• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
265706713_4aadabe4-5d23-4b99-b5a9-9a8c405545fd.jpg

https://www.tradera.com/item/341996/301909917/omega-seamaster-bumper-automatic
Tvåa på bollen, se sidan innan ;)

5866740D-5A23-404E-994F-72835029ECDD.png
 

Exxet

Rolex
Verket är 6139. Boett kommer från en -6020, tavla och bezel från en 600x. Visare, krona och innerring har ingenting med 6139 eller förmodligen ens seiko att göra. Dessutom är den sönderpolerad.
Det står 6020 T på tavlan (kan vara A M) så jag tror faktiskt att tavla och tim/min-visare är rätt för den boetten, ser ut som det sitter ett A-verk i den och då borde tavlan vara märkt Proof o s v, men man ska nog hålla sig borta.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det står 6020 T på tavlan (kan vara A M) så jag tror faktiskt att tavla och tim/min-visare är rätt för den boetten, ser ut som det sitter ett A-verk i den och då borde tavlan vara märkt Proof o s v, men man ska nog hålla sig borta.
Jag får backa på tavlan, tyckte det såg ut som full-lume index. tim/min-visare kan vara rätt, men kronografen är det inte. Inget jag hade betalat många hundralappar för oavsett.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Något speciellt du tänker på? Tavelmodellen finns.
Vet att tavelmodellen finns, men om man kikar på den rejält högupplösta bilden på Bukowskis.se (verkar inte följa med hit) så känns den rätt tveksam.
Framför allt nere vid Seamaster 600 det känns kladdigt och eventuellt också själva hårkorset.
Eller? Kan ha fel...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet att tavelmodellen finns, men om man kikar på den rejält högupplösta bilden på Bukowskis.se (verkar inte följa med hit) så känns den rätt tveksam.
Framför allt nere vid Seamaster 600 det känns kladdigt och eventuellt också själva hårkorset.
Eller? Kan ha fel...
Du kan ha rätt, ser lite variation på andra ex som ligger ute på nätet. Vet inte om det fanns flera varianter.
 
Topp