• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

BluEd

Omega
He, he. Häftig. Svårt att bära upp den dock om man inte har rätt bil.
Det finns ju alternativ 🤘
BUECHE GIROD - VOLVO Radiator Grille - Men's Watch - 1968
41AC6161-DC28-430C-9883-26A20FBA6A56.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hej! Det är modigt när såväl män som kvinnor bör de klockor som de önskar. Önskar kvinnor bära klockor stora som tefat och vice versa är det skoj!
Var bara tvungen o testa en av klockorna i lådan, inte helt övertygad denna ser snygg ut på någon man, men...

Jag bär gärna klockor runt 30mm annars, tycker faktiskt det funkar på mig som man, gärna lite udda också. Jag tycker alla skall bära det man vill!
20201106_203011.jpg
 

Slif

Breitling
Denna var inte grann. Modern var en Glashütte Original och fadern en Diesel?
Notera att minutindex börjar kl ett samt att skalan tycks nästan logaritmisk. Men det spelar ju mindre roll då visare för detta ändå saknas...
Komplikationer som hygrometer och termometer på ett armbandsur? Tryckknappar för att dagligen skifta dag samt månad då det är dags.


auktionsvara_1222485_stort.jpg
Den var minst sagt unik på många sätt ! 😁
 

Dr Hochblume

Panerai
Denna var inte grann. Modern var en Glashütte Original och fadern en Diesel?
Notera att minutindex börjar kl ett samt att skalan tycks nästan logaritmisk. Men det spelar ju mindre roll då visare för detta ändå saknas...
Komplikationer som hygrometer och termometer på ett armbandsur? Tryckknappar för att dagligen skifta dag samt månad då det är dags.


auktionsvara_1222485_stort.jpg
Lite sen på bollen, men vilken fantastisk klocka! Minutskalan runt urtavlan ger klockbäraren möjlighet att vara delaktig som komplikation: man tar en linjal och extrapolera efter minutvisaren till utkanten på urtavlan och läser av vilken minut timmen har. Fantastiskt:hilarious:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Watchfinders videor är alltid underhållande, men det här är nog en av de roligaste de gjort. :)
Mot slutet säger han att han älskar klockan. Innan dess handlar det mer om vad han själv tycker än om klockan. Att den kostar mer än en Rolex Explorer reagerar han på. Frågan är vilken som är mest prisvärd, en mass marketprodukt eller ett hantverk? Riktigt cool är den, men den är stor och jag skulle inte vilja ha den. Förstod inte heller hans jämförelse med en Apple Watch samtidigt som han visade det fina mekaniska urverket. Helt klart är att Corum alltid har gått sin egna väg och sannolikt kommer att fortsätta med det. Det skulle vara intressant att höra hur en kund resonerat. Jag tycker nog att det snarare var en dålig presentation då han inte berättar något om klockan. Möjligen är sarkasmen rolig för någon men inte för mig.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Mot slutet säger han att han älskar klockan. Innan dess handlar det mer om vad han själv tycker än om klockan. Att den kostar mer än en Rolex Explorer reagerar han på. Frågan är vilken som är mest prisvärd, en mass marketprodukt eller ett hantverk? Riktigt cool är den, men den är stor och jag skulle inte vilja ha den. Förstod inte heller hans jämförelse med en Apple Watch samtidigt som han visade det fina mekaniska urverket. Helt klart är att Corum alltid har gått sin egna väg och sannolikt kommer att fortsätta med det. Det skulle vara intressant att höra hur en kund resonerat. Jag tycker nog att det snarare var en dålig presentation då han inte berättar något om klockan. Möjligen är sarkasmen rolig för någon men inte för mig.

Jämförelsen var långsökt och trist, men den verkade grunda sig i att den är stor och rund, som ett äpple och att Apples klocka skulle kunnat vara så stor på 80-talet.

Lite töntigt. Tycker generellt det är lite klyschigt och fantasilöst att såga en produkt fullständigt och sen säga "och därför älskar jag den". Som en roast, fast det fattas lite finess.
 
Topp