• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

J.TIMEX

Omega
Så länge det handlar om design för funktion är det inte fult.
Hur långt ner under vattnet kan människan dyka utan att använda en ubåt?
Helt utan hjälpmedel ligger rekorddyket på hela 130 meter. Rekordet sattes av den kubanske dykaren Francisco Ferreras 1996.

En del pärl- och svampdykare dyker rutinmässigt ner till 30 meters djup, men normalt sett tar sig dykare sällan ner till mer än tolv meters djup utan utrustning. Dykare med rätt sorts utrustning och tryckflaskor med en speciell blandning av syre och helium kan emellertid arbeta ända nere på omkring 300 meters djup, något som sker vid bland annat oljeborrningar till havs. Är tveksam att gemene deskdiver tar sin vita OMEGA för 100k till såna bedrifter så för mig är denna klocka inte mer än en skrytklocka då den kommer aldrig vara nära vatten ens, utan bara ligga i en passande winder av rang och höjas till skyarna!!
 
Hur långt ner under vattnet kan människan dyka utan att använda en ubåt?
Helt utan hjälpmedel ligger rekorddyket på hela 130 meter. Rekordet sattes av den kubanske dykaren Francisco Ferreras 1996.

En del pärl- och svampdykare dyker rutinmässigt ner till 30 meters djup, men normalt sett tar sig dykare sällan ner till mer än tolv meters djup utan utrustning. Dykare med rätt sorts utrustning och tryckflaskor med en speciell blandning av syre och helium kan emellertid arbeta ända nere på omkring 300 meters djup, något som sker vid bland annat oljeborrningar till havs. Är tveksam att gemene deskdiver tar sin vita OMEGA för 100k till såna bedrifter så för mig är denna klocka inte mer än en skrytklocka då den kommer aldrig vara nära vatten ens, utan bara ligga i en passande winder av rang och höjas till skyarna!!
Gäller väl mer eller mindre varenda dykarklocka inklusive Rolex Submariner som bärs av varannan konsult och mellanchef som fått bonus. Ingen dykare förlitar sig väl längre på ett analogt armbandsur. Det förtar ju inte egenskaperna hos Ploprofen för vilka den designats.
 
Omega Seamaster Ploprof 1200 M borde platsa i denna tråd med bravur:wtf:
Diameter 55x48mm tjocklek 17,5 mm för mig är det ett monster!



22432552104001-ea.png

Trodde faktiskt att jag var i tråden "Sommarklockan - 2019". Den känns väldigt mycket sommar, strand och båt tycker jag.
 

J.TIMEX

Omega
Gäller väl mer eller mindre varenda dykarklocka inklusive Rolex Submariner som bärs av varannan konsult och mellanchef som fått bonus. Ingen dykare förlitar sig väl längre på ett analogt armbandsur. Det förtar ju inte egenskaperna hos Ploprofen för vilka den designats.
Egenskaperna är lite överdimensionerade för mig. Men det gör den inte till en skönhet för det så den förblir ful och ligger bra till i fulaste klockan på KS.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt att designchefen hade boffat weed då beslutet om boettformen togs! :)
Haha! Notera också att de norra badhornen är längre än de södra. Hur fan gick det till? Kunde inte Tudors samlade urmakare/ingenjörer/designers komma på en lösning för bezellåset som inte kräver 65 mm lug till lugg?
 

supersu

Omega
Fascinerande, vad var tanken med denna styggelse? Varför har den så udda former?
It's supposed to be based on some Navy prototype from the 60's. Unlike American muscle cars however, that design should have stayed in the 60's. As for the function, one of the extra long endlinks pivots somehow to lock and unlock the bezel for rotation. Of course, this means you actually have to remove the watch from your wrist to rotate the bezel.
 

Skiddie

Cartier
It's supposed to be based on some Navy prototype from the 60's. Unlike American muscle cars however, that design should have stayed in the 60's. As for the function, one of the extra long endlinks pivots somehow to lock and unlock the bezel for rotation. Of course, this means you actually have to remove the watch from your wrist to rotate the bezel.


Intressant, misstänkte att det inte var en helt ny design..
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
J&Co verkar poppis att ogilla, och jag är inget undantag.
Jag vet att de har en fantastisk finish och håller otroligt hög klass på sina ur, men för mig är det svårt att inte kräkas i munnen över vissa designer...
jacob-co-epic-x-chrono-ex300-40-pb-rb-a_688x688.jpg


Jag har generellt svårt för blingiga och vulgära klockor. En diamant-smetad klocka fungerar väl egentligen ingenstans utanför Rodeo Drive.

9021114b_xxl.jpg
 
J&Co verkar poppis att ogilla, och jag är inget undantag.
Jag vet att de har en fantastisk finish och håller otroligt hög klass på sina ur, men för mig är det svårt att inte kräkas i munnen över vissa designer...
jacob-co-epic-x-chrono-ex300-40-pb-rb-a_688x688.jpg


Jag har generellt svårt för blingiga och vulgära klockor. En diamant-smetad klocka fungerar väl egentligen ingenstans utanför Rodeo Drive.

9021114b_xxl.jpg
Ohh...riktigt fula!
 

Isengard2

Breitling
J&Co verkar poppis att ogilla, och jag är inget undantag.
Jag vet att de har en fantastisk finish och håller otroligt hög klass på sina ur, men för mig är det svårt att inte kräkas i munnen över vissa designer...
jacob-co-epic-x-chrono-ex300-40-pb-rb-a_688x688.jpg


Jag har generellt svårt för blingiga och vulgära klockor. En diamant-smetad klocka fungerar väl egentligen ingenstans utanför Rodeo Drive.

9021114b_xxl.jpg
producer michaels favoritklockor ;D
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
producer michaels favoritklockor ;D
Ja, han har en stil som jag inte riktigt kan begripa. Amerikansk dekadens blandat med brittisk smaklöshet.

I hans klocksamling är det inte mycket jag avundas. Han köpte väl iofs en Hulk nyss, men annars är det fula tingestar. Han har ett par PP Nautilus som är fagrast i lådorna, men dem gillar han inte utan köpte bara för att en klockfantast ska ju ha ett par PP.... :banghead:
 
Topp