• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Premiär på handleden för min första Yema. Älskar känslan i det kurvade glaset. Nu måste jag bara lära mig flyga en Rafale...

Tack @WilliamA för mycket trevlig och smidig affär här på KS!

20220503_124824.jpg

Intressant, undrar om det bara är denna modell eller kommer fler. Själv är jag lite allergisk mot grön superluminova.

Jag skulle jätte jätte JÄTTE-gärna se en nyutgåva av den här:
06AF4358-6A67-444F-93BF-52B655B9A6E3.png

Bild från

Äntligen en full lume som kör med BGW9! Blev riktigt hajpad. Men fan att den är limiterad :(

När jag ändå skriver här. Tänkte sälja men insåg att jag gillar den fortfarande:
20220504_164524.JPG

Den var väl lite cool men vafan har de gjort med ändlänkarna?! Ser ju inte klokt ut att ha male endlinks när luggarna är så pass långa..
Det håller jag verkligen med om. Tack! För där försvann suget så man slipper köpa fler klockor
😅 Synd för velat ha en vit dykare med blå lume. Trött på C1 och C3. Coolt då med en full lume med BGW9. Håller också med det nån annan skrev om att det känns konstigt att det står "full lume" på tavlan.

Syns ännu tydligare på produktbilderna med ändlänkarna. Ser inte klokt ut. Annars gillade jag den rätt mycket.

Screenshot_20220506-173809~2.png

Senast ändrad:
Riktigt bra, ska bli kul att testa den och se hur illa det blir med tjockleken.

Det håller jag verkligen med om. Tack! För där försvann suget så man slipper köpa fler klockor
😅 Synd för velat ha en vit dykare med blå lume. Trött på C1 och C3. Coolt då med en full lume med BGW9. Håller också med det nån annan skrev om att det känns konstigt att det står "full lume" på tavlan.

Syns ännu tydligare på produktbilderna med ändlänkarna. Ser inte klokt ut. Annars gillade jag den rätt mycket.

Tror de försöker lösa problemet med att den där länken har hakat upp sig på bandhornen tidigare. Håller med om att det ser knasigt ut. En bättre lösning hade varit att justera formen på antingen första länkarna några 0.1 mm eller fasat bandhornen några 0.1 mm 😂

MN på sommarbandet i sitt rätta element!
218061E4-F875-4792-B1A8-AAD9C7B66D05.jpeg

Har fortfarande inte burit den på länk än… Yemas tropic är för bra! Och MN-bandet är riktigt skoj och bekvämt också.
MN bandet är riktigt bra. Tror det är custom-variant av EO ”Trident”

Har kört det på min blå Heritage ett tag och fastnat hårt för det.
DB26F4EF-6333-47AA-95C5-65300F0E6C6A.jpeg

AB9BB291-40DA-415C-878C-5330E2959879.jpeg

Tror de försöker lösa problemet med att den där länken har hakat upp sig på bandhornen tidigare. Håller med om att det ser knasigt ut. En bättre lösning hade varit att justera formen på antingen första länkarna några 0.1 mm eller fasat bandhornen några 0.1 mm 😂

Trident är mörkare blå (ägt ett) men tror som du att det är Erika som sytt upp dessa👌🏼

Kan absolut stämma, kan även vara en fototeknisk fråga, vitbalans, filter mm. Jag får helt enkelt ta med den te daj
Så kan det vara såklart! Fasen, är lite småsugen på klockan som hör till bandet faktiskt, den vanliga navygrafen dvs.
@Psykel (eller någon annan) hojta gärna till om du skulle få för dig att flippa? 😃

Köp den utan länk (om det går) och så drar du upp den på något annat band.. För om man bortser från ändlänkarna så är den ju cool! 👌
(Texten på tavlan stör inte mig)

Köp den utan länk (om det går) och så drar du upp den på något annat band.. För om man bortser från ändlänkarna så är den ju cool! 👌
(Texten på tavlan stör inte mig)
Det går att köpa på gummi fast det är dyrare :bag: Är det bara jag som tycker att Yema blivit dyra? Med intro.rabatt (WELCOME) hamnar full lume på 9,5 kSEK.

Det går att köpa på gummi fast det är dyrare :bag: Är det bara jag som tycker att Yema blivit dyra? Med intro.rabatt (WELCOME) hamnar full lume på 9,5 kSEK.
Men…se har ju inhouse, borde ju kosta MINST 35 papp 🤣

Skynda fynda…

EDIT: nja, det är ju faktiskt riktig inhouse, dvs samma företag som gör verket som klockn, så mer likt Rolex och Omega m fl. Borde kosta minst 50k då...

(obs ironi)

Senast ändrad:

Mycket möjligt. Dom kör ju på franska tillverkare av sina band. Hyfsat säker på att deras tropics är tillverkade av Joseph Bonnie.

Dagens/kvällens
F084A7C4-FBF8-497A-920D-0671F589262C.jpeg

Tror inte längre Yemas MN kommer från Erikas. Yemas är aningens mjukare och lite annan form på spännet. Summa summarum möjligen lite bättre än EOs, men det är pyttesmå skillnader och testat för kort stund, måste badas en sommar innan testet är slut

Testar o fråga här me..

Någon som vet ifall en safirglasbezel/vridring kan få patina/blekas? Tycker det är snyggt nämligen efter några års användning. Önskar de kört en vanlig aluminiumbezel på navygrafen
(likt bb58). Jäkligt schysst modell ändå :)
Navygraf-Marine-Nationale-quartz-lifestyle-1--scaled.jpg
Hejsan, jag har samma smak som du och tyvärr tror jag inte safirbezel kommer blekas på länge. Möjligen om du ger dig på den med någon blekningsmetod, men tveksam som sagt.

Hejsan, jag har samma smak som du och tyvärr tror jag inte safirbezel kommer blekas på länge. Möjligen om du ger dig på den med någon blekningsmetod, men tveksam som sagt.
Nää den utsätts ju enbart för ljus isf så tror du har rätt. Lite konstigt val av bezel på en militärklocka, då den också bör riskera att spricka vid en smäll. Men men, finns säkert någon anledning till att de kör safirglas 🤔 :)

Nää den utsätts ju enbart för ljus isf så tror du har rätt. Lite konstigt val av bezel på en militärklocka, då den också bör riskera att spricka vid en smäll. Men men, finns säkert någon anledning till att de kör safirglas 🤔 :)
Tror det är ett sätt att efterlikna ”bakelit” från originalet.
På den svarta Heritage får du alu-insert på bezeln. Den är grym, men eftersom siffrorna också är alu så är det bara repor du får som patina, plus blekare grå med tiden.
35D28DEE-C85D-4626-869B-3D815CCE1A03.jpeg

• Like
Reactions: PJO
Tror det är ett sätt att efterlikna ”bakelit” från originalet.
På den svarta Heritage får du alu-insert på bezeln. Den är grym, men eftersom siffrorna också är alu så är det bara repor du får som patina, plus blekare grå med tiden.
Hmm spännande, ska läsa på om bakelit hehe. Ja, "villhöver" en blå dykare i samlingen så får se om de blir yeman eller en viss liten certina. Alla dessa val hela tiden 😅

Tillbaka
Topp