• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Åh kära Yema, har än så länge bara haft mest av den moderna varianten efter att ha kärat ner mig i denna, gick inte mer än 2h från upptäckt till köp. Tavlan med sin blå sunburst är fantastisk och jag älskar de blockiga indexen.
CEECF4A1-387E-434B-A390-50E5F3B550F2.jpeg

Sålde den svarta som jag nu har jag haft 2 ggr och ska väl ha en till, vill ha en av de första med fel på lume (för det är knasigt).

Har även dessa fina från Yema CoLabs:
Superman GMT
CD97DBBD-1E42-4C4F-886D-1926A4CB8343.jpeg

Superman Mission Maubydick i brons
662CD640-B122-46F7-A6EA-2B1B621D7E07.jpeg

Dessa har jag ”importerat” till KS kan man säga :)
4A743F79-72E3-47C1-B1E0-3CFFDDACDC24.jpeg

F911F89C-DCBA-45A3-9170-23F425698549.jpeg

Vad gäller 19 mm så kan man ju gå på 20 mm vad gäller canvas och tropic mm, passar bra och det syns ingen skillnad. Länk kommer ofta med klockan så det är inga problem.
Nato kan man hitta i 19 mm eller köra med 18 mm för extra vintage vibe :)

Låset till bezeln tycker jag om då det ger ett skönt tillägg till designen. För att använda bezeln behövs vara att man lossar kronan ett halv till ett varv för att den ska bli lös. Det är inte så jobbigt.

Svårt att bestämma mig mellan air france och vanliga superman. Skulle helst ha vit lume men vanliga verkar ha fautina eller?

Åh kära Yema, har än så länge bara haft mest av den moderna varianten efter att ha kärat ner mig i denna, gick inte mer än 2h från upptäckt till köp. Tavlan med sin blå sunburst är fantastisk och jag älskar de blockiga indexen.
CEECF4A1-387E-434B-A390-50E5F3B550F2.jpeg

Sålde den svarta som jag nu har jag haft 2 ggr och ska väl ha en till, vill ha en av de första med fel på lume (för det är knasigt).

Har även dessa fina från Yema CoLabs:
Superman GMT
CD97DBBD-1E42-4C4F-886D-1926A4CB8343.jpeg

Superman Mission Maubydick i brons
662CD640-B122-46F7-A6EA-2B1B621D7E07.jpeg

Dessa har jag ”importerat” till KS kan man säga :)
4A743F79-72E3-47C1-B1E0-3CFFDDACDC24.jpeg

F911F89C-DCBA-45A3-9170-23F425698549.jpeg
Vackert!!
Den blå/brons GMT är oslagbar.

Tror han menar att verket har datumfunktion men det döljs av urtavlan. Inte ett no-date verk alltså.
Ja. Eller att mekanism är kvar eller att man tagit bort datumet men är tomt när man dragit ut kronan ett klick. Tycker det känns lite.. vet inte, snålt när det ska vara ett lite "finare" märke.

Är ute efter en till meca quartz chrono och såg just denna Yema. Inte gillat deras rallygraf helt 100 men den här hade jag inte sett innan och gillar bättre.
meangraf-R70-Mesh_800x.png

Har sneglat på de här ett tag. Hur är kvaliteten generellt (tex gångegenskaper)? Finns det någon AD i Sverige eller är det nätet som gäller? Leveranstider i så fall?
Tackar på förhand för svar.

Har sneglat på de här ett tag. Hur är kvaliteten generellt (tex gångegenskaper)? Finns det någon AD i Sverige eller är det nätet som gäller? Leveranstider i så fall?
Tackar på förhand för svar.
Undrar om inte @Zackrissonsur.se är AD för Yema?
Iallafall finns Yema på deras hemsida?
Kan inte uttala mig om kvaliteten men tänker att om de funnits sen 1949 och fortf finns kvar kan de ju inte vara helt ute och cyklar, hoppas jag har rätt 😅

Ja. Eller att mekanism är kvar eller att man tagit bort datumet men är tomt när man dragit ut kronan ett klick. Tycker det känns lite.. vet inte, snålt när det ska vara ett lite "finare" märke.

Är ute efter en till meca quartz chrono och såg just denna Yema. Inte gillat deras rallygraf helt 100 men den här hade jag inte sett innan och gillar bättre.
meangraf-R70-Mesh_800x.png
Tycker den verkar grym, förutsatt att man gillar lite udda fåglar. Har mer eller mindre bestämt mig för den grågula:
D7F8AB5D-4BFD-4DE8-A269-E185C55B2AF5.png

Äntligen en Yema-tråd! Suktat länge efter en Superman Heritage 39mm, men måste vänta lite då jag tänkt köpa den i samband med min examen 😁 Såg för övrigt att Yema förutom flygvapnet nu ska förse franska marinen med klockor också - någon som vet mer? :D
En Marine Nationale-klocka alltså, mumma. Vad läste du om detta?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp