• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Mår lite illa...

Bilagor

• df0fcd8e2b2002194b4d62f87a6b42cd.jpg
    df0fcd8e2b2002194b4d62f87a6b42cd.jpg
    435.8 KB · Visningar: 110
Den här har jag hittat i en auktionslåda och är sådär fruktansvärt gräsligt ful. Nån som sitter på mer info vad det är för märke och modell etc.?

95D32262-83A2-4977-B6B8-834527997878.jpeg

Denna var inte grann. Modern var en Glashütte Original och fadern en Diesel?
Notera att minutindex börjar kl ett samt att skalan tycks nästan logaritmisk. Men det spelar ju mindre roll då visare för detta ändå saknas...
Komplikationer som hygrometer och termometer på ett armbandsur? Tryckknappar för att dagligen skifta dag samt månad då det är dags.

auktionsvara_1222485_stort.jpg

Notera att minutindex börjar kl ett samt att skalan tycks nästan logaritmisk. Men det spelar ju mindre roll då visare för detta ändå saknas...
Komplikationer som hygrometer och termometer på ett armbandsur? Tryckknappar för att dagligen skifta dag samt månad då det är dags.

Först blev jag lite rädd, jag trodde att jag hamnat i auktions-tipstråden :bag:

Mäter den kroppstemperaturen lär den vara till användning under corona.

Oj! Nätta 55 mm ändå!
Annars är ju minutskalan, som du säger, det överlägset bästa med klockan. Hur går sånt ens till?!

Ju mer jag ser på den, ju mindre förstår jag.
Datum.......
Vilken visare indikerar datumet?
Och månfasen....
Två röda visare som spretar åt random håll och indikerar...???

Det finns dagar man önskade att man var blind

Oj! Nätta 55 mm ändå!
Annars är ju minutskalan, som du säger, det överlägset bästa med klockan. Hur går sånt ens till?!
Nu har jag kommit på designen, inte helt ologisk i alla fall! Ta urtavlan kl tre och i förlängningen stämmer faktiskt minutrarna till den!

Ju mer jag ser på den, ju mindre förstår jag.
Datum.......
Vilken visare indikerar datumet?
Och månfasen....
Två röda visare som spretar åt random håll och indikerar...???

Det finns dagar man önskade att man var blind
Den röda visaren längst till höger visar datumet (bara spetsen som är röd). Den andra till månfasen...? Eller extra subsekundvisare?

Hej! Det är modigt när såväl män som kvinnor bör de klockor som de önskar. Önskar kvinnor bära klockor stora som tefat och vice versa är det skoj!

Tillbaka
Topp