• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulursvarningar

Hehe.. Beskrivningen

Bilagor

• 75C7CEB7-C7AE-4C07-88F5-353DA905B99B.png
    75C7CEB7-C7AE-4C07-88F5-353DA905B99B.png
    295.4 KB · Visningar: 25
  • 2BEFB871-ADE7-4C9B-92EB-27B82DAF750F.png
    2BEFB871-ADE7-4C9B-92EB-27B82DAF750F.png
    31.2 KB · Visningar: 25
Gissar på att denna inte var svart tavla ursprungligen..

1678977034580.png

Näe, sannolikt inte.
Men de hymlar ju åtminstone inte med att den är renoverad.

Jag gillade denna, som iofs nu är klubbad.

88375BA1-A5EF-4CF9-8149-F7EA7B09F879.jpeg

Har postat en fråga om en Seamaster 200 Quartz i tråden om hjälp inför ditt vintageköp. Så klart är klockan i fråga redan inköpt, och nu när jag fått hem den är jag tveksam.

I min jakt på om mitt köp är ok eller inte har jag sprungit på en säljare på Tradera, detomed, som finns i Wien. (Inte från detomed jag har handlat.) Detomed har sålt ett stort antal Seamaster 200 Quartz på senare tid, 30 år gamla men alla i perfekt nyskick.

Således en varning om en säljare som nog inte säljer helt korrekta klockor.

Här finns detomeds sålda klockor: https://www.tradera.com/profile/items/5449480/detomed?itemStatus=Ended

Raderar detta om jag har fel, men värt att se upp.

Finns någon input från forumet på de Seamaster detomed sålt, eller på den jag har köpt (se Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp), är det välkommet.

Det finns en säljare till på Tradera, allemto i Italien, som sålt ett stort antal Seamaster 200 på senare tid. Samma stuk som detomed.

Har postat en fråga om en Seamaster 200 Quartz i tråden om hjälp inför ditt vintageköp. Så klart är klockan i fråga redan inköpt, och nu när jag fått hem den är jag tveksam.

I min jakt på om mitt köp är ok eller inte har jag sprungit på en säljare på Tradera, detomed, som finns i Wien. (Inte från detomed jag har handlat.) Detomed har sålt ett stort antal Seamaster 200 Quartz på senare tid, 30 år gamla men alla i perfekt nyskick.

Således en varning om en säljare som nog inte säljer helt korrekta klockor.

Här finns detomeds sålda klockor: https://www.tradera.com/profile/items/5449480/detomed?itemStatus=Ended

Raderar detta om jag har fel, men värt att se upp.

Finns någon input från forumet på de Seamaster detomed sålt, eller på den jag har köpt (se Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp), är det välkommet.
Det mesta i den här säljarens sortiment är klockor jag inte har någon vidare koll på så jag kan nog inte bidra med så mycket om specifikt din klocka. Men vederbörande har ju sålt fejk och fulur förut så jag skulle vara skeptisk mot allting därifrån. Även om inte du köpt därifrån så kan den ju komma därifrån ändå. Det ju inte ovanligt att folk som går på en nit försöker skicka vidare den istället för att reklamera. Det har vi ju sett ett färskt exempel på i den här tråden tråkigt nog.
Jag har postat om den här säljaren här:
Har för övrigt skickat från Sverige så jag gissar att adressen i Wien mest är till för att runda Traderas krav på bank-ID. Anmäl gärna till Tradera om du ser något knasigt i sortimentet. Även om de inte är särskilt alerta när det gäller att hålla bedragare borta så har de inte oändligt tålamod. Till slut stänger de av om det blir för många brott mot reglerna.

Det mesta i den här säljarens sortiment är klockor jag inte har någon vidare koll på så jag kan nog inte bidra med så mycket om specifikt din klocka. Men vederbörande har ju sålt fejk och fulur förut så jag skulle vara skeptisk mot allting därifrån. Även om inte du köpt därifrån så kan den ju komma därifrån ändå. Det ju inte ovanligt att folk som går på en nit försöker skicka vidare den istället för att reklamera. Det har vi ju sett ett färskt exempel på i den här tråden tråkigt nog.
Jag har postat om den här säljaren här:
Har för övrigt skickat från Sverige så jag gissar att adressen i Wien mest är till för att runda Traderas krav på bank-ID. Anmäl gärna till Tradera om du ser något knasigt i sortimentet. Även om de inte är särskilt alerta när det gäller att hålla bedragare borta så har de inte oändligt tålamod. Till slut stänger de av om det blir för många brott mot reglerna.
Tack för svar.

Ska kolla den Seamaster jag köpt hos AD eller med Kaplans. Är den inte ok så är alla Seamaster 200 som detomed och allemto säljer också fake. Informerar Tradera i så fall. Problemet är bara att säljarna återkommer under annat namn. Seamaster 200 säljs för 8-10 000 och i många exemplar så det handlar ändå om en del pengar.

Nu var de länge sedan jag läste/posta här men denna luktar lite märkligt:

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Breitling Chronograph 60-tal https://www.blocket.se/annons/stockholm/breitling_chronograph_60_tal/108122840

(Bifogar en print. Ifall länken tas bort)
Han har väl ledsnat på att få den bortplockad från Tradera. Tror den varit där fyra gånger minst. Det är pappan i familjen som står på Traderakontot men av bilder och språkbruk i annonser och pm att döma är det väl någon av sönerna som står för klockskojerierna. Klockan förekommer tidigare här i tråden och det finns en tråd om säljaren i Diskussionsdelen.

Jasså, den klassikern. Florerat på Tratten ganska länge. 🙂

Han har väl ledsnat på att få den bortplockad från Tradera. Tror den varit där fyra gånger minst. Det är pappan i familjen som står på Traderakontot men av bilder och språkbruk i annonser och pm att döma är det väl någon av sönerna som står för klockskojerierna. Klockan förekommer tidigare här i tråden och det finns en tråd om säljaren i Diskussionsdelen.

Tack för snabba och bra svar:) då är de inte bara jag som tycker den har en udda doft/odör!

Tillbaka
Topp