• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förmedlade den här tidigare i höst från en välkänd handlare i staterna. Priserna är skyhöga på dom tidiga Kermit med Flat Four insert, så är det bara. Gav närmare 150’ för det här exet som var riktigt bra.
6BE2EA2A-39E6-48ED-94F8-880C96A07B87.png

76DA3EEF-6C50-43C6-BCDB-4904D5727DA1.png

Den flata fyran är ju halva grejen liksom o jag hade ingen aning om att det fanns tidiga ex utan det insertet?

Förmedlade den här tidigare i höst från en välkänd handlare i staterna. Priserna är skyhöga på dom tidiga Kermit med Flat Four insert, så är det bara. Gav närmare 150’ för det här exet som var riktigt bra.

Den flata fyran är ju halva grejen liksom o jag hade ingen aning om att det fanns tidiga ex utan det insertet?
Enligt referensguider för 16610LV ska mark 1 ha flat four. Men flat four fanns ända upp till D-serien med lite avbrott.

Var det 150’ med eller utan cert?

Men dom är dyra.. dock går skick före tillbehör enligt mej:)
Den här var i riktigt bra skick..

Håller med dig i sak men problemet med den här modellen är att det är ganska enkelt att bygga ihop en av andra mindre attraktiva Rollar

Håller med dig i sak men problemet med den här modellen är att det är ganska enkelt att bygga ihop en av andra mindre attraktiva Rollar
Såklart att risken finns. Jag köper oftast säljaren lika mycket o i det här fallet så kändes det rätt safe:)

Såklart att risken finns. Jag köper oftast säljaren lika mycket o i det här fallet så kändes det rätt safe:)

Det är dock en proveniens som aldrig skulle godkännas i något annat samlarsammanhang att bara ha någons ord som garanti. Har svårt att hitta bra argument varför det skulle vara tillämpbart bara för att det handlar om klockor.

Men enda skillnaden mellan en vanlig 16610 och en LV är alltså insertet, som går att byta? Hade inte koll på det. En LV utan cert eller annat ”bevis” på att det är en LV torde därmed inte bringa något premium alls?

Edit: Att lita på någons ord verkar ju vansinne, hur ska det hålla i nästa led om man vill sälja vidare...

Det är dock en proveniens som aldrig skulle godkännas i något annat samlarsammanhang att bara ha någons ord som garanti. Har svårt att hitta bra argument varför det skulle vara tillämpbart bara för att det handlar om klockor.

För att du kan lämna tillbaka skiten om det inte är något funk i den.

Professionella Rolexhandlare är ju dessutom ökända för att blanda boetter, tavlor, visare och inlägg för att skapa så bra set som möjligt.

Förstår vad du menar absolut men tyvärr är ju det här en stor del av klockvärlden som vi lever i. Men för mej så kändes det bra iaf:)
Hade det desdutom varit ”knas” så hade klockan skickats tillbaka direkt..

Vissa av Rolexhandlarna har väl dessutom fullt upp med att basha varandra på Insta om vem o vilka som säljer frankenklockor. Är väl främst vintage iofs

Nåväl, skrev inte här för att ge ”drevet” chans att lyncha igen..
Men att jag själv tycker att en opolerad Flat Four med klistermärke kvar från en känd dealer kändes mer värt jämfört med den annonsen ”ni” diskuterar här:)
Tack för mej!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp