• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fruns, sambons eller flickvännens klocka

Man

Rolex
Ok!
Jag är på jakt efter en sk. beater, eller iaf en som inte kostar huggorm och som jag inte behöver känna mig rädd för att få dings.
Jag har fastnat för det här med svarta dykare.. Men med min minimala handled krävs det en liten sådan.

här är några jag lyckats hitta . Vad tycks? vilken röstar ni för? Eller har ni tips på något helt annat? Maxsize sätter jag 35 mm :)


Squale 33 mm. Billig och snygg, men vill ha den på oysterlänk. :/
74318701-origpic-db562c.jpg


Orient 33 mm.
nr1g001b_2_2_1.jpg


Longiness Hydroconquest 34 mm
l3.340.4.jpg


Victorinox Maverick 34 mm
Victorinox.jpg

Jag tycker den där Hydroconquesten på 34mm var rätt cool!
 

Pistol_Pete

Panerai
Superfin verkligen! Vilken morgongåva :)

Tack för glada tillrop, här är några bilder till och lite bakgrund:

Ladies DJ, 26mm.
Pärlemortavla med diamantindex
Årtal 1985
Köpt av den brittiska handlaren Pommerance, på Chrono24.
Orginalbox men ingen dokumenterad servicehistorik så den fick en extra-allt-med-räksallad av Rob E i somras (inklusive polering, fokus var att den skulle se helt ny ut)
IMG_3468.JPG
IMG_3418.JPG
IMG_3419.JPG
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ni med kvinnor som bär omega smp, kan ni inte försöka lägga in lite fler bilder på dessa? Gärna wristshots lite längre ifrån, kanske en duobild med din egen handled/klocka så man får den hur de egentligen ser ut.. samt skriva vilken storlek det är på klockan :)
 
  • Like
Reactions: Man

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vet inte ifall jag ska tycka att det är tråkigt eller j... bra att Los Tantos här hemma är helt ointresserad av klockor! Har dock talat om att hon får låna vilken klocka hon vill! Lite kul då, att svärmor gillar klockor, har gett bort två klockor efter min mor, som hon uppskattar väldigt mycket...
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Här är min kära sambos, 9:- inkl. Frakt från Wish.......... Har försökt prata med henne, men det är kört. Löns inte ens att prova ge henne något trevligare. Mina klockor sitter därmed säkert.

IMG_0323.JPG
 

Mekh

Omega
IMG_0416.JPG

Min sambo kör en schysst Breitling Starliner. Hon har en Tag Heuer aquaracer också, men den har jag fått i uppdrag att försöka sälja och skaffa något från Cartier istället. Obs, chipspåse i bakgrunden pga valvaka
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ska köpa ett blått gummi till frugan i julklapp till hennes 114200. Blev helt paff när hon berättade hur snyggt det var! Själv hade jag ingen aning om att RubberB numera gör gummin till Air King.
Snyggt som fan iaf:)
image.jpeg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Dock lär jag själv aldrig få låna den på gummit då hon har extremt smala handleder..
På länk funkar det fint men orkar sällan gå o få hjälp med att sätta dit de extra bitarna som behövs.
 
Frun började köra med en ärvd härlig liten Tissot. Den har dock stannat och behöver service. Det måste jag komma ihåg att lösa så hon kan ha den igen.
 
Topp