upp 2002. Väldigt otydligt handskrivet kvitto (V eller Y oklart), därav att jag måste ta loss länk och verifiera vad det fakitkst står på boett.
Ingen expert på Explorer serien, nån som vet när 14270 resp 114270 resp 214270 tillverkades?
Det är Y serie. Alltså 2002, har uppdaterat annons. Ber om ursäkt för missen.
 

thny

Omega
2-Faktor
Hej @davestoni !
Detta är förmodligen den finaste och mest kompletta 16700 du kan köpa idag. Jag kan berätta mer om klockan vad gäller service och polering men väljer att inte skriva för mycket i annonsen om sådant jag inte är 100% säker på. Det kan lätt misstolkas och bli missledande. För mig är det viktigare att en köpare själv får bedöma klockan och jag visar gärna klockan över en kaffe/öl och diskuterar detaljer. Det innebär alltså att jag inte kan garantera att den är opolerad eller säga exakt vilket år den är servad och det tror jag ingen med gott samvete kan göra på en 26 år gammal klocka om man inte är första köparen. Sen tycker jag att det är en självklarhet att en klocka som bara beskrivs med superlativ inte har några upplevda problem med gångavvikelse, men alla har ju lite olika synpunkter på hur en annons bör utformas. Vad gäller prissättningen i allmänhet har jag satt ett pris som jag är beredd att släppa klockan för och som jag tror att jag själv minst skulle behöva betala för att få ett liknande exemplar. Om det är ett överpris eller inte i dina ögon kan inte jag bedöma. Hoppas det ger svar på dina frågor :)

Med vänlig hälsning
Thomas

Hej @thny
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-16700-pepsi.98040/
Jag har en fundering över din prissättning, hur motiverar du den?
Okänd servicehistorik för ca 20k överpris? Du skriver heller inget om hur klockan går, dvs +- sek per dygn?
Hade du kunnat garanterat opolerad och haft serviceunderlag hade jag varit tyst.
 

thny

Omega
2-Faktor
Jag har faktiskt aldrig mätt gångavvikelse på någon av mina klockor. Det är nog en kombination av att jag aldrig haft behovet och att jag kanske haft tur med bra och välskötta exemplar :D Hursomhelst förstår jag att en korrekt mätt angivelse är bra och skulle det vara avgörande för att kunna sälja klockan så får jag väl krypa till korset i ett sådant läge. Tack för input!

detta brukar iaf jag oftast tolka som att den inte går helt hundra, men säljaren vill inte mäta och skriva hur mycket gångavvikelsen är.
men så är jag rätt cynisk av mig...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp