• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
15503474144583088108851553805268.jpg

Den här är rätt ful.
 

DrDre

Patek
Dessa Cosmos (ref 2400 på båda tror jag) från tidigt 80-tal är inte direkt snygga, men samtidigt intressanta. De har lånat en del design som tex AP's länk, AOPA logo och Navitimerns röriga räknesticka men det finns också element i den som senare kom att utgöra grunden för Breitlings kommande storsäljare. UTC, de små skruvarna på vridringen (som sedan kom på Chronomat), och det digitala fönstret (senare på Aerospace).

Breitling Cosmos navitimer_2400_01.jpg


Breitling g15157f13357ab0.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Dessa Cosmos (ref 2400 på båda tror jag) från tidigt 80-tal är inte direkt snygga, men samtidigt intressanta. De har lånat en del design som tex AP's länk, AOPA logo och Navitimerns röriga räknesticka men det finns också element i den som senare kom att utgöra grunden för Breitlings kommande storsäljare. UTC, de små skruvarna på vridringen (som sedan kom på Chronomat), och det digitala fönstret (senare på Aerospace).

Breitling Cosmos navitimer_2400_01.jpg


Breitling g15157f13357ab0.jpg
Varför postar du detta fulaste klockan? Tycker den översta var fett cool ju :)
 

PNM

Panerai
Med rätt länk och bättre polering blir den mindre hemsk ;)

Finns inget som kan rädda styggelsen. Jag föreställer mig att den som köper denna gör det med föreställningen att den ser lyxig ut medan den i själva verket ser ut att komma från Ur & Penn. Den indiska versionen. Vit tavla och bezel insert i guld? Herregud. :facepalm:
 
Topp