• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Är ingen expert på varken DD eller Tiffany tavlor men denna kan väl ändå inte vara original? Texten ser kladdig ut
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1...-date-chronometer-tiffany-co-armbandsur-36-mm
11622577_fullsize.jpg
Inte helt lätt det där, vi har diskuterat det förut. Tiffany eftertryckte texten själva i USA för det mesta, så det kan vara korrekt trots snett o vint. Problemet är att andra har satt i system att med potatistryck komplettera klockor med texten i och med att det räknas som premium. Så i princip måste man ha kvitto/papper från Tiffanys tillsammans med klockan för att det skall räknas som äkta.

https://klocksnack.se/threads/dagens-fynd-köptråden.43436/page-82#post-2529953
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Inte helt lätt det där, vi har diskuterat det förut. Tiffany eftertryckte texten själva i USA för det mesta, så det kan vara korrekt trots snett o vint. Problemet är att andra har satt i system att med potatistryck komplettera klockor med texten i och med att det räknas som premium. Så i princip måste man ha kvitto/papper från Tiffanys tillsammans med klockan för att det skall räknas som äkta.

https://klocksnack.se/threads/dagens-fynd-köptråden.43436/page-82#post-2529953
Jo precis. Det är lite lurigt och det var därför jag var lite försiktig i min framtoning. Tycker dock även Att Superlative chronometer officially certified är kladdigt?
 

Titanium

Omega
Texten ser kladdig ut, observera att det förekommer att folk målar om urtavlor trots att det ej blir fint som originalutseende.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
En till med hemmasnickrad bezel. Var ett tag sedan jag såg en nu. Känns bra att den är på ebay fortfarande och inte på Instagram. Har redan varnat en som tänkte bjuda alldeles för mycket. Posta den gärna i liknande trådar på andra forum. Jag är bara aktiv här.
https://www.ebay.com/itm/Vintage-Triton-Skin-Diver-Viscont-1960-/113754911054?_ul=SE
Yoazq38.png
Tack för varningen. pmade säljaren som tyckte det var i sin ordning med fejktavla och bezel. "Inget ovanligt på dessa". Taggar med: Fake Viscont Triton så att tråden kommer upp vid google.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Gissar att den också är faux? Swiss Made?
Nä den är nog ok. Tror allt är Swiss made utom bezel och insert som jag tror är från Italien. Menade att om det varit en fransk klocka så borde det inte stått "SWISS MADE" på tavlan. Och det hade varit en fransk klocka om inte bezel och insert var fejk. Triton körde med franska boetter när deras bezels såg ut så. Sätter en slant på att boetten är schweizisk på ebayklockan. Letar du billiga 200 m-dykare från 60-talet lär du hitta fler likadana.
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hade denna i minneslistan då jag var nyfiken på slutpriset. Utgår från att detta är något slags ihopplock men boett och tavla ser genuina ut, bortsett från att de inte riktigt hänger ihop. Har aldrig sett den tavlan i den boetten.
Osäker på om den redan avhandlats.
4C944958-FA63-4043-905D-553C848E4B8B.png

1A7E6520-A01C-44E0-846D-534B05F7918F.png
38F094AB-8CBA-4771-B2FD-31C53334A6D0.png
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Hade denna i minneslistan då jag var nyfiken på slutpriset. Utgår från att detta är något slags ihopplock men boett och tavla ser genuina ut, bortsett från att de inte riktigt hänger ihop. Har aldrig sett den tavlan i den boetten.
Osäker på om den redan avhandlats.
4C944958-FA63-4043-905D-553C848E4B8B.png

1A7E6520-A01C-44E0-846D-534B05F7918F.png
38F094AB-8CBA-4771-B2FD-31C53334A6D0.png
Kraftig seamaster boett, tavlan ser bra ut förutom relumade visare ? Ingen omega krona ?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Kraftig seamaster boett, tavlan ser bra ut förutom relumade visare ? Ingen omega krona ?
Jag kan inte se att visarna är relumade, hur ser man det på denna?

Skulle inte väntat mig nån lysmassa alls på visarna till den tavlan. Tveksamt om visare/tavla hört ihop från början men i och för sig av underordnad betydelse i detta fallet.
Framgick det av annonsen/auktionen om det var constellationverk i den?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Känns väl som att någon troligtvis har swappat ett fungerande constellation-verk i en seamasterboett, är tavlorna i samma storlek?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan inte se att visarna är relumade, hur ser man det på denna?

Skulle inte väntat mig nån lysmassa alls på visarna till den tavlan. Tveksamt om visare/tavla hört ihop från början men i och för sig av underordnad betydelse i detta fallet.
Framgick det av annonsen/auktionen om det var constellationverk i den?
Framgick inget angående verket, inte för att jag frågade säljaren men beskrivningen var densamma som på tredje bilden genom hela auktionen, mer eller mindre. Hade varit kul att få se mer bilder av denna
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
På en annan not, absolut inget ful-ur (vet bara inte vart jag ska posta denna?) men mer en heads upp ifall någon budar på denna.. Den är redan uppe i en härlig summa.
Kika bandhornen, för visst är det ingen synvilla? Det övre vänstra bl.a ser lagom skevt ut?
Från annons
B37BC378-C449-454B-AEEE-2B5CD5CE68EA.jpeg


Och i jämförelse med...
C749FACF-88B0-4F30-A590-8AB3E03CE0EF.png
 
Topp