Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I'll let you in on a secret... When I was 14, I thought Diesel was the coolest shit ever. My mother got me one for Christmas that year. I still have it now, even though I will likely never wear it again. A watch doesn't have to be a good brand, or expensive for it to be special. Hell, you don't even have to like it for it to be special. It's ok, we probably all have a watch like that laying around somewhere.Can't remember the page or serial number, but it's a black and gold Diesel watch my fiance bought for me. She usually has very good taste and know that kind of watch isn't 100% my style, but she figured since I have large wrists (20 cm) and big forearms, that kind of watch might be fun to have for that reason alone.
....what....what is that...Här kommer en raritet "aka" skönhet har varit uppe förr men kan inte finna något så fult enligt mina ögon
Haha, that's no secret! Every 14 year old think Diesel have the coolest watches! Either Diesel or Rolex (for the brand, not for the actual watches which are more than fine).I'll let you in on a secret... When I was 14, I thought Diesel was the coolest shit ever. My mother got me one for Christmas that year. I still have it now, even though I will likely never wear it again. A watch doesn't have to be a good brand, or expensive for it to be special. Hell, you don't even have to like it for it to be special. It's ok, we probably all have a watch like that laying around somewhere.
I guess that's true. I remember when I used to think they were good quality.... Good thing taste often improves with age, just like a good whiskey, which is something else I used to detest.Haha, that's no secret! Every 14 year old think Diesel have the coolest watches! Either Diesel or Rolex (for the brand, not for the actual watches which are more than fine).
Här kommer en raritet "aka" skönhet har varit uppe förr men kan inte finna något så fult enligt mina ögon
Stora klockor Number 1 is a 90mm monster. Despite being more like a desk clock, Musk MR2919 can actually be worn on a wrist thanks to its bracelet. Moreover, it is equipped with features like thermometer, hydrometer and an alarm function. Nevertheless, I don’t think wearing this 715 grams monster on wrist is a wise move.Det där är ju inte på riktigt. Räknas ej.
Stora klockor Number 1 is a 90mm monster. Despite being more like a desk clock, Musk MR2919 can actually be worn on a wrist thanks to its bracelet. Moreover, it is equipped with features like thermometer, hydrometer and an alarm function. Nevertheless, I don’t think wearing this 715 grams monster on wrist is a wise move.
Ja den var det mesta utom snygg.. haha!VISCONTI SPORT DIVE ABYSSUS SKULL & ROSES 3000M DIVER
Denna kanske inte var det vackraste jag skådat.
ZzzzzzRM56 KOSTAR CA 1,6 MILJONER DOLLARINTE VACKER...
Jag tror du kan hitta 10-tals andra klockor som är bra mycket fulare från riktiga märken.Bland de fulaste (bland "riktiga märken") jag vet: Rolex Datejust och Day date
Försöker inte trolla här, vet att detta kanske är att svära i kyrkan och att de flesta antagligen inte håller med mig. Men alla Rolex med luppen och Daydate och Datejust i synnerhet skär i mina ögon. Inte minst helt eller delvis i guld eller champagne.
Mm kanske, men dessa kommer upp så ofta på grund av sin popularitet att de är de jag kommer att tänka på först när jag tänker på en ful klocka.Jag tror du kan hitta 10-tals andra klockor som är bra mycket fulare från riktiga märken.
Fast hård konkurrens mot denna skönhet, ruggig toolwatchSälj allt! Denna hulk är min nästa OWG
Nog för att jag inte heller gillar dem. Tråkiga och oproportionerliga... Men inte fan ser de ut som Ur&Penn eller DW? Möjligen Montblanc men det är ju ändå lite annat?Mja, fulaste APn är det iallafall, hela 1159-kollektionen känns som att den hör hemma i Ur och Penns 249-kronorshylla. Tråkig design, fult datum, känns ogenomtänkt och är definitivt inte kul att se på.
TAGs "Linklänk" är ju nuförtiden lite av en driftkucku, men personligen tycker jag att SMPs "Bondlänk" är lika ful, om inte fulare. Intressant att länkarnas design åldrats så olika i klockvärlden.Fulaste klockan. Ohhh kan vara såååå många men bland swissmärken och runt 10000kr klassen så måste jag säga gamla Tag Heuer F1 och Link klockor
Tycker de är fula, oinspirerade, tråkiga och alldeles för stora. De känns helt ogenomtänkta, framförallt mtp att de lagt 7 år på att ta fram dem. Ser ut som Hugo Boss, Gant eller valfritt annat parfymmärke, kanske rentutav Ali Express imo, undantaget evighetskalendern. Det var min spontana reaktion, trodde först det var nån slags Ali-fake, innan jag såg alla memes och förstod att det var på riktigt.Nog för att jag inte heller gillar dem. Tråkiga och oproportionerliga... Men inte fan ser de ut som Ur&Penn eller DW? Möjligen Montblanc men det är ju ändå lite annat?
Ooh det vrider sig i mig när jag ser hästklockan, den har ju någon försökt göra fin, tvif*n usch. Rätta mig om jag har fel men känns som om någon har suttit ner o lagt ned tid på att göra en klocka som ska bli "fin" som blev så gräsligKatt med glasögon.
Hästen från Stührling var inte min favorit heller:
Är det ett rymdskepp får man ändå säga att det är ett bra prisVad är ens detta? Liknar mer ett rymdskepp