• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Denna ser ju lustig ut. Tavla och visare ser inte ut som dykare. Någon som vet?

http://clk.tradedoubler.com/click?p=255261&a=2453779&g=22208652&epi=bukowskis-market-online&epi2=armbandsur-herr-ulysse-nardin-diver-automat-ca-1900-talets-mitt&url=https://www.bukowskis.com/sv/lots/729858-armbandsur-herr-ulysse-nardin-diver-automat-ca-1900-talets-mitt?utm_source=auctions&utm_medium=www.barnebys.se&utm_content=bukowskis-market-online&utm_campaign=barnebys
image.jpeg
image.jpeg

klassisk ful-sydamerika-Ulysse-Nardin? dvs fejk? inte heelt säker, men jag är säker på att man får röra sig mycket försiktigt i Vintage Ulysse Nardin-vattnen... mycket försiktigt
 

Warwian

Cartier
klassisk ful-sydamerika-Ulysse-Nardin? dvs fejk? inte heelt säker, men jag är säker på att man får röra sig mycket försiktigt i Vintage Ulysse Nardin-vattnen... mycket försiktigt
Ja, det ser mycket riktigt ut att vara just en sådan! Helt otroligt att någon stolle är beredd att pröjsa över 3k för skräpet. Oavsett om den var äkta eller inte så hade jag inte varit intresserad av en klocka med en sådan tavla.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag hoppas verkligen det. Speciellt i kombination med visarna.
Den verkar vara upputsad på dess alla möjliga vis...
Jag hade absolut inte gått efter denna.

Edit: När jag går in på Laurits så kan man ju se att man även får med en extra boett och tavla. Jag skulle gissa på att boett och tavla på bild är after market och de som följer med äkta. Den hemska gröna tavlan indikerar dessutom tritium (lysmassa) som ju faktiskt saknas på tavlan. Dessutom är denna version av tavlor med nummerindex mycket modernare än klockan.
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Budas ändå på denna. Man kan väl inte tycka den är snygg iaf?
Även om det är ett fulur, så innehåller den säkert en hel del äkta delar som själva har ett värde. Bland annat följde det ju med en extra boett och tavla.

Edit: Som köpare på jakt efter delar skulle jag dock gärna se en bild på insidan...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lauritz...
Blå Ranchero, det har jag aldrig sett förut. Utbytt nyare krona! Undrar om det bara är det som är fixat?

http://www.lauritz.com/sv/auktion/o...staal-med-separat-sekundviser-ca-1/i4019118/#
(Google Translate)
Omega. Vintage klocka i stål med en separat andra sidan, ungefär 1957
Vintage män klocka från Omega, ref.nr:. 2900-6, cal. 267, när det gäller stål, blå urtavla med arabiska siffror och batonger, nyare Omega lind krona, original plexiglas, utrustade med nyare läderband med viklås i stål, manuell. Ø. 34,5 cm. Tecken på slitage, original skiva med en ny livré. Klockan var i tiden av bedömningen. Lauritz.com garanterar inte funktionen.
4019118.jpg
4019j118.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lauritz...
Blå Ranchero, det har jag aldrig sett förut. Utbytt nyare krona! Undrar om det bara är det som är fixat?

http://www.lauritz.com/sv/auktion/o...staal-med-separat-sekundviser-ca-1/i4019118/#
(Google Translate)
Omega. Vintage klocka i stål med en separat andra sidan, ungefär 1957
Vintage män klocka från Omega, ref.nr:. 2900-6, cal. 267, när det gäller stål, blå urtavla med arabiska siffror och batonger, nyare Omega lind krona, original plexiglas, utrustade med nyare läderband med viklås i stål, manuell. Ø. 34,5 cm. Tecken på slitage, original skiva med en ny livré. Klockan var i tiden av bedömningen. Lauritz.com garanterar inte funktionen.
4019118.jpg
4019j118.jpg
Det är ingen Ranchero helt enkelt.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Senast ändrad:

Kamelen

Cartier
Om man skall vara konspiratorisk lagd så kan Lauritz/Ledningen ha med det att göra, så som med konstförfalskningen.
http://www.svt.se/ug/auktionsjatten-salde-falsk-kons

tror ni behöver kolla era uppgifter hur auktionshus gör affärer då detta är standard på alla auktionshus ,i dag tvingas buckan köpa tillbaka konst för ett antal miljoner skyller på utomstående expertis.
Vill man förkovra sig om auktionsvärlden så finns det gott om lektyr på nätet.
De fungerar som beg.bilhandlare och har man kunskap så kan man fynda annars är det en chansning.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
tror ni behöver kolla era uppgifter hur auktionshus gör affärer då detta är standard på alla auktionshus ,i dag tvingas buckan köpa tillbaka konst för ett antal miljoner skyller på utomstående expertis.
Vill man förkovra sig om auktionsvärlden så finns det gott om lektyr på nätet.
De fungerar som beg.bilhandlare och har man kunskap så kan man fynda annars är det en chansning.
Jag tycker du har helt fel. Trots allt har auktionshusen värderare som sätter ett pris och uppskattat värde. Kan inte värderarna klockor så skall de inte ge någon värdering, tex här när det handlar om en förfalskning. Jämför med konst. Picasso är populär, om någon kommer in med en reproduktion så skall auktionshusen kunna se det (deras avlönade värderare/experter) och inte sätta ett värde för en äkta och låta kunden stå för kunskapen att bedämma om den är äkta eller inte.
 
Senast ändrad:

Kamelen

Cartier
Du tycker att auktionshusen som har undermålig personal pga lönevillkor skall klara av vad museer med kompetent personal ej klarar(ligger ej i auktionshus intresse att ej ha för kompetent personal då detta öppnar möjligheter för sidoaffärer.
Det auktionshus som har mest skit i bagaget på konstsidan i svergie får trots allt vara buckan.
Ang Warhol så är det världens mest fejkade konstnär då en stor del av produktion var industriell eller vad sägs om brilloboxarna byggda på Malmö konsthalls verkstad.
I Svergie så arbetar en polis med detta trick som omsätter enorma summor varje år och senast i dag är det en artikel i Aftonbladet där buckan bet 7.5 miljoner ( bara början) och skyller på inhyrd expert.
Skillnaden på Lauritz och buckan är att Lauritz skojerier är i 1000 kr klassen medans andras är betydligt större belopp
Många kända auktionsnamn har historiskt fått lämna sina arbetsplatser historiskt pga oegentligheter.
Googla och du hittar fakta. Tycker deras moral och etik påminner om beg bilhandlare.
Mvh
Det är därför provinens är a och o i konstvärlden och det vet alla men likväl missar auktionshusen detta på konst i miljonklassen hmhm
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker du har helt fel. Trots allt har auktionshusen värderare som sätter ett pris och uppskattat värde. Kan inte värderarna klockor så skall de inte ge någon värdering, tex här när det handlar om en förfalskning. Jämför med konst. Picasso är populär, om någon kommer in med en reproduktion så skall auktionshusen kunna se det (deras avlönade värderare/experter) och inte sätta ett värde för en äkta och låta kunden stå för kunskapen att bedämma om den är äkta eller inte.
Klickade aldrig på länken till Omegorna så med risk för kaos så beskrivs de väl inte som Rancheros? Står väl ommålad tavla? Tycker i te de gör rätt men det är en gråzon som en okunnig lätt kan hamna i.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Klickade aldrig på länken till Omegorna så med risk för kaos så beskrivs de väl inte som Rancheros? Står väl ommålad tavla? Tycker i te de gör rätt men det är en gråzon som en okunnig lätt kan hamna i.
I det första fallet med vittavlade är den beskriven som en Ranchero med möjligen renoverad tavla. Den gick för ca 15000kr ink avgifter.
I blåtavlades fall nämns aldrig Ranchero utan vintage Omega och det står renoverad/ommålad tavla. Dock är startpriset nästan 11000kr med avgifter. Detta höga pris indikerar att det skall vara en Rancero eller annan motsv.
Du tycker att auktionshusen som har undermålig personal pga lönevillkor skall klara av vad museer med kompetent personal ej klarar(ligger ej i auktionshus intresse att ej ha för kompetent personal då detta öppnar möjligheter för sidoaffärer.
Det auktionshus som har mest skit i bagaget på konstsidan i svergie får trots allt vara buckan.
Ang Warhol så är det världens mest fejkade konstnär då en stor del av produktion var industriell eller vad sägs om brilloboxarna byggda på Malmö konsthalls verkstad.
I Svergie så arbetar en polis med detta trick som omsätter enorma summor varje år och senast i dag är det en artikel i Aftonbladet där buckan bet 7.5 miljoner ( bara början) och skyller på inhyrd expert.
Skillnaden på Lauritz och buckan är att Lauritz skojerier är i 1000 kr klassen medans andras är betydligt större belopp
Många kända auktionsnamn har historiskt fått lämna sina arbetsplatser historiskt pga oegentligheter.
Googla och du hittar fakta. Tycker deras moral och etik påminner om beg bilhandlare.
Mvh
Det är därför provinens är a och o i konstvärlden och det vet alla men likväl missar auktionshusen detta på konst i miljonklassen hmhm
Ja, jag begär att de som yrkesmän skall kunna sitt jobb, när jag som lekman med många fler här på KS bara från en bild direkt spotar ut att det inte är the real deal. Känns inte ok.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haha... WT(absolute)F?!
Kanske det mest horribla jag sett. Hyggligt säker på att jag fått till en bättre baksida, på den tiden man hade trä- och metallslöjd! ;)
 
Topp