• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
En till. Jag gissar att den går att hitta i någon italiensk handlares historik om man har lite tålamod.
PHqZwl7.png

Nu är den tillbaka i Europa hos en brittisk handlare:
rfAm5JF.png
 

Fadershan

Patek

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Inte riktigt ett fulur även om artikeln även berör såna. Men intressant om Christie's fula tillvägagångssätt när de redigerar bort skador från tavlan på en Heuer Skipper.
http://www.onthedash.com/christies-2018-nov-skipperrera-shame/
Intressant artikel. Riktigt fult och pinsamt av Christie’s, detta kommer dom få äta upp. Hur kan Christies kalla detta ett misstag? Man borde granska de andra dyra utropen likväl. Löjligt tillrättalagt bild om man jämför med oredigerad. Boetten och tavlan ser ju helt nya ut på Christies katalogbild (ser ut som en produktbilder) som sedan spridits av Hodinkee, On the Dash mf. Pinsamt och bedrägeri är vad det är.

D9EE0BAC-AEBF-4343-8E21-5D1D0FC74D86.jpeg
666AFC0B-8305-4B94-8E47-07C3CF7227CA.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ser det ööööverallt nu tack vare dig, kolla en till Roxy med hittepåbezel.. Roliga är ju att vi vet hur Roxys bezel ser ut och inte är det dessa iaf. Stort konto här dessutom.
Screenshot_20181113-182730.jpg
Ja den här snubben brukar ju ha många trevliga ur till salu. Möjligt att det förekommit nåt tveksamt förut men inget jag har reagerat på.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
@Highvalley och @Fadershan påpekar ni för dem att klockorna är fel?
Ja precis. Det är vanliga "skindivers" som säljer för befängda belopp tack vare nytillverkade Blancpain-inspirerade vridringar. Har belyst fenomenet i några inlägg en bit tillbaka i tråden. Någon gång med referensbild på hur klockan borde se ut egentligen.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ja precis. Det är vanliga "skindivers" som säljer för befängda belopp tack vare nytillverkade Blancpain-inspirerade vridringar. Har belyst fenomenet i några inlägg en bit tillbaka i tråden. Någon gång med referensbild på hur klockan borde se ut egentligen.
Precis och det är mkt uppskattat! Tänkte mer om ni kommenterade på IG att de har fulur
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ja ibland men på dessa bezels har jag ännu inte startat något drev.. kliade i fingrarna igår och då tar jag det nog i dm först för en försiktig förfrågan. Han kan ju teoretiskt sätt vara ovetandes :)

Precis och det är mkt uppskattat! Tänkte mer om ni kommenterade på IG att de har fulur
Oj hoppsan! Är febrig och trög och läste fel... :D
Nej, hittills har jag inte gjort det. Tanken har naturligtvis slagit mig men jag har inte fått tummen ur och skaffat ett till Instagramkonto för ändamålet. Vill kunna fortsätta upplysa om dessa när de dyker upp och vill därför inte bli blockerad. När det känns som att den som postar är samlare snarare än handlare är det nog rätt riskfritt att dra iväg ett artigt pm. Vill man dreva i kommentarsfälten med hjälp av "troll"-konton är det här nog ett bra ställe att börja på.
https://instagram.com/luxostoreitaly
Om en handlare har en enstaka kan man nog inte utesluta att vederbörande är ovetande och okunnig men Luxostore verkar ju vara källan till dessa, med den ena knäppa bezeln efter den andra när man scrollar lite...
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske borde skrivit att Luxostore är "en källa" snarare än "källan" förresten. De ska tydligen sprida ut dem på minst ett konto till men det är inget som dykt upp i mitt Instagramflöde vad jag minns.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Men hur gör dem rent praktiskt? Det borde ju vara enstyckstillverkning på dessa bezelringar eftersom dimensionerna troligtvis är olika från klocka till klocka. Borde ju vara kostsamt att modda klockor med customdelar

/ P
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Men hur gör dem rent praktiskt? Det borde ju vara enstyckstillverkning på dessa bezelringar eftersom dimensionerna troligtvis är olika från klocka till klocka. Borde ju vara kostsamt att modda klockor med customdelar

/ P
Det är inte särskilt besvärligt om man har tillgång till en svarv. I räkneexemplet lite längre upp i tråden såg det ut som det blev över 20kkr vinst minus en eventuell slant till Hodinkee för att de ska marknadsföra klockan på "Bring a loupe". Rätt ok för en eftermiddag i verkstaden eller vad det kan ta när man redan gjort några stycken.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker denna ser extremt märklig ut, loggan känns off i typsnitt och storlek och hela trycket känns bara udda - någon som kan demontera eller bekräfta?
4B87AE1D-F706-4887-A374-5D2E47B3236B.png
Definitivt kaos. Ommålad tavla. Visare klart äldre än resten och de saknar lysmassa... Kronan för hög. Breitling har en liknande boett men det kan jag inte avgöra härifrån.
 
Topp