Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men är det verkligen den fulaste klockan du vet?Milgauss är inte heller någon favorit.
Först blev jag lite rädd, jag trodde att jag hamnat i auktions-tipstrådenDenna var inte grann. Modern var en Glashütte Original och fadern en Diesel?
Notera att minutindex börjar kl ett samt att skalan tycks nästan logaritmisk. Men det spelar ju mindre roll då visare för detta ändå saknas...
Komplikationer som hygrometer och termometer på ett armbandsur? Tryckknappar för att dagligen skifta dag samt månad då det är dags.
Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se
Ta det som du vill, som en varning eller som ett tipsFörst blev jag lite rädd, jag trodde att jag hamnat i auktions-tipstråden
Denna var inte grann. Modern var en Glashütte Original och fadern en Diesel?
Notera att minutindex börjar kl ett samt att skalan tycks nästan logaritmisk. Men det spelar ju mindre roll då visare för detta ändå saknas...
Komplikationer som hygrometer och termometer på ett armbandsur? Tryckknappar för att dagligen skifta dag samt månad då det är dags.
www.pantbanken.se
Denna var inte grann. Modern var en Glashütte Original och fadern en Diesel?
www.pantbanken.se
Ja, något har ju trots allt jobbat på den med design och tagit fram och producerat klockan. Vet inte om jag litar på att den verkligen är från "Germany"?Oj! Nätta 55 mm ändå!
Annars är ju minutskalan, som du säger, det överlägset bästa med klockan. Hur går sånt ens till?!
Väldigt oklart, kan ha något med en mall för tachymeterskala att göra kanske...Oj! Nätta 55 mm ändå!
Annars är ju minutskalan, som du säger, det överlägset bästa med klockan. Hur går sånt ens till?!
att det är en automat känns också som någon slags ambition jämfört med att köra kvarts.Ja, något har ju trots allt jobbat på den med design och tagit fram och producerat klockan. Vet inte om jag litar på att den verkligen är från "Germany"?
Ambitioner saknas ju inte, den har ju månfas! (eller något sådant..)att det är en automat känns också som någon slags ambition jämfört med att köra kvarts.
Ju mer jag ser på den, ju mindre förstår jag.Denna var inte grann. Modern var en Glashütte Original och fadern en Diesel?
www.pantbanken.se
Nu har jag kommit på designen, inte helt ologisk i alla fall! Ta urtavlan kl tre och i förlängningen stämmer faktiskt minutrarna till den!Oj! Nätta 55 mm ändå!
Den röda visaren längst till höger visar datumet (bara spetsen som är röd). Den andra till månfasen...? Eller extra subsekundvisare?Ju mer jag ser på den, ju mindre förstår jag.
Datum.......
Vilken visare indikerar datumet?
Och månfasen....
Två röda visare som spretar åt random håll och indikerar...???
Det finns dagar man önskade att man var blind
Jag kan bära den här klockan många dagar i veckan. Samtidigt måste jag erkänna att jag är en Breitling fanboy.Mår lite illa...
Let's agree to disagree. Om den inte hade varit 40 mm utan snarare ner mot 30-32 mm så hade det varit en riktigt snygg damklocka.Corum Rolls-Royce kanske.
”Damklocka” mer som ett smycke enligt mig, då kan man hellre köpa ett armband. Då jag själv inte kan avgöra vilken tid den visar.Let's agree to disagree. Om den inte hade varit 40 mm utan snarare ner mot 30-32 mm så hade det varit en riktigt snygg damklocka.
Tycker den är grym, vill ha en men de dyker inte upp ofta på auktioner iaf...Let's agree to disagree. Om den inte hade varit 40 mm utan snarare ner mot 30-32 mm så hade det varit en riktigt snygg damklocka.
He, he. Häftig. Svårt att bära upp den dock om man inte har rätt bil.Tycker den är grym, vill ha en men de dyker inte upp ofta på auktioner iaf...
När folk får reda på vad en RM kostar blir de plötsligt ”snygga”Detta är enligt mig de "fulaste" klockorna (Richard Mille) som jag någonsin har sett.
Verkligen, Corum har gjort mycket som är svårt att inte bära ironiskt idag. Men vem vill inte ha en Spirit of extacy i guld på handleden?He, he. Häftig. Svårt att bära upp den dock om man inte har rätt bil.
Typ 22:07”Damklocka” mer som ett smycke enligt mig, då kan man hellre köpa ett armband. Då jag själv inte kan avgöra vilken tid den visar.