• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack, hur skiljer det sig ifrån andra insert på LV :confused:
Häpnadsväckande att ett grönt insert på en 16610 kan öka klockans värde till dessa nivåer:rolleyes:
Personligen köpte jag utan flat four för det är alldeles för stor prisskillnad för en jävla fyra!

Vanligt insert
33816503-E9DB-4A0C-93F2-F456E11F9EE2.jpeg

Flat four
27B80BF4-9FBA-4181-AEF1-9FF21D8B6244.jpeg

Så kunskap samt ta råd av dom som har ännu mer kunskap är väl aldrig fel i kombination med att man kollar upp säljaren, referenser osv?
Nåt den som är intresserad av den aktuella 16610LV’n borde göra enligt mej iaf:)

Sen skulle jag aldrig pynta premium för en Kermit utan Flat Four insert..inte heller tror jag nån annan skulle göra det heller:)
Men vad vet jag..
Fortfarande 175k för en klocka du kan skapa för en bit över 100k.

Vi kan skämta om att det är premium osv men lägg ut en annons på blocket och första frågan av 9/10 är om den är uttagen i Sverige. Det är helt enkelt enklare att sälja en klocka med svenskt cert. Det är min erfarenhet iaf och det gäller även här på KS.
Ja, det stämmer att många nya i gamet mest är bekväma med svensksålt. Dock vill ingen betala extra för ett svenskt cert. Alla lär sig dock med tiden att det där inte spelar någon roll.

@Ejnork , Ska du kränga en klocka för en kvarts miljon kronor så bör du se till att bilderna är väldigt bra och tydliga. Annars blir det nog väldigt svårt att få intresse på annonsen.

https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-aquanaut-ref-5167.104629/

Hej!

Bilden är mer av deskriptiv art. Förutsätter att om någon vill köpa en sån dyr klocka vill man se ett flertal bilder. Dessa skickar jag såklart på begäran.

Men ska tänka över vad du säger.

Trevlig söndag!

@Ejnork , Ska du kränga en klocka för en kvarts miljon kronor så bör du se till att bilderna är väldigt bra och tydliga. Annars blir det nog väldigt svårt att få intresse på annonsen.

https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-aquanaut-ref-5167.104629/

'Skickar gärna fler bilder på begäran' står det i annonsen.

Det existerar alltså med största sannolikhet fler foton som @Ejnork ämnar skicka till eventuella intressenter. Så vitt jag vet säger riktlinjerna inget om att en annons måste innehålla ett specifikt antal bilder.

Ser inte riktigt problemet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp