• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

nissehult

Patek
2-Faktor
Inte så illa för en handmålad tavla. Tyvärr verkar den vara från Hong Kong så det finns risk för att uriguer målar i fångenskap. Tyvärr bristande informationen i annonsen.
Även om säljaren är från Hong Kong så är ju klockan från Sinn - som är från Tyskland. Jag killgissar att Sinn inte lejer ut sitt tavelmålande till Kina, men det borde du snabbt kunna få ett svar på från Sinn.
 
När det gäller Sinn med porslinstavla så handlar det också om vem som bär den. Är man rätt person för en tysk porslinstavleklocka så kan det kanske fungera.

Är man en av de här snubbarna så kanske, kanske...

 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
En bild säger mer än 1000 ord.. Sinn 1746 porcelaine..

Huäärrgh!


2ea8627db481c8b3c31b66b8d973d99b.jpg
Jag gillar den!
 

Nathan97

Breitling
Om man bortser från ”fashion watches” så har jag alltid haft svårt för RM. Speciellt med tanke på prissegmentet hans klockor befinner sig i. Exemplet nedan är inte direkt en fröjd för ögat
 

Bilagor

  • B695B7F2-711E-4450-880A-C410926F7E66.jpeg
    B695B7F2-711E-4450-880A-C410926F7E66.jpeg
    27.4 KB · Visningar: 16

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Nu sticker jag ut hakan men Panerai har jag alltid haft svårt för.
3BE13C7E-3456-4C61-8ABA-11ADE608632F.jpeg

Det är ingen populär åsikt, men även jag har svårt för Panerai. Dels rent designmässigt men mest storleksmässigt. Nu vet jag att mina fördomar inte stämmer men jag tänker ofta att det var ganska längesedan det var tufft att ha en (för) stor klocka och de förutfattade meningarna om vilka som gillar för stora klockor är många.
 

Kratzwald

Omega
Det är ingen populär åsikt, men även jag har svårt för Panerai. Dels rent designmässigt men mest storleksmässigt. Nu vet jag att mina fördomar inte stämmer men jag tänker ofta att det var ganska längesedan det var tufft att ha en (för) stor klocka och de förutfattade meningarna om vilka som gillar för stora klockor är många.
Personligen lider jag mer när folk har ”för små” klockor eller för tight armband 🤮 Men klart, när vi kommer över 50mm + så börjar det bli lite löjligt det med.
 

Punkster

Omega
Richard Mille. Har svårt att förstå hur någon vill bära en sådan. Imponerande tekniskt, ja. Men utseendet...

Jaja, tur att man gillar olika.
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Det vore orättvist att kalla den för den fulaste klocka jag vet, eller kanske ens ful - men den i de breda lagren mer populära klocka jag kämpar mest med att begripa mig på är nog Seamaster 300.

Visare, länk, mönstret på tavlan, heliumventilens utformning, vridringens kant - det känns som att det är så mycket med formspråket jag inte förmår uppskatta 🤔

De vridna bandhornen däremot träffar verkligen rätt hos mig och boettformen över lag tycker jag också är riktigt fin.

Bevisligen har jag fel om den eftersom den säljs i enorma mängder.
0B68F37F-E181-4843-85AA-555667C3E4E0.png
 

Chefen

Omega
Vad är den fulaste klockan ni vet. Jag snackar alltså om modell eller kollektion av modeller från riktiga klocktillverkare, (alltså inga mushroombrands, parfymklockor eller liknande).

Personligen tycker jag TAG Heuer Link-modellerna, speciellt de lite äldre, är det fulaste som finns.

3417.jpg
Njae, måste säga att vissa Link är sjyssta på ett retrosätt. Min WJ1113 är sjysst.
De med rundade S-länkar är gräsliga.
Vad är den fulaste klockan ni vet. Jag snackar alltså om modell eller kollektion av modeller från riktiga klocktillverkare, (alltså inga mushroombrands, parfymklockor eller liknande).

Personligen tycker jag TAG Heuer Link-modellerna, speciellt de lite äldre, är det fulaste som
Njae, måste säga att vissa Link är sjyssta på ett retrosätt. Min WJ1113 är sjysst.
De med rundade S-länkar är gräsliga.
 

Bilagor

  • 3799544E-2C22-4C49-80EF-9780191102A7.jpeg
    3799544E-2C22-4C49-80EF-9780191102A7.jpeg
    621.1 KB · Visningar: 10
Topp