Du har rätt, korken är kastad!
Bra där !!!!!! [emoji106]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu skyller jag på whiskyn. Men jag läste trådrubriken slarvigt och läste fulursSVARVNINGAR, alltså att orginalboetter smälts ner och nya svarvas. Jag ska nog sluta skriva nu, ber om ursäkt.
här ett tydligt och lyckligtvis jävligt dåligt exempel på fejk-heuer, lasergravyren i baklocket övertygar ingen...? (...inte så mycket laser användes på 50-60-talet, allt ska va stämplat...)
http://www.ebay.co.uk/itm/Heuer-chronograph-vintage-1940-50s-watch-/221766491774
Är hela klockan fejk alltså?
Tror verkligen att man ville poängtera att detta var en Seamaster.Denna har inte många rätt. Kan det vara en tidig gammal kopia från 60-70 tal? Utgångsbud 800 kr...
http://www.metropol.se/auktioner/varor/armbandsur_omega_seamaster/{99E92970-033E-4CFE-8C98-E82C0CDD8FF4}?utm_source=auctions&utm_medium=www.barnebys.se&utm_content=e-auktion-den-21-sep&utm_campaign=barnebys
Tror verkligen att man ville poängtera att detta var en Seamaster.
Klassikern som fulur med den där målningen måste vara favre leuba. Rätt skönt ändå, då det ofta blir lättare att identifiera dem som fulur.Detta måste ju vara fel. Ser ut att vara målad som en Omega Railmaster el. dylikt. Nu är ju inte auktionen på hemmaplan, men är det inte fascinerande med alla dessa klockor som skall likna Omegas? Kunde lika gärna ha målat dit "Omega" likväl?
https://auctionata.com/intl/o/16272...content=vintage-watches&utm_campaign=barnebys
Njae, beror på om pläteringen är intakt eller ej. Samt hur oxiderad den är så klart. Sedan ser man att bilderna ovan är lite justerade, är nog inte den tonen irl.Skum klocka för den var väldigt guldig och de falska Omegor som är märka på detta sätt ser ofta mer ut som brons än guld.
Det skulle förklara det hela men man undrar hur säljaren tänker då ingen skulle gå på det när väl klockan kommer hem. Fast om man ens bjuder på den visar det på grov okunskap.Njae, beror på om pläteringen är intakt eller ej. Samt hur oxiderad den är så klart. Sedan ser man att bilderna ovan är lite justerade, är nog inte den tonen irl.
Har redan varit på dem sedan tidigare och de var trevliga men kändes inte vid de tidigare mallorca-omegorna.Det skulle förklara det hela men man undrar hur säljaren tänker då ingen skulle gå på det när väl klockan kommer hem. Fast om man ens bjuder på den visar det på grov okunskap.
Har inte Bukowski experter som skall kunna se sådant här?
I USA kallas de "Highway gold" men är nog samma klockor. Ibland sitter det fina urverk i dem men ofta enkla skräpverk.Har redan varit på dem sedan tidigare och de var trevliga men kändes inte vid de tidigare mallorca-omegorna.
Inte så säker på det, jag gissar på att den är kosher. Har sett likadana innan, det var en udda tid för Heuer.http://www.ebay.com/itm/Vintage-80s...149261?hash=item51da05928d:g:OuYAAOSwT6pVm2li
Nyproducerad fejk? eller vad är det här
Men plasten måste vara ny iallfall? Märkligt att plasta in den om det är så. Tänker på denna tex.Inte så säker på det, jag gissar på att den är kosher. Har sett likadana innan, det var en udda tid för Heuer.
Kanske, kanske inte. Varför skulle den plasten vara ny? Skyddar uret i hantering iaf.Men plasten måste vara ny iallfall? Märkligt att plasta in den om det är så. Tänker på denna tex.
Sant. Japanska tecknen tänkte jag på, kanske var ämnat för den japanska marknaden iofs.Kanske, kanske inte. Varför skulle den plasten vara ny? Skyddar uret i hantering iaf.
Kan varit den lokala butiken som satt på dem, men jag gissar bara fritt. Ser det dock inte som en viktig detalj i sammanhanget.Sant. Japanska tecknen tänkte jag på, kanske var ämnat för den japanska marknaden iofs.