• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blev inte så bra denna gången. Lol!
Blev det ju inte. Händer ju givetvis hela tiden att exempelvis visare skiftas mellan klockor för att få så bra matchning som möjligt med tavlan. En bra boett slösar man inte heller bort om resten är halvkass. Så länge det är rätt MK är det ju bara att flytta. Om man tror att man är safe för att man köper VL från handlare så ska man nog fundera en extra gång.

Blev det ju inte. Händer ju givetvis hela tiden att exempelvis visare skiftas mellan klockor för att få så bra matchning som möjligt med tavlan. En bra boett slösar man inte heller bort om resten är halvkass. Så länge det är rätt MK är det ju bara att flytta. Om man tror att man är safe för att man köper VL från handlare så ska man nog fundera en extra gång.

Har du missat insertet på klockan som kostar 175?

Nåväl, skrev inte här för att ge ”drevet” chans att lyncha igen..
Men att jag själv tycker att en opolerad Flat Four med klistermärke kvar från en känd dealer kändes mer värt jämfört med den annonsen ”ni” diskuterar här:)
Tack för mej!

OT för ämnet. Du är en trevlig prick, men har en rätt trist inställning att alla som inte håller med dig tillhör ett drev och är ute efter att lyncha. Dessutom har väl ingen ifrågasatt priset som du postade utan hur man kan vara 100% säker på att en klocka är ok.

Tror inte det är ett ”drev” däremot är det en problematisk modell vilket många tydligen inte hade koll på. Kunskapen ökar på KS, medlemmar kan fatta beslut på bättre grunder. Bara positivt i det:)

Nåväl, skrev inte här för att ge ”drevet” chans att lyncha igen..
Men att jag själv tycker att en opolerad Flat Four med klistermärke kvar från en känd dealer kändes mer värt jämfört med den annonsen ”ni” diskuterar här:)
Tack för mej!

OT för ämnet. Du är en trevlig prick, men har en rätt trist inställning att alla som inte håller med dig tillhör ett drev och är ute efter att lyncha. Dessutom har väl ingen ifrågasatt priset som du postade utan hur man kan vara 100% säker på att en klocka är ok.

Menar du att det är fel att köpa säljaren? För det var väl det som Janne skrev.

Självklart är det aldrig nån garanti att allt är helt legitimt när man köper från en dealer. Att vara 100% är heller inte lätt..
Men vad tycker du själv är relevant? Hur gör du själv när du köper?
Jag har ju själv köpt en del pjäser o sättet jag gör det på är att jag köper säljaren som jag kollar upp i kombination med min kunskap samt samråd från andra kunniga.

Hur är det med det övriga? Kvittot lär visa LV, tag har nämnts. På cert står det inte? Klistermärke på baklocket? Ytterbox?
Vissa årtal på vissa marknader hade inte LV på certet. Däremot fanns LV på den gröna taggen men är den borta så blir det svårt att veta till 100%. Kvittot kan visa LV men hur många LV kommer med originalkvittot idag?

På ytterboxen kan det stå men boxar kan köpas separat.

Tror inte det är ett ”drev” däremot är det en problematisk modell vilket många tydligen inte hade koll på. Kunskapen ökar på KS, medlemmar kan fatta beslut på bättre grunder. Bara positivt i det:)
1655 är oxå en rätt problematisk modell. Där köpte jag verkligen säljaren, en riktigt vass ks-räv för övrigt, i kombo med råd från andra ks-rävar:)

Så kunskap samt ta råd av dom som har ännu mer kunskap är väl aldrig fel i kombination med att man kollar upp säljaren, referenser osv?
Nåt den som är intresserad av den aktuella 16610LV’n borde göra enligt mej iaf:)

Sen skulle jag aldrig pynta premium för en Kermit utan Flat Four insert..inte heller tror jag nån annan skulle göra det heller:)
Men vad vet jag..
Efter auktionen där en LV med flat four gick för 300k har hela marknaden gått bananas. Alla försöker trissa upp priserna på LV generellt. Flat four fanns för övrigt på samtliga Submariners och Sea-Dwellers omkring de åren.

Hur många här litar på en säljare att en klocka är servad fastän det inte finns papper på det?
Anser inte de flesta den som oservad då?
Kvittar ju hur många goodguys inlägg denne har..

Men man ska alltså lita på att en klocka norr om 150k är legit bara för att säljaren säger så?

Hur många här litar på en säljare att en klocka är servad fastän det inte finns papper på det?
Anser inte de flesta den som oservad då?
Kvittar ju hur många goodguys inlägg denne har..

Men man ska alltså lita på att en klocka norr om 150k är legit bara för att säljaren säger så?
Jag hade sett den som oservad. Har aldrig förstått varför man inte skulle spara alla kvitton?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp