Tapiren
Basic
Tack!Mer info och jämförelsebilder:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=462474
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Mer info och jämförelsebilder:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=462474
Well?Hur kan man se det?
Det står i värdeintyget skriver av handlaren att det är en coke
Tack för upplysningen @Jockinho , annonsen är justerad både till pris och kommentar. Och tack för att du kostade mig ytterligare ett par hundra, forumpolisen
Min tidigare Fat Lady skulle jag inte kallat opolerad även fast den hade både fetare och vassare luggar än ditt ex.Nja, nu har jag några tidstypiska boetter att jämföra med. Både polerade och icke polerade. Den 16760 jag säljer ska ge plats för en annan och då just min 16760 är ovanligt fin tyckte jag att den var ett bra säljobjekt för någon annan att njuta av.
Fler bilder på innehållet i lådan?Nja, nu har jag några tidstypiska boetter att jämföra med. Både polerade och icke polerade. Den 16760 jag säljer ska ge plats för en annan och då just min 16760 är ovanligt fin tyckte jag att den var ett bra säljobjekt för någon annan att njuta av.
Bra fråga!Hur vet du att din klocka är opolerad?
@Ganga
https://klocksnack.se/threads/opolerad-rolex-submariner-16610-från-00.102260/
Bör man skriva att det jag nämnde i inlägget ovan? Hur godtrogen ska man vara? Kan du se något som jag inte kunnat se så ändrar jag självklart! Även om jag blir besviken då jag själv blivit "lurad".Hur vet du att din klocka är opolerad?
@Ganga
https://klocksnack.se/threads/opolerad-rolex-submariner-16610-från-00.102260/
Kolla på ena kronskyddet Opolerad?Bra fråga!
Detta sades vid köp av klockan i somras. Sedan dess har flera "klocknördar" sagt att så mycket väl kan vara fallet med tanke på klockans utseende. Det är klart att jag inte med 100 % säkerhet kan veta (Säljaren kan ha ljugit och mina klockvänner kan ha fel), men med tanke på omständigheterna är det fel av mig att skriva detta?
Besvikelsen är stor. Tråkigt att man kan bli lurad även på detta forum. Ändrar självklart! Men antar att man är för godtrogen.Kolla på ena kronskyddet Opolerad?
Jag som inte ens är någon ”klocknörd” ser tydligt att ena kronskyddet är kraftigt polerat.
Självklart skriver du din annons precis hur du vill men så länge man inte är första ägare så tycker jag att man ska vara försiktig med ordet ”opolerad”.Bör man skriva att det jag nämnde i inlägget ovan? Hur godtrogen ska man vara? Kan du se något som jag inte kunnat se så ändrar jag självklart! Även om jag blir besviken då jag själv blivit "lurad".
Om du säger att den polerad så utgår jag från att du har rätt. Jag har redan varit dum en gång, tänker inte vara det igen. Tack för input!Självklart skriver du din annons precis hur du vill men så länge man inte är första ägare så tycker jag att man ska vara försiktig med ordet ”opolerad”.
Jag har nu ändrat i annonsen! Tack för hjälpen, även om det satte en tråkig ton på min kväll!Självklart skriver du din annons precis hur du vill men så länge man inte är första ägare så tycker jag att man ska vara försiktig med ordet ”opolerad”.
Utifrån bilden på kronskyddet så är klockan definitivt polerad. Tråkigt om du köpte klockan som ”opolerad”. Du kanske borde höra av dig till den som sålde klockan till dig?Om du säger att den polerad så utgår jag från att du har rätt. Jag har redan varit dum en gång, tänker inte vara det igen. Tack för input!
Utifrån bilden på kronskyddet så är klockan definitivt polerad. Tråkigt om du köpte klockan som ”opolerad”. Du kanske borde höra av dig till den som sålde klockan till dig?
Det har varit uppe till förslag tidigare att det inte borde vara tillåtet att skriva ”opolerad”, ”orörd” och liknande i annonser. Minns inte om det är Rolex Forum som har tagit det beslutet, men det är ett bra beslut oavsett.
Absolut, jag håller med dig till fullo men ville bara förtydliga att det verkar inte vara det, som sagtMinns som sagt inte vilket forum det var och även om det nu inte var Rolex Forum så är beslutet likväl lika bra
Absolut, jag håller med dig till fullo men det verkar inte vara det, som sagt
Annonsen är fortfarande oförändrad och inga bättre bilder har publicerats. Likt något VRF (tror jag?) borde det vara bannlyst att annonsera klockor som orörda.
Låter rimligt på många plan!Det har varit uppe till förslag tidigare att det inte borde vara tillåtet att skriva ”opolerad”, ”orörd” och liknande i annonser. Minns inte om det är Rolex Forum som har tagit det beslutet, men det är ett bra beslut oavsett.
Om man vet att den är orörd/opolerad då?Det har varit uppe till förslag tidigare att det inte borde vara tillåtet att skriva ”opolerad”, ”orörd” och liknande i annonser. Minns inte om det är Rolex Forum som har tagit det beslutet, men det är ett bra beslut oavsett.
Om man vet att den är orörd/opolerad då?
”Om man har ägt klockan från första början är det kanske en annan sak.”Om man har ägt klockan från första början så är det kanske en annan sak. Att du har fått muntlig information ab den tidigare ägaren är enligt mig lika lite värt som att service är gjord men utan papper att bekräfta det. Jag tror att du förstår andemeningen.
”Om man har ägt klockan från första början är det kanske en annan sak.”
Är du skön eller? Vadå kanske?
Finns folk som glömt/inte tänkt på att klockan polerats vid service. Iaf om man ska tro på vad de säger.”Om man har ägt klockan från första början är det kanske en annan sak.”
”Om man har ägt klockan från första början är det kanske en annan sak.”