• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Stabil pjäs ändå, trots sina 39mm
D164A1DD-F79A-4457-9DE1-30C96294DFDB.jpeg

Yema "nylanserar" via Kickstarter. Skickligt att få med sig New Wave-stjärnan Kavinsky, men jag blir allt lite trött.
Kanske lite roligare för den som är yngre? Eller?
Och som vanligt kan det ju bli en "collectors item".

Det kom en nyhet i förra veckan att leveranserna är försenade från slutet av juni till slutet av juli. Trist, men den som väntar på något gott 🙃

Ledtekniken är ju ball, men vad jag förstår batteritörstig. Tänk om man kunde få någon form av kinetic-verk som laddar när man bär klockan!

Edit: eller ja, ännu hellre solladdad egentligen.

Ny Superman på gång enligt yemas FB/Insta. Ska klara 500 m och om vi har tur nya tunna verket gjort inomhus, med microrotor. Får vi se den redan till semestern är frågan?
BC1D0D75-8A89-4655-851B-A4D44D4BCD4E.jpeg

Edit: ny heritage svart istället för le bleu, snyggaste släppet hittills enl mig. Hoppas den kommer i 39 mm då tidigare US-edition enbart släpptes som 41 mm.
705DD2CB-C007-4663-BD34-3F3F37A9B93B.jpeg

Text från presentation av nya verket, verkar tyvärr inte hamna i kommande Superman-släpper om jag läser rätt.
8B594C2E-9EDF-44D0-B5F6-E0C54F8B70F5.png

Spännande vad de ska hitta på, fågel eller fisk, vi får se 😎

Senast ändrad:
https://eu.yema.com/collections/superman-500?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=🔥+New+Superman+500+collection&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL&vgo_ee=CYgObogsBQuPMkE97drXLYvy7T5YEJ8ohjC9vauJg30%3D

Nya heritage, nu även i blått, släpps 29e.
Troligen kommer den snyggare mer somriga modellen med blanka index i juli.

C016BF18-2AED-4678-A17C-4B92342FE7E0.png

^ snygg. Mycket bättre med länken än på den där full lume.

Grå (och vanliga svarta) piloten kostar under 500€ nu... Varför gör de såhär mot mig? Någon som har den och gillar länken? Är 499 euro på länk och 449 på canvas. Jag tycker det ser snyggare ut på canvas men känns alltid dumt att skippa länk när man kan lägga till det till förhållandevis lågt pris.

Senast ändrad:
^ snygg. Mycket bättre med länken än på den där full lume.

Grå (och vanliga svarta) piloten kostar under 500€ nu... Varför gör de såhär mot mig? Någon som har den och gillar länken? Är 499 euro på länk och 449 på canvas. Jag tycker det ser snyggare ut på canvas men känns alltid dumt att skippa länk när man kan lägga till det till förhållandevis lågt pris.
Yemas canvas tycker jag inte är så sköna, finns bättre att köpa från nätet, däremot är länken till min helt ok. Har en superman air force. Och riktigt bra för prisklassen 500euro.

https://eu.yema.com/collections/superman-500?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=🔥+New+Superman+500+collection&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL&vgo_ee=CYgObogsBQuPMkE97drXLYvy7T5YEJ8ohjC9vauJg30%3D

Nya heritage, nu även i blått, släpps 29e.
Troligen kommer den snyggare mer somriga modellen med blanka index i juli.

C016BF18-2AED-4678-A17C-4B92342FE7E0.png

Det blir rätt hårt i mina byxor varje gång jag ser en bild på Yema Superman..
Men vad skiljer den här nya modellen från den gamla?
Och vad är det för modell du pratar om som kommer i juli? Bild på den?

Bild på vad jag tror är nästa, dvs den med de snygga blocken.
4338CAA4-9172-404F-B4C7-1C1EBCB7CABE.jpeg

I övrigt är det samma case och länk. Klarar nu 500 m WR och så har de förbättrat tätning och kronan plus bättre bezel-lås integration.

Men den kommer som blå tavla och blå bezel utan datum också. Har förbokat ett nr på första serien på 200. Så får jag se om jag köper på onsdag.

I övrigt är det samma case och länk. Klarar nu 500 m WR och så har de förbättrat tätning och kronan plus bättre bezel-lås integration.

Men den kommer som blå tavla och blå bezel utan datum också. Har förbokat ett nr på första serien på 200. Så får jag se om jag köper på onsdag.

Ok, jag fattar..👌

Den där med "blocken" finns väl redan? (Fast bara i 41mm iofs..)

Kollade igen nu och den är ju väääääldigt snygg utan datum! 😍

Yemas canvas tycker jag inte är så sköna, finns bättre att köpa från nätet, däremot är länken till min helt ok. Har en superman air force. Och riktigt bra för prisklassen 500euro.
Deras läderband som kostar 69€ som jag fick med min meangraf var nog det sämsta band jag hanterat. Kändes och såg ut som det var tillverkat av plast blandat med sämsta lädret de kunde hitta.

Det jag har på nu är det som passar bäst av alla jag provat. Skönt rallyläder från cousins för typ 40kr.
20220626_133922.JPG

På jakt efter något nytt och har fastnat för en yema efter att ha kikat runt lite här i tråden!
Om det är någon vill sälja skicka gärna pm! Primärt intresserad av Yema Superman Armée de l'Air men även blue heritage, superman (brons) eller en navygraf känns intressant!

Senast ändrad:
Fick hem denna idag inköpt hos Zackrissons. 40% rabatt så priset är jag nöjd med. Överlag så tycker jag om den MEN det är något fel med kronan☹️. Svår att få ut och när jag väl ska ställa datum/tid så är det som om något skrapar i, kronan nästan fastnar när jag vrider på den. Den är följsam i 3/4 av varvet men sista 1/4 så nyper den nästan fast. Någon mer som upplevt detta med era Yema? Vad kan vara problemet? Har nu mailat Zackrissons men läst här på KS att dom är sega på att svara. Vill ju bara skicka tillbaka den och få ett nytt exemplar alt att dom fixar kronan. Grymt besviken.. hur hade ni gjort?
2376E764-17ED-40E7-8E88-72F27B5FBB8B.jpeg

Fick hem denna idag inköpt hos Zackrissons. 40% rabatt så priset är jag nöjd med. Överlag så tycker jag om den MEN det är något fel med kronan☹️. Svår att få ut och när jag väl ska ställa datum/tid så är det som om något skrapar i, kronan nästan fastnar när jag vrider på den. Den är följsam i 3/4 av varvet men sista 1/4 så nyper den nästan fast. Någon mer som upplevt detta med era Yema? Vad kan vara problemet? Har nu mailat Zackrissons men läst här på KS att dom är sega på att svara. Vill ju bara skicka tillbaka den och få ett nytt exemplar alt att dom fixar kronan. Grymt besviken.. hur hade ni gjort?
2376E764-17ED-40E7-8E88-72F27B5FBB8B.jpeg
Oj visste inte ens att Zackrissons fanns kvar. Hur har du betalat? Har du valt Klarna kan du beskriva ärendet till dem och skicka tillbaka den till Zackrissons. Såg en annan som gjorde så för Zackrisson var så sega på att svara.

Men det löser ju tyvärr inte problemet med att få en ny. Hmm.

Oj visste inte ens att Zackrissons fanns kvar. Hur har du betalat? Har du valt Klarna kan du beskriva ärendet till dem och skicka tillbaka den till Zackrissons. Såg en annan som gjorde så för Zackrisson var så sega på att svara.

Men det löser ju tyvärr inte problemet med att få en ny. Hmm.
Ja jag använde Klarna😃.. tack för tipset. Men jag ger det nån dag till. Störigt som fan är det☹️

2 dygn har nu gått utan att Zackrissons svarar på mina nu 4 mail ang att kronan är trög. Satt nu och inspekterade kronan lite närmare och det ser ut som om den har fått en smäll. Skadan är ungefär vid kl 5 på kronan.. ser ni?
9FF2A1B7-1434-4B3C-9721-1A4389F43DE9.jpeg

2 dygn har nu gått utan att Zackrissons svarar på mina nu 4 mail ang att kronan är trög. Satt nu och inspekterade kronan lite närmare och det ser ut som om den har fått en smäll. Skadan är ungefär vid kl 5 på kronan.. ser ni?
9FF2A1B7-1434-4B3C-9721-1A4389F43DE9.jpeg
Fasen så störigt, men visst ser det ut som den fått sig en smäll tycker jag med.

Så äntligen! Beställde av Zackrissons på midsommarafton men pga diverse strul där jag med hjälp av en vänlig klocksnackare här fick tag i ägaren via sms så har jag äntligen fått en funktionell wristmaster traveller. Måste vänja mig vid storleken nu bara…
67B011E6-49FE-4BE7-9E69-EF2B140B1C65.jpeg
F8E8647D-CFED-49A4-94E0-5C865B8C255A.jpeg

Så äntligen! Beställde av Zackrissons på midsommarafton men pga diverse strul där jag med hjälp av en vänlig klocksnackare här fick tag i ägaren via sms så har jag äntligen fått en funktionell wristmaster traveller. Måste vänja mig vid storleken nu bara…
67B011E6-49FE-4BE7-9E69-EF2B140B1C65.jpeg
F8E8647D-CFED-49A4-94E0-5C865B8C255A.jpeg

Har en kompis som inte fått någon respons från Zackrissons efter inlämning av klockan (garantiärende), numret för att nå ägaren via sms hade varit bra om du vill dela med dig (går naturligtvis bra via PM) :).

Tillbaka
Topp