Tvåa på bollen, se sidan innan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tvåa på bollen, se sidan innan
Ajaj, men att folk bjuder...Tvåa på bollen, se sidan innan
Ja, otroligt. Och inte lite heller, okunnig folk. Ännu mer förvånande att reservationspriset satts än högre.Ajaj, men att folk bjuder...
Nej, 6138 har väl såvitt jag vet två subvisare (?). Däremot är det väl en 6139ingen 6138-8020 m a o.
Ja, i grund och botten en 6139-6020 sk doktor-klocka, att mäta pulsen med, den har lite annat påhängt och att den säljs som en 6138-8020 är ju lite vilseledande.Nej, 6138 har väl såvitt jag vet två subvisare (?). Däremot är det väl en 6139
Verket är 6139. Boett kommer från en -6020, tavla och bezel från en 600x. Visare, krona och innerring har ingenting med 6139 eller förmodligen ens seiko att göra. Dessutom är den sönderpolerad.Nej, 6138 har väl såvitt jag vet två subvisare (?). Däremot är det väl en 6139
Det står 6020 T på tavlan (kan vara A M) så jag tror faktiskt att tavla och tim/min-visare är rätt för den boetten, ser ut som det sitter ett A-verk i den och då borde tavlan vara märkt Proof o s v, men man ska nog hålla sig borta.Verket är 6139. Boett kommer från en -6020, tavla och bezel från en 600x. Visare, krona och innerring har ingenting med 6139 eller förmodligen ens seiko att göra. Dessutom är den sönderpolerad.
Jag får backa på tavlan, tyckte det såg ut som full-lume index. tim/min-visare kan vara rätt, men kronografen är det inte. Inget jag hade betalat många hundralappar för oavsett.Det står 6020 T på tavlan (kan vara A M) så jag tror faktiskt att tavla och tim/min-visare är rätt för den boetten, ser ut som det sitter ett A-verk i den och då borde tavlan vara märkt Proof o s v, men man ska nog hålla sig borta.
Som sagt, stay away, möjligen om man är ute efter A-versionen av verket, det hängde ju bara med till typ 69-71.Jag får backa på tavlan, tyckte det såg ut som full-lume index. tim/min-visare kan vara rätt, men kronografen är det inte. Inget jag hade betalat många hundralappar för oavsett.
Gick för 2400:- trist för köparenInte allt för många rätt på den här, passar förmodligen bättre här en mitt försök att vara rolig/sarkastisk i auktionstipstråden, men tyckte den var rätt uppenbar, sorry för det.
https://www.tradera.com/item/190204/302330834/vintage-armbandsur-seiko-chronograph-
ingen 6138-8020 m a o.
Man är inte helt förvånad när det gäller den säljaren.Kanske inte ett riktigt ett fulur, men det står att verket är ett cal. 71 men det kan inte vara det för dom finns bara med datumkomplikation,
cal. 133 lr 133.8 stämmer nog mer, 71:an är ovanligare.
https://www.tradera.com/item/190125...tic-guldplaterad-herrur-fran-50-talet-defekt-
Ja den var inte rolig.
Ja det var en kul grej, det missade jag.Ja den var inte rolig.
Krona original står det, men till vilken klocka kan man undra.
Skum boett? Glasring?
Ser märkligt ut, fel glas?Skum boett? Glasring?
"Originalglaset" ser limmat ut.Ser märkligt ut, fel glas?
Får nästan lite känning av kräksjuka!
Något speciellt du tänker på? Tavelmodellen finns.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1020649-omega-seamaster-600-red-cross-hair-armbandsur-34-mm
Meh. Nog hade väl denna fått en "Renoverad urtavla" under Wallhagens tid?
Känns tämligen nygjord. Populärt med svart och hårkors, så varför inte?
Vet att tavelmodellen finns, men om man kikar på den rejält högupplösta bilden på Bukowskis.se (verkar inte följa med hit) så känns den rätt tveksam.Något speciellt du tänker på? Tavelmodellen finns.
Du kan ha rätt, ser lite variation på andra ex som ligger ute på nätet. Vet inte om det fanns flera varianter.Vet att tavelmodellen finns, men om man kikar på den rejält högupplösta bilden på Bukowskis.se (verkar inte följa med hit) så känns den rätt tveksam.
Framför allt nere vid Seamaster 600 det känns kladdigt och eventuellt också själva hårkorset.
Eller? Kan ha fel...
Hårkorset går inte genom hellerNågot speciellt du tänker på? Tavelmodellen finns.