• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja, han har en stil som jag inte riktigt kan begripa. Amerikansk dekadens blandat med brittisk smaklöshet.

I hans klocksamling är det inte mycket jag avundas. Han köpte väl iofs en Hulk nyss, men annars är det fula tingestar. Han har ett par PP Nautilus som är fagrast i lådorna, men dem gillar han inte utan köpte bara för att en klockfantast ska ju ha ett par PP.... :banghead:
Så det du säger är att han inte har tråkig stil eller apar efter alla andra. Hans stil är inte min kopp te heller, men han verkar köpa och bära sånt han gillar. Moderna sub och Nautlius är ju bara dötrist.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Så det du säger är att han inte har tråkig stil eller apar efter alla andra. Hans stil är inte min kopp te heller, men han verkar köpa och bära sånt han gillar. Moderna sub och Nautlius är ju bara dötrist.
Jag gillar inte heller PP Nautilus eller en vanlig sub, for the record. Det är inga kul klockor. Och ÄNDÅ är det de enda jag kan tänka mig i hans samling som jag minns den (bortsett kanske från hans Richard Mille, som trots sin fulhet har egenskaper som vida överträffar utseendets betydelse).

Men annars är det, som sagt, vad jag uppfattar som fula stora vulgära tingestar. Man kanske får förlåta en gammal övervintrad rockstjärna ;)
 

supersu

Omega
Jag gillar inte heller PP Nautilus eller en vanlig sub, for the record. Det är inga kul klockor. Och ÄNDÅ är det de enda jag kan tänka mig i hans samling som jag minns den (bortsett kanske från hans Richard Mille, som trots sin fulhet har egenskaper som vida överträffar utseendets betydelse).

Men annars är det, som sagt, vad jag uppfattar som fula stora vulgära tingestar.
He actually has a beautiful 41mm Daydate with no diamonds on it. He's got a few AP's also, mostly RO OS, a few with diamonds and few without. Daytonas, Santos, and various Jacob & Co's are what the rest mostly consists of, with exception for the odd Breguet.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
He actually has a beautiful 41mm Daydate with no diamonds on it. He's got a few AP's also, mostly RO OS, a few with diamonds and few without. Daytonas, Santos, and various Jacob & Co's are what the rest mostly consists of, with exception for the odd Breguet.
Ja, jag har sett avsnitten men minns inte allt han har. Kanske är det så att de "vanliga" jag helst vill ha inte är minnesvärda på samma sätt som en vulgär Epic X Chrono.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar inte heller PP Nautilus eller en vanlig sub, for the record. Det är inga kul klockor. Och ÄNDÅ är det de enda jag kan tänka mig i hans samling som jag minns den (bortsett kanske från hans Richard Mille, som trots sin fulhet har egenskaper som vida överträffar utseendets betydelse).

Men annars är det, som sagt, vad jag uppfattar som fula stora vulgära tingestar. Man kanske får förlåta en gammal övervintrad rockstjärna ;)
Jo, Jag förstår det. Samtidigt tycker jag det vore konstigt om han gick runt med vanliga stålklockor från Rolex med den klädstil han har. Det är lite Liberace över honom liksom. Kul på sitt sätt. Det finns värre saker än att sticka ut är min poäng - det är värre att vara slätstruken. Sen finns det ju gränser för allt :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
thumbnail_IMG_0495.jpg


Controversial opinion maybe? I guess I have to admit it's not as bad as some RM's, but this certain is in contention for the ugliest Rolex ever made... Almost like Rolex decided to homage the microbrands. I bet Zelos shat themselves when they saw this.
Ja, för det fanns verkligen klockor med meteorittavlor överallt när Rolex lanserade sin första...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nej, för det fanns väl typ inga? Vet att jag sett Corum men kan inte minnas fler.
Jaeger leCoultre Master calendar meteorite har väl funnits ett tag. Känns dock inte att Rolex kopierat den heller.
Personligen tycker jag att GMTn med meteorittavla är rätt kul, men det är ju en clownklocka ändå.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jaeger leCoultre Master calendar meteorite har väl funnits ett tag. Känns dock inte att Rolex kopierat den heller.
Personligen tycker jag att GMTn med meteorittavla är rätt kul, men det är ju en clownklocka ändå.
Någon skrev att Rolex började 2008, Corum hade väl redan på 80-talet.
 

Husse

Patek
Absolut!
Inte bara dyrt som material, det är inte gratis att bearbeta, heller!
Har själv glasögon och slipade solglasögon, hiskeligt dyra ändå!
Behandlade med AR, nån ytbehandling för reptålighet (tacksamt) och nåt för att inte imma igen.
Kraftigt polariserande (solglasögonen) uv-skydd är inte heller gratis...
När vi åkte i Norge i somras, körde jag dubbelpipigt med glasögon, solglasögon uppe på huvudet i tunnlarna, vise versa utanför!
 

cagr

Breitling
En vattendelare måste vara Omegas Ploprof, jag tycker till exempel att den inte är speciellt snygg men kan samtidigt förstå att andra gör det.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
En vattendelare måste vara Omegas Ploprof, jag tycker till exempel att den inte är speciellt snygg men kan samtidigt förstå att andra gör det.
Jag tycker att Ploprof är fantastisk men jag gillar också Citizen Aqualand som spelar i ungefär samma liga. Som du säger, verkligen en vattendelare. Jag tror att man måste uppskatta dem för vad de är, inte hur de ser ut. :)
 
Topp