Det är nog därför den säljs så billigtUndrar verkligen om tachy skalan går att vrida på en Daytona...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är nog därför den säljs så billigtUndrar verkligen om tachy skalan går att vrida på en Daytona...
Klassiker det där att en visare lossnar på en daytona.Vad säger panelen om denna?
Köp nu för 10K, ser inte helt kocher ut!
http://www.tradera.com/item/190120/251077837/rolex-klocka-daytona
Den har nog bara monterats fel efter en service. Inga konstigheter.Undrar verkligen om tachy skalan går att vrida på en Daytona...
Mm. Absolut.Den har nog bara monterats fel efter en service. Inga konstigheter.
Tråkigt, men kan förstå att den typen av färgglad klocka kan gå hem hos oinsatta.Explosion med ommålade Orisar på Tratten.
Ligger uppe ett helt gäng som verkar bli ordentligt budade på.
Ja, det är förståeligt. Men särskilt tråkigt är det när dom går för över 1500kr. Själv skulle jag göra lite research innan jag budar på en klocka för 1500kr om jag var oinsatt!Tråkigt, men kan förstå att den typen av färgglad klocka kan gå hem hos oinsatta.
Det är så trist... förstör för Oris som märke. Det finns ju en hel del fina Oris men jag tappar liksom sugen på märket när jag ser dessa.Explosion med ommålade Orisar på Tratten.
Explosion med ommålade Orisar på Tratten.
Svårt att anmäla då det inte är fake. Undermålig beskrivning, men tror det är svårt att gå på.Ja det är verkligen jättetråkigt. Jag har anmält fler än jag kan hålla koll på men inte många som plockas bort och samma säljare (med närapå perfekta omdömen) kan fortsätta med sina bedrägerier. Klockorna är så taffligt fejkade också, jag tycker traderapersonalen borde kunna lära sig att texten 17 JEWELS SHOCK PROOF inte hör hemma på schweiziska klockor.
Inte fake? Förklara mer, vilka delar på dessa ur är från Oris?Svårt att anmäla då det inte är fake. Undermålig beskrivning, men tror det är svårt att gå på.
Inte så bra koll på vilka modeller oris hade under 70-talet, men vet att de hade många olika i skumma boetter i både stål och fulmetall då det var ett lågprisur. Vet inte om klockorna på tratten är ommålade eller fake... om dem bara är ommålade kommer det vara svårt att anmäla.Inte fake? Förklara mer, vilka delar på dessa ur är från Oris?
Det är som sagt svårt att identifiera när det kommer till ommålade tavlor. Troligtvis är det mesta Oris förutom tavlan. Och som du säger gäller det speciellt oinsatta som köper dessa. Många tänker säkert "Åhh, vilken unik Oris!" när de förgäves googlar på modellen och försöker hitta en liknande tavla.Inte så bra koll på vilka modeller oris hade under 70-talet, men vet att de hade många olika i skumma boetter i både stål och fulmetall då det var ett lågprisur. Vet inte om klockorna på tratten är ommålade eller fake... om dem bara är ommålade kommer det vara svårt att anmäla.
Är det bara jag som tycker det är lite festligt att det här kallas för "klocksamling"?Denna är väl heller inte världens bästa.
Till auktionshusets försvar så marknadsförs den åtminstone inte som en Santos.
https://auctionet.com/sv/389822-klocksamling-samt-halssmycke-8-st
Äh, den verkar ju innehålla en Vostok, och då kvalar det in som samling.Är det bara jag som tycker det är lite festligt att det här kallas för "klocksamling"?
Denna är väl heller inte världens bästa.
Till auktionshusets försvar så marknadsförs den åtminstone inte som en Santos.
https://auctionet.com/sv/389822-klocksamling-samt-halssmycke-8-st
Och en fin certina ds...Äh, den verkar ju innehålla en Vostok, och då kvalar det in som samling.
På ett grymt band! Sällan man ser en så bra matchning, faktiskt!Och en fin certina ds...
100% fakeVad säger ni om den här? Reagerade på att "swiss " saknas på tavlan, samtidigt hittade jag nästan likadan på chrono24 som också saknar texten (bilden längst ned). Har väldigt dålig koll så skulle uppskatta er expertis.
Jag vågar inte säga något mer än att den i bästa fall är en gräslig redial.Vad säger ni om den här? Reagerade på att "swiss " saknas på tavlan, samtidigt hittade jag nästan likadan på chrono24 som också saknar texten (bilden längst ned). Har väldigt dålig koll så skulle uppskatta er expertis.
Ommålad, annars ser det bra ut.Vad säger ni om den här? Reagerade på att "swiss " saknas på tavlan, samtidigt hittade jag nästan likadan på chrono24 som också saknar texten (bilden längst ned). Har väldigt dålig koll så skulle uppskatta er expertis.