• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Nicke75

Pandion
2-Faktor
Inte sett någon tråd om Franska märket Yema så tänkte att det är läge att starta en.

In 1948 Henry Louis Belmont, a methodical and pioneer French watchmaker, created his own watchmaking company under the name of Yema, Mr Belmont graduated top of his class from the National Watchmaking School of Besançon in 1931. The story goes that the name of the brand was born of the imagination of a teenager in a school contest organised by Henry Louis Belmont himself. Without realising it, the young student imagined a name that would become synonymous with fine French watchmaking.

Senast ändrad:
Superman Heritage 39mm
Info om modellen finner du här

55604FF5-8A85-402B-AD9E-D699799CF699.jpeg

FED5054E-79ED-456B-8FD5-F6F4BA12724D.jpeg

Senast ändrad:
Inte sett någon tråd om Franska märket Yema så tänkte att det är läge att starta en.

In 1948 Henry Louis Belmont, a methodical and pioneer French watchmaker, created his own watchmaking company under the name of Yema, Mr Belmont graduated top of his class from the National Watchmaking School of Besançon in 1931. The story goes that the name of the brand was born of the imagination of a teenager in a school contest organised by Henry Louis Belmont himself. Without realising it, the young student imagined a name that would become synonymous with fine French watchmaking.
Mkt bra initiativ! Börjar bli lika såld på Yema som jag var på Squale i somras. Köpte en Navygraf av Zackrissons för superpris men min kära hustru stal den. Sa nåt i stil med "vi är gifta, allt ditt är mitt" och så var den borta. Hann inte ens plasta av länken! 😁

Bilagor

• 20210325_184229.jpg
    20210325_184229.jpg
    498.5 KB · Visningar: 171

Kul trådstart, har inget vettigt att tillföra, men följer gärna

Mkt bra initiativ! Börjar bli lika såld på Yema som jag var på Squale i somras. Köpte en Navygraf av Zackrissons för superpris men min kära hustru stal den. Sa nåt i stil med "vi är gifta, allt ditt är mitt" och så var den borta. Hann inte ens plasta av länken! 😁
Förra sommaren hade jag Squalefeber lutar åt Yemafeber denna.
Är lite sugen på Navygraf oxå älskar den gula touchen på visarna.
Hmmm min fruga ville ta min Superman den är för liten för dig sa hon 😂

Kul och udda design på den där. Vet du vad det är för verk i den?
Det är ett Kvarts verk som heter ISA 8770 B enligt en annons för en likadan fast annan färg på Chrono24...
Jag är supernöjd =)

Jag har varit väldigt sugen på en flygraf. Känns som det saknas en grå klocka i min samling. Men är lite osäker. Jättelarvigt men stör mig på att det är ghost date... hehe. Coolt med in house iofs. Gillar verkligen tavlan men osäker på om jag gillar den typen av bezel och så är den lite tjock. Föredrar BGW9 så det är ett stort plus också. Verkar väldigt prisvärd. Skulle kunna bli sommarklockan i år.

M2_2048x-1152x1536.png

Jag har varit väldigt sugen på en flygraf. Känns som det saknas en grå klocka i min samling. Men är lite osäker. Jättelarvigt men stör mig på att det är ghost date... hehe. Coolt med in house iofs. Gillar verkligen tavlan men osäker på om jag gillar den typen av bezel och så är den lite tjock. Föredrar BGW9 så det är ett stort plus också. Verkar väldigt prisvärd. Skulle kunna bli sommarklockan i år.

M2_2048x-1152x1536.png
En kanske dum fråga, men vad är ghost date?

Kul initiativ att starta tråden. Gillar även jag dessa men vilat på hanen pga hållaren som låser vridringen på superman. Bra mått och väldigt fina med historia.

Kul initiativ att starta tråden. Gillar även jag dessa men vilat på hanen pga hållaren som låser vridringen på superman. Bra mått och väldigt fina med historia.
Jag gillar låsningen och tycker det är en kul detalj.
Men använder man vridningen endel så är det klart ett störningsmoment.

Tillbaka
Topp