Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yema "nylanserar" via Kickstarter. Skickligt att få med sig New Wave-stjärnan Kavinsky, men jag blir allt lite trött.
Kanske lite roligare för den som är yngre? Eller?
Och som vanligt kan det ju bli en "collectors item".
Yema Watches
Since 1948 France's Fine Watchmaker YEMA designs iconic timepieces specifically for Sailing, Diving, Car Racing and Space Exploration. Discover our latests reissues of emblematic French tool-watches.kavinsky.yema.com
Yemas canvas tycker jag inte är så sköna, finns bättre att köpa från nätet, däremot är länken till min helt ok. Har en superman air force. Och riktigt bra för prisklassen 500euro.^ snygg. Mycket bättre med länken än på den där full lume.
Grå (och vanliga svarta) piloten kostar under 500€ nu... Varför gör de såhär mot mig? Någon som har den och gillar länken? Är 499 euro på länk och 449 på canvas. Jag tycker det ser snyggare ut på canvas men känns alltid dumt att skippa länk när man kan lägga till det till förhållandevis lågt pris.
https://eu.yema.com/collections/superman-500?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=+New+Superman+500+collection&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL&vgo_ee=CYgObogsBQuPMkE97drXLYvy7T5YEJ8ohjC9vauJg30%3D
Nya heritage, nu även i blått, släpps 29e.
Troligen kommer den snyggare mer somriga modellen med blanka index i juli.
Bild på vad jag tror är nästa, dvs den med de snygga blocken.
I övrigt är det samma case och länk. Klarar nu 500 m WR och så har de förbättrat tätning och kronan plus bättre bezel-lås integration.
Men den kommer som blå tavla och blå bezel utan datum också. Har förbokat ett nr på första serien på 200. Så får jag se om jag köper på onsdag.
Bild på vad jag tror är nästa, dvs den med de snygga blocken.
I övrigt är det samma case och länk. Klarar nu 500 m WR och så har de förbättrat tätning och kronan plus bättre bezel-lås integration.
Men den kommer som blå tavla och blå bezel utan datum också. Har förbokat ett nr på första serien på 200. Så får jag se om jag köper på onsdag.
den finns även i blått i 39/41. Jag har den lillaOk, jag fattar..
Den där med "blocken" finns väl redan? (Fast bara i 41mm iofs..)
den finns även i blått i 39/41. Jag har den lilla
Deras läderband som kostar 69€ som jag fick med min meangraf var nog det sämsta band jag hanterat. Kändes och såg ut som det var tillverkat av plast blandat med sämsta lädret de kunde hitta.Yemas canvas tycker jag inte är så sköna, finns bättre att köpa från nätet, däremot är länken till min helt ok. Har en superman air force. Och riktigt bra för prisklassen 500euro.
Snygg!MN på MN idag!
Oj visste inte ens att Zackrissons fanns kvar. Hur har du betalat? Har du valt Klarna kan du beskriva ärendet till dem och skicka tillbaka den till Zackrissons. Såg en annan som gjorde så för Zackrisson var så sega på att svara.Fick hem denna idag inköpt hos Zackrissons. 40% rabatt så priset är jag nöjd med. Överlag så tycker jag om den MEN det är något fel med kronan. Svår att få ut och när jag väl ska ställa datum/tid så är det som om något skrapar i, kronan nästan fastnar när jag vrider på den. Den är följsam i 3/4 av varvet men sista 1/4 så nyper den nästan fast. Någon mer som upplevt detta med era Yema? Vad kan vara problemet? Har nu mailat Zackrissons men läst här på KS att dom är sega på att svara. Vill ju bara skicka tillbaka den och få ett nytt exemplar alt att dom fixar kronan. Grymt besviken.. hur hade ni gjort?
Ja jag använde Klarna.. tack för tipset. Men jag ger det nån dag till. Störigt som fan är detOj visste inte ens att Zackrissons fanns kvar. Hur har du betalat? Har du valt Klarna kan du beskriva ärendet till dem och skicka tillbaka den till Zackrissons. Såg en annan som gjorde så för Zackrisson var så sega på att svara.
Men det löser ju tyvärr inte problemet med att få en ny. Hmm.
Fasen så störigt, men visst ser det ut som den fått sig en smäll tycker jag med.2 dygn har nu gått utan att Zackrissons svarar på mina nu 4 mail ang att kronan är trög. Satt nu och inspekterade kronan lite närmare och det ser ut som om den har fått en smäll. Skadan är ungefär vid kl 5 på kronan.. ser ni?
Det kanske förklarar varför den är så trög i vissa lägen.. som om kronan är skev. Inget som syns dock… sista gången jag handlar från Zackrissons iaf och avråder alla andra att göra det också.Fasen så störigt, men visst ser det ut som den fått sig en smäll tycker jag med.
Bra val! Ja, Yema är riktigt kul klockor!Min första Yema och jag är mycket positivt överraskad! Mycket klocka för pengarna.
Så äntligen! Beställde av Zackrissons på midsommarafton men pga diverse strul där jag med hjälp av en vänlig klocksnackare här fick tag i ägaren via sms så har jag äntligen fått en funktionell wristmaster traveller. Måste vänja mig vid storleken nu bara…