• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulursvarningar

BD90F301-B9B2-4DDB-B69B-44E26A99F6F2.jpeg

Det är ju inte för inte som han betitlar sig själv ”Creative Designer”. :)
Tror att han designar kläder eller något i den stilen och att någon annan är kreativ med klockorna. Det dröjde ett par år efter jag såg den första på Hodinkee innan det dök upp en hos Gallanini.

Varningsflagg på denna on någon har tänkt shoppa. Jag har aldrig sett någon gammal Ranger med den texten.

Inget fulur vad jag vet, men misstänker att det faktiskt inte är en kolfibertavla och att den snarare är 38 mm med kronan. Fin klocka.
Jag köpte den nyligen då köparen på auktionen inte betalat, superfin, 36mm utan krona. Tyvärr hade en skruv som håller fast urverket gått av i gänghålet så den måste in på service 😄 sen var den inte 18k utan 14k..
209273.jpg

Bilagor

• 209268.jpg
    209268.jpg
    30 KB · Visningar: 20
  • 209263.jpg
    209263.jpg
    31.6 KB · Visningar: 16
  • 209264.jpg
    209264.jpg
    26.1 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Relevant länk:
Jag vill sticka ut hakan och påstå att den är äkta, det är 317 från 50-talet. Jag förstår vad du syftar till med att de målade indexet inte riktigt ser ut att vara målat rätt men klockan kan nästan inte vara en kopia.

Denna 2937 såldes på Kaplans idag, rätt dyrt slutpris men referensen är populär och tavlan ser ut att vara väldigt fin samt bonus med originalspännet.
nedladdning.png

MEN, jag har nog aldrig sett en 2937 utan Seamaster på tavlan.

Kan det vara ett hopplock med tavla från en 2791 eller 2639 som delar samma verk och storlek men som vanligtvis inte har Seamaster på tavlan?

Denna 2937 såldes på Kaplans idag, rätt dyrt slutpris men referensen är populär och tavlan ser ut att vara väldigt fin samt bonus med originalspännet.
nedladdning.png

MEN, jag har nog aldrig sett en 2937 utan Seamaster på tavlan.

Kan det vara ett hopplock med tavla från en 2791 eller 2639 som delar samma verk och storlek men som vanligtvis inte har Seamaster på tavlan?

Reagerade också på det när jag först såg den, men forskade aldrig vidare.

Jag drar mig egentligen för att posta i den här avdelningen för det finns något charmigt med denna. Men här har vi iaf Åke-Certinan, som inte jobbar med atm eller dylikt utan rätt och slätt 100% vattentäthet. 😃

Ingen aning, men berätta gärna mer. Riktig tavla i fel boett?
Tavlan är märklig, Swiss T? Kanske lite lysmassa på tavlan? Inte tillräcklig upplösning för att se. Tavlan känns klart nyare än resten. Ingen lysmassa på visare. Boetten riktigt vass. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro. Ser spännande och snygg ut med Reversodesignen.

Senast ändrad:
Tavlan är märklig, Swiss T? Kanske lite lysmassa på tavlan? Inte tillräcklig upplösning för att se. Tavlan känns klart nyare än resten. Ingen lysmassa på visare. Boetten riktigt vass. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro. Ser spännande och snygg ut dock med Reversodesignen.

Såg den där tidigare och reagerade på precis saker.
Synd, då jag spontant blev ganska sugen när jag såg den som thumbnail.

Tavlan är märklig, Swiss T? Kanske lite lysmassa på tavlan? Inte tillräcklig upplösning för att se. Tavlan känns klart nyare än resten. Ingen lysmassa på visare. Boetten riktigt vass. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro. Ser spännande och snygg ut med Reversodesignen.
Om den är från 40-50 talet (vilket för boetten är troligt sett till staybrite märkningen) borde det ju inte vara tritium på tavlan heller utan snarare radium.
Tycker subsekunden ser off ut på denna med.

Ingen delux modell samt ommålad tavla?

1667206420941.png
Ja det är ingen de luxe eftersom tavlan inte är gjord i guld, och håller jag med om att tavlan ser ommålad ut. Skakigt tryck och inget swiss made, samt den applicerade loggan ser väldigt o-centrerad ut.
Kan försöka ta bra jämförelsebilder på min annars hittade jag denna tavla som referens:
s-l1600.jpeg

Tillbaka
Topp