• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vissa klockor är ju så fula att dem blir snygga. Men att ta en av de vackraste modellerna, ett gediget klockvarumärke och besudla klockan med leopard mönster och glitter är nog bland det osmakligaste jag sett

Samma här. Drömmer att bli mumifierad och begraven under ett tempel med en sån på vänster handled och en fet klackring av ett aphuvud i guld och rubiner till ögon.

Jag tänker direkt på den skånska leopardtanten från Ullared-programmet som köpte allt hon såg med leopardmönster. I programmet bar hon självklart leopardmönstrade kläder och köpte en leopardmönstrad resväska. Den fanns även i mindre version, som kabinväska. Hon blev så ledsen och skämdes över att ha lämnat den ensam att hon återvände nästa år (och säsong av serien) och köpte den.

Tänker i andra hand på den överkåta kvinnan i Kvarteret Skatan som desperat försökte locka män att komma och ligga med henne. Hon bar ofta en leotard. Även hon extremt skånsk. ”Här står jag med två nyblandade groggar!”

Men inget ont om klockan för det – to each his own! ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tänker direkt på den skånska leopardtanten från Ullared-programmet som köpte allt hon såg med leopardmönster. I programmet bar hon självklart leopardmönstrade kläder och köpte en leopardmönstrad resväska. Den fanns även i mindre version, som kabinväska. Hon blev så ledsen och skämdes över att ha lämnat den ensam att hon återvände nästa år (och säsong av serien) och köpte den.

Tänker i andra hand på den överkåta kvinnan i Kvarteret Skatan som desperat försökte locka män att komma och ligga med henne. Hon bar ofta en leotard. Även hon extremt skånsk. ”Här står jag med två nyblandade groggar!”

Men inget ont om klockan för det – to each his own! ;)
Om Ullaredtanten burit en sådan klocka hade hon varit förlåten :D
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Räknas moddar?
2FA688D0-FBCF-49AE-A480-27468BC34B87.jpeg
 

Denvy

Omega
Du tänker då även på de populära Seiko Flightmaster och Breitling Navitimer? Jag kan förstå detta, väldigt plottrigt. Min fru har sagt att det är de fulaste klockor hon vet. Jag har ingen själv, men gillar ändå att det är så många detaljer. Tanken på att man göra/se/utläsa mycket på en enda urtavla. Kanske är de användbara för piloter? Men å andra sidan brukar väl instrument i flygplan vara så avskalade och lättavlästa som möjligt?
IMG_20200807_205024_895.jpg



Tycker du Navitimers är fula?
 
Topp