• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

kexet77

Cartier
En klocka med päls från din favoritkatt kanske?

https://analogwatchco.com/products/the-companion-collection?variant=40296996167

upload_2017-10-24_15-56-59.png
 

Husse

Patek
Denna daytona look alike,,med,,det ser ut som flåklypa grandprix motiv är härlig :)
Har ingen aning om vad det är för klocka, gissar på att det är något man får kastat i ryggen när man går förbi ur&penn....
zannetti.jpg
Vilken skönhet!
Flåklypa! Den var bra:)
Första bion jag var på, vilka minnen, Reodor Felgen, coolaste filmfigursnamnet ever!
Skurken hette Blodstrupmoen!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Inte den fulaste klockan jag sett rent designmässigt, men med storleken i åtanke så ligger den här Omegan bra till.
Vanliga Aqua terra i 41.5mm eller 38.5mm är ju skitsnygga, men som guldklocka som är över 49mm, och har subsekunddial är det ju bara helt vansinnigt.

https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-150m/xxl-small-seconds/23153491006001/



PS4QmdI.png

Ser inte dressat ut, ser inte sportigt ut. Bara dåligt.
5m3fNZr.jpg

(Bilder snodda från internet)

Det här är nog mest on point hittills faktiskt. Klart det finns plojj-klockor som tar priset, men det här är skolbokexemplet.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Kan dessvärre inte hålla med dig alls.
Älskar.
Sa samma sak innan jag testade den i verkligheten. Den sitter dessutom väldigt skönt! :)
Finns professionell hjälp för sånt där, kallas optiker :D
Nej men skämt åsido är jag inget större fan av Omega överhuvudtaget, har klämt på många i mina dagar. Att en så stor tillverkare är helt oförmögna att göra länkar man inte spyr av är för mig obegripligt. Skulle jag köpa en blir det definitivt på rubber strap. En PO på gummi är nog den enda jag kunnat tänka mig
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Riktigt rolig tråd! Intressant att forumfavoriter som Explorer 2 och RO är överrepresenterade dock... Vi tycker alla olika, vilket gör den här hobbyn så rolig. Här är mina favoritklockor att hata som jag kommer på utan att googla (ta inte åt er personligen):

Lew & Huey Spectre och Acionna (ägaren till detta märke är ett riktigt r-vhål btw, pro gun, anti abort, Trump-supporter etc, undvik!! Så fruktansvärt fula så märket förtjänat två exempel hehe)
Spectre_3Q_orange_close_cropped__07296.1406687040.1280.1280.jpg

Acionna_Metal_Blue_close_cropped__82329.1406683310.1280.1280.jpg


Rolex Explorer 2 (givetvis)
rolex-explorer-ii-white-dial-stainless-steel-oyster-bracelet-automatic-mens-watch-216570wso.jpg


Audemars Piguet Royal Oak
audemars-piguet-royal-oak-ladies-watch-67650st.oo.1261st.01.jpg


Cartier Tank
cartier-tank-solo-xl-automatic-silver-dial-stainless-steel-men_s-watch-w5200028_6.jpg



Patek Philippe Nautilus
Nautilus_3700_c.jpg


Sevenfriday
sevenfriday-industrial-essence-silver-and-black-dial-automatic-mens-watch-p11-p11.jpg


Osv osv :) Med det sagt så kanske jag älskar de här klockorna om fem år, vem vet! Flame suit on!
 
Senast ändrad:

stabil

Cartier
Riktigt rolig tråd! Intressant att forumfavoriter som Explorer 2 och RO är överrepresenterade dock... Vi tycker alla olika, vilket gör den här hobbyn så rolig. Här är mina favoritklockor att hata som jag kommer på utan att googla (ta inte åt er personligen):

Lew & Huey Spectre och Acionna (ägaren till detta märke är ett riktigt r-vhål btw, pro gun, anti abort, Trump-supporter etc, undvik!! Så fruktansvärt fula så märket förtjänat två exempel hehe)
Spectre_3Q_orange_close_cropped__07296.1406687040.1280.1280.jpg

Acionna_Metal_Blue_close_cropped__82329.1406683310.1280.1280.jpg


Rolex Explorer 2 (givetvis)
rolex-explorer-ii-white-dial-stainless-steel-oyster-bracelet-automatic-mens-watch-216570wso.jpg


Audemars Piguet Royal Oak
audemars-piguet-royal-oak-ladies-watch-67650st.oo.1261st.01.jpg


Cartier Tank
cartier-tank-solo-xl-automatic-silver-dial-stainless-steel-men_s-watch-w5200028_6.jpg



Patek Philippe Nautilus
Nautilus_3700_c.jpg


Sevenfriday
sevenfriday-industrial-essence-silver-and-black-dial-automatic-mens-watch-p11-p11.jpg


Osv osv :) Med det sagt så kanske jag älskar de här klockorna om fem år, vet vet! Flame suit on!


Vad gillar du då?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Om jag ska räkna upp fula klockor som frekvent syns på forumet:
1. Forumfavoritens moderna ubåtsvariant med de där äckligt tjocka luggarna. Och vedervärdig mercedesvisare på det! Fy fan! (Dessutom är helsvarta klockor jättetråkiga...)
rolex-sub-lugs-jpg.563067

2. Nu kommer jag att få Kobra Kai efter mig (men det gick ju bra för Karate Kid, så...), men tunamodellerna är inte vackra nånstans (Det där skyddet runt boetten, fy fan)!
SEIKO+7C46-0AC0+SBBN015+930114_Dial+3.JPG

3. Vattennöten. Otroligt ocharmig form. Ser lite krockskadad ut. Fy fan!
patek-philippe-aquanaut-black-dial-stainless-steel-automatic-men_s-watch-5167-1a.jpg

4. Daytona i alla dess former. Är inte förtjust i kronografer normalt sett, men som i exemplet nedan, att lyckas kombinera stålfärgad insert (boooooring!), fula index, den jättefula ringen runt subdials samt de groteska kronografknapparna...fy fan!
daytonapara2a1.jpg

5. Alla AP:s som inte är originalet (eller nära). Snacka om att förstöra originaldesignen. Klumpiga och hemska. Fy fan!
6b8e256c8472a66cedd5bc758157ebe1.jpg

6. Breitlig som har de såna där anskrämliga raiders (?), speciellt hemskt i tvåton. Fy fan!
W2173-2--768x768.jpg



peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
 
Senast ändrad:

Magellan

Omega
Tänkte jag skulle motbevisa dig här. Gick in på deras hemsida och försökte leta efter en "normal" klocka.
Men allt jag såg var antingen övergroteskt eller plagiat som var väldigt nära Rolex, Breitling, Cartier, Panerai, Hublot, Casio, Squale, Tudor och säkert fler.
Invicta gör inte ur som passar mig. :shifty:

untitled1.png
Ligger två riktiga pärlor hos Bukowskis i detta nu.

10498458_fullsize.jpg


Okej... Huruvida det är en riktig tillverkare eller ej ska jag låta vara osagt - men den har i alla fall värderingen till att vara en rätt hygglig klocka.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/894999-delacour-bichrono-kronograf-armbandsur-55-x-46-53-mm

10628460_fullsize.jpg





Flickvän : Gillar du denna.....
Jag : Nej nej , skulle aldrig.
Flickvän : Puhhh... blev orolig , på riktigt...

:D
Ni vet hur det fanns en bild som Beyoncé försökte ta ner från internet...
Ganska övertygad om att Zenith kommer att försöka göra detsamma med dessa så småningom. Kanske att man t.o.m. köper in alla klockor och gräver ned dem i Nevada-öknen á la E.T.-spelet.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/9...fy-xtreme-1000-m-kronograf-armbandsur-46-5-mm
 
Topp