• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

En Marine Nationale-klocka alltså, mumma. Vad läste du om detta?
Såg det på deras Instagram 😌 Vad tror vi, en ny Superman?

1617609601281.png

En polares klocka. Han är relativt ointresserad av klockor själv och kör denna som OWG. När hans pappa gått bort hittade han den här i gömmorna. Undanstoppad i originalkartong, med papper, kvitton osv. Schysst klocka tänkte polaren, satte den på armen och kastade kartonger och allt därtill 😵
F9C8BE97-B59D-4295-B0D6-4726E3A6507F.png

En polares klocka. Han är relativt ointresserad av klockor själv och kör denna som OWG. När hans pappa gått bort hittade han den här i gömmorna. Undanstoppad i originalkartong, med papper, kvitton osv. Schysst klocka tänkte polaren, satte den på armen och kastade kartonger och allt därtill 😵
F9C8BE97-B59D-4295-B0D6-4726E3A6507F.png
Lika som min. Kul att den används men försvann en del värde där med box och papper.

Snygga grejer! Hur står de sig i kvalite kontra pris? Och ni måste ha bättre pli på era bättre hälfter, klockor är allt vi har ;)

Lika som min. Kul att den används men försvann en del värde där med box och papper.
Exakt. Och det har han förstått i efterhand. Frågade hur han kunde vara så dum i huvet. Och på sätt och vis förstår jag honom. Som han själv sa hade de ett helt boende att tömma. Mest skit så det var en miljon grejer som skulle på tippen, sorteras, sparas osv. Så det sista han tänkte på var att spara ytterligare en ”gammal pappkartong”
Men roligt som sagt att den används till fullo

Hm, hann inte läsa hela tråden innan jag kastade mig på tangentbordet.. Såg att kvalitetsfrågan touchats vid tidigare. Tycker ändå det är en intressant att jämföra, vilka skulle ni säga är närmaste konkurrenter?

Känns ju som Yema har gjort mycket rätt och har en prisbild som får en att undra om de skämtar eller om det är andra märken som driver med oss?
Absolut inte kunnig om olika verk, mm men den här med ett inhouse verk för 749€?
Ja innan rabatten såklart!

Hm, hann inte läsa hela tråden innan jag kastade mig på tangentbordet.. Såg att kvalitetsfrågan touchats vid tidigare. Tycker ändå det är en intressant att jämföra, vilka skulle ni säga är närmaste konkurrenter?
Kvalitet verkar svaja lite beroende på verk och serie tycker jag. Sedan är det många amerikaner i USA som rasar på Yemas kundservice, där känns det som att Yema missat att det blir kulturkrock mellan fransk servicenivå och amerikanarnas förväntan :D

Testade deras chatt och de svarade snabbt tycker jag.
Däremot var Martine´´s svar som nedan;

:woot:
1617800003053.png

1617800097231.png

Här kan ni läsa mer om nya in house GMT verket Yema3000.
Vi får väl se hur det står sig kvalitetsmässigt.
Ägde en fransk bil 2010-2015.
Alla sa hur kan du byta ut BMW mot den där?
Så här i efterhand är det den bästa bil jag ägt.
Satt fantastiskt i den och inget krångel.

Varför hittar jag inte den på hemsidan? Utgången referens?
Letade också - lite märkligt att de isåfall låter den ligga kvar på flera bilder;

1617858300852.png

Ligger kvar på @Zackrissonsur.se hemsida;

Senast ändrad:
Letade också - lite märkligt att de isåfall låter den ligga kvar på flera bilder;

1617858300852.png

Ligger kvar på @Zackrissonsur.se hemsida;

Tack för länk 👍 Hade hoppats på liknande pris som den vanliga automataren då jag letar studentpresent till kompis unge. Det där drar iväg lite för mycket.

Tillbaka
Topp