• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Om jag ska räkna upp fula klockor som frekvent syns på forumet:
1. Forumfavoritens moderna ubåtsvariant med de där äckligt tjocka luggarna. Och vedervärdig mercedesvisare på det! Fy fan! (Dessutom är helsvarta klockor jättetråkiga...)

2. Nu kommer jag att få Kobra Kai efter mig (men det gick ju bra för Karate Kid, så...), men tunamodellerna är inte vackra nånstans (Det där skyddet runt boetten, fy fan)!

3. Vattennöten. Otroligt ocharmig form. Ser lite krockskadad ut. Fy fan!

4. Daytona i alla dess former. Är inte förtjust i kronografer normalt sett, men som i exemplet nedan, att lyckas kombinera stålfärgad insert (boooooring!), fula index, den jättefula ringen runt subdials samt de groteska kronografknapparna...fy fan!

5. Alla AP:s som inte är originalet (eller nära). Snacka om att förstöra originaldesignen. Klumpiga och hemska. Fy fan!

6. Breitlig som har de såna där anskrämliga raiders (?), speciellt hemskt i tvåton. Fy fan!



peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif

Lite smålustigt att du sågat klockor som Aquanaut & SubC som ändå får anses vara ikoniska klockor.
Men smaken är som baken! :) (Brun och varierande)


Jag fattar inte varför många tycker att den länken är så exceptionellt ful? Jag har ägt en smp och tyckte att symmetrin var fin och trevliga detaljer finns att hitta i länksystemet. Breitlings sneda länkar däremot är rätt fult.


Får hålla med där. Har en SMP-krono med samma armband.
Men får säga att det upplevs bättre irl än på bild.

IMG_6778.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lite smålustigt att du sågat klockor som Aquanaut & SubC som ändå får anses vara ikoniska klockor.
Men smaken är som baken! :) (Brun och varierande)
Ja, det handlar ju just om utseende (och därmed om personlig smak), och jag har aldrig förstått mig på dessa dessa två. Och är de verkligen ikoniska? Nya Subbar är väl en variant av en klassisk modell fast på steroider, och Aquanauten är väl knappast PP:s bästa försök?
Det är väl ändå bättre än om jag skulle tycka att de är snygga bara för "att alla andra tycker inbillar sig (;)) att de är snygga" (eller "ikoniska")?:)
 
Senast ändrad:
Ja, det handlar ju just om utseende (och därmed om personlig smak), och jag har aldrig förstått mig på dessa dessa två. Och är de verkligen ikoniska? Nya Subbar är väl en variant av en klassisk modell fast på steroider, och Aquanauten är väl knappast PP:s bästa försök?
Det är väl ändå bättre än om jag skulle tycka att de är snygga bara för "att alla andra tycker inbillar sig (;)) att de är snygga" (eller "ikoniska")?:)

Nej den gamla hederliga subben utan gigantiska kronskydd och keramisk bezel var ju minst sagt mer ikonisk och lättare att bära med t.e.x Nato-band.
Aquanauten har givetvis inget att säga emot en Nautilus, men fortfarande en fantastisk klocka!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Om jag ska räkna upp fula klockor som frekvent syns på forumet:
1. Forumfavoritens moderna ubåtsvariant med de där äckligt tjocka luggarna. Och vedervärdig mercedesvisare på det! Fy fan! (Dessutom är helsvarta klockor jättetråkiga...)
rolex-sub-lugs-jpg.563067

2. Nu kommer jag att få Kobra Kai efter mig (men det gick ju bra för Karate Kid, så...), men tunamodellerna är inte vackra nånstans (Det där skyddet runt boetten, fy fan)!
SEIKO+7C46-0AC0+SBBN015+930114_Dial+3.JPG

3. Vattennöten. Otroligt ocharmig form. Ser lite krockskadad ut. Fy fan!
patek-philippe-aquanaut-black-dial-stainless-steel-automatic-men_s-watch-5167-1a.jpg

4. Daytona i alla dess former. Är inte förtjust i kronografer normalt sett, men som i exemplet nedan, att lyckas kombinera stålfärgad insert (boooooring!), fula index, den jättefula ringen runt subdials samt de groteska kronografknapparna...fy fan!
daytonapara2a1.jpg

5. Alla AP:s som inte är originalet (eller nära). Snacka om att förstöra originaldesignen. Klumpiga och hemska. Fy fan!
6b8e256c8472a66cedd5bc758157ebe1.jpg

6. Breitlig som har de såna där anskrämliga raiders (?), speciellt hemskt i tvåton. Fy fan!
W2173-2--768x768.jpg



peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif

Haha.. tycker du att någon klocka är snygg? :-D Du har ju dissat de flesta klassiker här.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Haha.. tycker du att någon klocka är snygg? :-D Du har ju dissat de flesta klassiker här.
Ja absolut finns ett helt gäng klockor jag tycker är snygga såklart! :) Bara för att det är en klassiker behöver jag ju inte tycka att de är vackra. :D (Du bör vara medveten om att jag tog upp klockor som var vanliga på forumet här...)
Alla klockor jag äger är naturligtvis snygga t ex! (Varför köpa en ful klocka, liksom...?);) Finns nog ett gäng jag skulle tänka mig som jag inte äger...ännu...
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Riktigt rolig tråd! Intressant att forumfavoriter som Explorer 2 och RO är överrepresenterade dock... Vi tycker alla olika, vilket gör den här hobbyn så rolig. Här är mina favoritklockor att hata som jag kommer på utan att googla (ta inte åt er personligen):

Lew & Huey Spectre och Acionna (ägaren till detta märke är ett riktigt r-vhål btw, pro gun, anti abort, Trump-supporter etc, undvik!! Så fruktansvärt fula så märket förtjänat två exempel hehe)
Spectre_3Q_orange_close_cropped__07296.1406687040.1280.1280.jpg

Acionna_Metal_Blue_close_cropped__82329.1406683310.1280.1280.jpg


Rolex Explorer 2 (givetvis)
rolex-explorer-ii-white-dial-stainless-steel-oyster-bracelet-automatic-mens-watch-216570wso.jpg


Audemars Piguet Royal Oak
audemars-piguet-royal-oak-ladies-watch-67650st.oo.1261st.01.jpg


Cartier Tank
cartier-tank-solo-xl-automatic-silver-dial-stainless-steel-men_s-watch-w5200028_6.jpg



Patek Philippe Nautilus
Nautilus_3700_c.jpg


Sevenfriday
sevenfriday-industrial-essence-silver-and-black-dial-automatic-mens-watch-p11-p11.jpg


Osv osv :) Med det sagt så kanske jag älskar de här klockorna om fem år, vem vet! Flame suit on!

Om jag ska räkna upp fula klockor som frekvent syns på forumet:
1. Forumfavoritens moderna ubåtsvariant med de där äckligt tjocka luggarna. Och vedervärdig mercedesvisare på det! Fy fan! (Dessutom är helsvarta klockor jättetråkiga...)
rolex-sub-lugs-jpg.563067

2. Nu kommer jag att få Kobra Kai efter mig (men det gick ju bra för Karate Kid, så...), men tunamodellerna är inte vackra nånstans (Det där skyddet runt boetten, fy fan)!
SEIKO+7C46-0AC0+SBBN015+930114_Dial+3.JPG

3. Vattennöten. Otroligt ocharmig form. Ser lite krockskadad ut. Fy fan!
patek-philippe-aquanaut-black-dial-stainless-steel-automatic-men_s-watch-5167-1a.jpg

4. Daytona i alla dess former. Är inte förtjust i kronografer normalt sett, men som i exemplet nedan, att lyckas kombinera stålfärgad insert (boooooring!), fula index, den jättefula ringen runt subdials samt de groteska kronografknapparna...fy fan!
daytonapara2a1.jpg

5. Alla AP:s som inte är originalet (eller nära). Snacka om att förstöra originaldesignen. Klumpiga och hemska. Fy fan!
6b8e256c8472a66cedd5bc758157ebe1.jpg

6. Breitlig som har de såna där anskrämliga raiders (?), speciellt hemskt i tvåton. Fy fan!
W2173-2--768x768.jpg



peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif
peepwall[1].gif

Och de är snyggare än klassikerna du dissade ? Ja, smaken är som.....

Lite smålustigt att du sågat klockor som Aquanaut & SubC som ändå får anses vara ikoniska klockor.
Men smaken är som baken! :) (Brun och varierande)

Ja jag tycker det, absolut! Bara för att de räknas som klassiker så behöver man inte gilla dem. En kollega hatar tex filmen 2001 medans jag tycker det är den bästa sci-fi-rullen någonsin, inte konstigare än så :)!

Ja, det handlar ju just om utseende (och därmed om personlig smak), och jag har aldrig förstått mig på dessa dessa två. Och är de verkligen ikoniska? Nya Subbar är väl en variant av en klassisk modell fast på steroider, och Aquanauten är väl knappast PP:s bästa försök?
Det är väl ändå bättre än om jag skulle tycka att de är snygga bara för "att alla andra tycker inbillar sig (;)) att de är snygga" (eller "ikoniska")?:)

Fick lite deja vu där :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lite spännande det där. Att man inte får ogilla klockor som är klassiker (eller av massan ansedda som snygga) trots att utseende är en väldigt subjektiv preferens.
Och att man dessutom blir dumförklarad när man tycker fel. Onekligen fascinerande.:woot:
Om man dissar klassiker har man dålig smak och därmed är det inte så udda att folk påpekar just detta?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Om man dissar klassiker har man dålig smak och därmed är det inte så udda att folk påpekar just detta?
Fast denna tråd uppmanar väl till att berätta om ens personliga uppfattning om fula ur? Jag har fått skit för att jag dissar moderna Subbar, vad är din uppfattning om dessa?
 
  • Like
Reactions: bvb

nissehult

Patek
2-Faktor
Om jag ska räkna upp fula klockor som frekvent syns på forumet:
1. Forumfavoritens moderna ubåtsvariant med de där äckligt tjocka luggarna. Och vedervärdig mercedesvisare på det! Fy fan! (Dessutom är helsvarta klockor jättetråkiga...)
rolex-sub-lugs-jpg.563067
Jag är inte heller en fan av de nya breda bandhornen, men de där är väl ändå photoshoppade?
 
Topp