CrocoKrokodil
Basic
Om jag ska räkna upp fula klockor som frekvent syns på forumet:
1. Forumfavoritens moderna ubåtsvariant med de där äckligt tjocka luggarna. Och vedervärdig mercedesvisare på det! Fy fan! (Dessutom är helsvarta klockor jättetråkiga...)
2. Nu kommer jag att få Kobra Kai efter mig (men det gick ju bra för Karate Kid, så...), men tunamodellerna är inte vackra nånstans (Det där skyddet runt boetten, fy fan)!
3. Vattennöten. Otroligt ocharmig form. Ser lite krockskadad ut. Fy fan!
4. Daytona i alla dess former. Är inte förtjust i kronografer normalt sett, men som i exemplet nedan, att lyckas kombinera stålfärgad insert (boooooring!), fula index, den jättefula ringen runt subdials samt de groteska kronografknapparna...fy fan!
5. Alla AP:s som inte är originalet (eller nära). Snacka om att förstöra originaldesignen. Klumpiga och hemska. Fy fan!
6. Breitlig som har de såna där anskrämliga raiders (?), speciellt hemskt i tvåton. Fy fan!
Lite smålustigt att du sågat klockor som Aquanaut & SubC som ändå får anses vara ikoniska klockor.
Men smaken är som baken! (Brun och varierande)
Jag fattar inte varför många tycker att den länken är så exceptionellt ful? Jag har ägt en smp och tyckte att symmetrin var fin och trevliga detaljer finns att hitta i länksystemet. Breitlings sneda länkar däremot är rätt fult.
Får hålla med där. Har en SMP-krono med samma armband.
Men får säga att det upplevs bättre irl än på bild.