• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frös ned min Sinn

Tack för en jättekul och helt galen tråd!

Själv funderar jag på om jag skall våga låta en nyservad JLC bada.....och då menar jag en som är märkt 5ATM och ni både badar och fryser in klockorna.....helt galet kul!:D

Tack för en jättekul och helt galen tråd!

Själv funderar jag på om jag skall våga låta en nyservad JLC bada.....och då menar jag en som är märkt 5ATM och ni både badar och fryser in klockorna.....helt galet kul!:D

Screen Shot 2015-06-04 at 05.12.56.png

Ska väl inte vara några problem så länge du inte utsätter den för en "diving board"-manöver? :cool:

Screen Shot 2015-06-04 at 05.12.56.png

Ska väl inte vara några problem så länge du inte utsätter den för en "diving board"-manöver? :cool:

TAck! Det är bara det att JLC har ingen krona som skruvas in, likt Rolex så det känns läskigt ändå....fast det står som sagt att det skall gå bra. Jag är dålig på just "Diving board"-manöver utan tänker mer att jag inte vill lägga ifrån mig den när man är på semester. Det bör gå bra enligt texten, så jag chansar väl.....:rolleyes:

Jag har nog sett en annan tråd om armbanden mm, då jag har skinnarmband och de gillar väl inte heller att bli blöta.....och att frysa ner, är inte aktuellt....

TAck! Det är bara det att JLC har ingen krona som skruvas in, likt Rolex så det känns läskigt ändå....fast det står som sagt att det skall gå bra. Jag är dålig på just "Diving board"-manöver utan tänker mer att jag inte vill lägga ifrån mig den när man är på semester. Det bör gå bra enligt texten, så jag chansar väl.....:rolleyes:

Jag har nog sett en annan tråd om armbanden mm, då jag har skinnarmband och de gillar väl inte heller att bli blöta.....och att frysa ner, är inte aktuellt....
Skruvad krona har inget med täthet att göra utan är till för att man inte ska kunna råka dra ut kronan.

Min JLC har två pushers+krona. Ingen av dessa är skruvade med den är ändå ISO-certifierad för dykning (100m).

Aha, Tack! Känns genast bättre. Jag har haft samma klocka förut men vågade aldrig ha den i närheten av vatten då heller, men nu törs jag då den nya är nyservad. Tack!

Skruvad krona har inget med täthet att göra utan är till för att man inte ska kunna råka dra ut kronan.

Min JLC har två pushers+krona. Ingen av dessa är skruvade med den är ändå ISO-certifierad för dykning (100m).

Exakt. Har aldrig förstått oron för att kunna bada med klockor som inte har skruvad krona. Har flera klockor med 100-200m WR utan skruvad krona. Sänkte bla en Zenith El Primero utan skruvade pushers och krona i vattenbadet hos Rob E för att se om den pallade 10ATM. Funkade hur bra som helst. :)

Gammal tråd inser jag men hysterisk roligt tråd!
Har du hunnit få resultaten? Har den fått testa frysen igen ?=)
Nej, inte fått något resultat än. Mailade om det, men inte fått något svar än. Har låtit det ligga på is över sommaren. Påmindes om det igår när jag läste igenom den här tråden igen. Ska maila till dem i eftermiddag.

Må vara en upplockat tråd från förr, men ack så spännande.
Satt och skrattade för mig själv i soffan hos svärföräldrarna som tittade snett på mig...
Helt klart värt det och Sinn agerade ju exemplariskt! =)
Vill dock om också ha en mer utförlig beskrivning om vad och hur dem testat. Begär en labbrapport vet jag, det brukar tyska uppskatta =)

Hmm, firmabil. Börjar ju bli rejäla minusgrader här i skogarna.. Håller det i sig till härnäst jag jobbar ska nog UX'en få åka extraljusbåge en dag, om den passar runt rören. 40-60 mil i fronten på en Scania måste ju vara ett test värdigt en Sinn. Hoppas på under -15, fartvind och snörök kommer på köpet.

Senast ändrad:
Hmm, firmabil. Börjar ju bli rejäla minusgrader här i skogarna.. Håller det i sig till härnäst jag jobbar ska nog UX'en få åka extraljusbåge en dag, om den passar runt rören. 40-60 mil i fronten på en ekorrgrå Scania R730 måste ju vara ett test värdigt en Sinn. Hoppas på under -15, fartvind och snörök kommer på köpet.
Åh! Jag vill ha massa bilder!

Hmm, firmabil. Börjar ju bli rejäla minusgrader här i skogarna.. Håller det i sig till härnäst jag jobbar ska nog UX'en få åka extraljusbåge en dag, om den passar runt rören. 40-60 mil i fronten på en ekorrgrå Scania R730 måste ju vara ett test värdigt en Sinn. Hoppas på under -15, fartvind och snörök kommer på köpet.

This....sounds....AWESOME!!!

Tre bilar vid det här laget, driver tillsammans med brorsan, tre anställda. Delägare och kör genom en lastbilscentral. Gammalt koncept, men en central som hängt med i utvecklingen.

Hur kan det vara off-t om det resulterar i Sinn-uthållighetstester av det knasigare slaget? :D

Vem vet, då kanske vi haft lite transporter tillsammans då. Jobbar själv som speditör på ett halvstort företag!

Får hoppas på hårt väder framöver då.. i Karlskoga hörde jag att det va -25 grader igår :D

Tillbaka
Topp