• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

DrKlocka

Audemars
Vad säger panelen om denna?
Köp nu för 10K, ser inte helt kocher ut!
http://www.tradera.com/item/190120/251077837/rolex-klocka-daytona
2.jpg
Klassiker det där att en visare lossnar på en daytona.
 

Macklin

Cartier
Explosion med ommålade Orisar på Tratten.
Ligger uppe ett helt gäng som verkar bli ordentligt budade på.
image.png
image.png

Ja det är verkligen jättetråkigt. Jag har anmält fler än jag kan hålla koll på men inte många som plockas bort och samma säljare (med närapå perfekta omdömen) kan fortsätta med sina bedrägerier. Klockorna är så taffligt fejkade också, jag tycker traderapersonalen borde kunna lära sig att texten 17 JEWELS SHOCK PROOF inte hör hemma på schweiziska klockor.:banghead:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja det är verkligen jättetråkigt. Jag har anmält fler än jag kan hålla koll på men inte många som plockas bort och samma säljare (med närapå perfekta omdömen) kan fortsätta med sina bedrägerier. Klockorna är så taffligt fejkade också, jag tycker traderapersonalen borde kunna lära sig att texten 17 JEWELS SHOCK PROOF inte hör hemma på schweiziska klockor.:banghead:
Svårt att anmäla då det inte är fake. Undermålig beskrivning, men tror det är svårt att gå på.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Inte fake? Förklara mer, vilka delar på dessa ur är från Oris?
Inte så bra koll på vilka modeller oris hade under 70-talet, men vet att de hade många olika i skumma boetter i både stål och fulmetall då det var ett lågprisur. Vet inte om klockorna på tratten är ommålade eller fake... om dem bara är ommålade kommer det vara svårt att anmäla.
 
Senast ändrad:

DrKlocka

Audemars
Inte så bra koll på vilka modeller oris hade under 70-talet, men vet att de hade många olika i skumma boetter i både stål och fulmetall då det var ett lågprisur. Vet inte om klockorna på tratten är ommålade eller fake... om dem bara är ommålade kommer det vara svårt att anmäla.
Det är som sagt svårt att identifiera när det kommer till ommålade tavlor. Troligtvis är det mesta Oris förutom tavlan. Och som du säger gäller det speciellt oinsatta som köper dessa. Många tänker säkert "Åhh, vilken unik Oris!" när de förgäves googlar på modellen och försöker hitta en liknande tavla.
 

Krokodilen

Omega
2-Faktor
Vad säger ni om den här? Reagerade på att "swiss " saknas på tavlan, samtidigt hittade jag nästan likadan på chrono24 som också saknar texten (bilden längst ned). Har väldigt dålig koll så skulle uppskatta er expertis.

_20160216_040227.JPG
_20160216_040200.JPG
2092979gross.jpg
 
Topp