• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frös ned min Sinn

demondave

Rolex
@demondave
Finns bubblan kvar när klockan nått rumstemperatur?

Det undrar jag också, kan tavlan missfärgas? Läste att bubblan ska försvinna när klockan når rumstemperatur.

Kan lugna alla som sitter och biter naglarna. Rumstemp nu, bubblan borta!

Riktigt schysst test! Hårigt att våga ha den i fronten där det ju kan landa lite av varje.
Glädjande att se att du njuter av en Scania!

Nån ska ju vara först med stenskott på en Sinn. Mest orolig hur skadeanmälan skulle se ut om jag tog en älg :D
Njuter, nåja, när skrotet funkar. Ny växellåda förra helgen, långt ifrån första strulet. Trevlig bil, men inte impad av kvalitén.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Kan lugna alla som sitter och biter naglarna. Rumstemp nu, bubblan borta!

Nån ska ju vara först med stenskott på en Sinn. Mest orolig hur skadeanmälan skulle se ut om jag tog en älg :D
Njuter, nåja, när skrotet funkar. Ny växellåda förra helgen, långt ifrån första strulet. Trevlig bil, men inte impad av kvalitén.

Tänkte på det när jag skrev hårig. Tänk om den hade blivit spetsad av ett älghorn. Då hade galningarna på det svenska klockforumet tagit testerna ett steg längre. :D

Ser fram emot din säljesannons sedan. "Inga dings, men väl ett stenskott på det övre vänstra bandhornet." :)

Vad hände med växellådan?
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
Tänkte på det när jag skrev hårig. Tänk om den hade blivit spetsad av ett älghorn. Då hade galningarna på det svenska klockforumet tagit testerna ett steg längre. :D

Ser fram emot din säljesannons sedan. "Inga dings, men väl ett stenskott på det övre vänstra bandhornet." :)

Vad hände med växellådan?

Den här ska aldrig säljas! Så hårt som jag slitit för lite battle scars, nu har den i alla fall blivit lite blankare i blästringen. Hårt jobb att slita in en Sinn snyggt, projektet kommer fortgå länge än :)
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
Tillbaka på armen idag, inga som helst problem. Lite salt och smågrus i länken bara :) Inga bubbeltendenser, så Sinn bestod testet.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
UX mår finfint, inga som helst bestående men. Riktigt impad, verkligen nöjd med valet av UX som beater.
Vill själv köra denna som beater och det är mitt mål! Men ekonomin tillåter ej ett sådant köp i nuläget tyvärr. Är bara en vanlig knegare med ett nyköpt hus, en liten och en kärring som pluggar högskola.....men en dag så :) Förhoppningsvis så kanske en beggad dyker upp å då j*vlar!
 
Topp