Det var främst bezel, men även kombination wideboy smooth bezel på 1600. Fel tråd kanske?Vad är det du menar är "off" mer specifikt - i ljuset av att du postar i fulurstråden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var främst bezel, men även kombination wideboy smooth bezel på 1600. Fel tråd kanske?Vad är det du menar är "off" mer specifikt - i ljuset av att du postar i fulurstråden?
"Wide boy" på ref. 1600 ser jag inget konstigt med, serienumret är också periodkorrekt för den kombinationen. Och den andra ser ut att vara en korrekt engine turned bezel för 1603/16030.Det var främst bezel, men även kombination wideboy smooth bezel på 1600. Fel tråd kanske?
Hrm... Det som eventuellt är värt någonting i den där är urverket - och det finns det ingen bild på?Den här ger jag inte mycket för. Ett vilt utseende. Är ”marriage” en grej?
Heuer Big Eyes valjoux 92 “marriage” Daytona case
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-06-29 20:39:45. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga armbandsur på Tradera.www.tradera.com
Marriage är ett vedertaget begrepp ja. Denna är förmodligen värre. Samma säljare som den tveksamma sm300an tidigare i tråden.Den här ger jag inte mycket för. Ett vilt utseende. Är ”marriage” en grej?
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-06-29 20:39:45. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga armbandsur på Tradera.www.tradera.com
Marriage = Franken = hopplock av OEM-delar (som lämnat fabrik i olika reffar? eller bara vid olika tid fast samma ref?) ...eller räknar vi med värre, typ gammalt fickursverk i en ny non-OEM boett (läs kinaskit)? som här? Många säljare verkar ju använda "marriage" (uttalas på Franska) glatt om tex gamla AP och PP-verk i en nyproducerad non-OEM boett...Marriage är ett vedertaget begrepp ja. Denna är förmodligen värre. Samma säljare som den tveksamma sm300an tidigare i tråden.
Har bara sett i nytillverkade boetter faktiskt. Ofta med nya tavlor av förklarliga skäl. Jag har alltid definierat marriage om ny boett av annan typ än original.Marriage = Franken = hopplock av OEM-delar ...eller räknar vi med värre, typ gammalt fickursverk i en ny non-OEM boett (läs kinaskit)? som här? Många säljare verkar ju använda "marriage" (uttalas på Franska) glatt om tex gamla AP och PP-verk i en nyproducerad non-OEM boett...
Har bara sett i nytillverkade boetter faktiskt. Ofta med nya tavlor av förklarliga skäl. Jag har alltid definierat marriage om ny boett av annan typ än original.
Men det är klart, finvarianten är väl typ en gammal Patek där ett mormorsur blivit ett armbandsur hos Patek? Marriage är ju iaf kidnappat.
Hrm... Det som eventuellt är värt någonting i den där är urverket - och det finns det ingen bild på?
Ja men se där... Det var där ju.He he, var det inte see-through baksida? Tyckte det såg lite simplare ut än vanligt.
Den här ger jag inte mycket för. Ett vilt utseende. Är ”marriage” en grej?
Hrm... Det som eventuellt är värt någonting i den där är urverket - och det finns det ingen bild på?
Marriage är ett vedertaget begrepp ja. Denna är förmodligen värre. Samma säljare som den tveksamma sm300an tidigare i tråden.
Marriage = Franken = hopplock av OEM-delar (som lämnat fabrik i olika reffar? eller bara vid olika tid fast samma ref?) ...eller räknar vi med värre, typ gammalt fickursverk i en ny non-OEM boett (läs kinaskit)? som här? Många säljare verkar ju använda "marriage" (uttalas på Franska) glatt om tex gamla AP och PP-verk i en nyproducerad non-OEM boett...
Sköna taklökar i bakgrunden också! Tycker annonsen har något visst rent kompositionsmässigt;-) Ingen brist på kreativitet där inte!Ja men se där... Det var där ju.
Classy!
Nåja. Låt inte mig stå i vägen om någon annan vill bjuda.
Stilen på annonserna känns bekant. Hette den här skojaren något annat på Tradera tidigare?Mera taklökar och en ”custom made” Longines av samma säljare som ovan. Kreativt värre!
Longines 44mm
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-06-26 21:31:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Herr på Tradera.www.tradera.com
Mycket möjligt! Verkar blanda en del helt OK ur med rena fantasiskapelser!Stilen på annonserna känns bekant. Hette den här skojaren något annat på Tradera tidigare?
Jag vet ingenting om klockan, men det som får mig att undra är varför ett finger täcker halva baklocket på den enda bilden på den sidan?Hej alla KSare
Har spanat in denna Tudor 7939, enligt annonsen verkar allt vara i ordning (kanske lite för bra) men det som får mig att tvivla är honeycomb kombinationen på denna 7939, tänkte därför höra med er om det någonsin har gjorts en Tudor med denna ref och utförande?
Serienumret.Jag vet ingenting om klockan, men det som får mig att undra är varför ett finger täcker halva baklocket på den enda bilden på den sidan?
Aha... då är frågan: Varför inte tejp? Eller en pappersbit?Serienumret.
Lättast är väl att fråga säljaren så är frågan ur världen.Aha... då är frågan: Varför inte tejp? Eller en pappersbit?
Helt klart fejk, se på kronorna som har lasergravyr etc.Enligt vad jag kan läsa mig till känns denna som ett fulur,
Tråd Watchuseek,Edox geoscope 1970
Utropspris: 6000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-07-07 21:19:18. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Exakt, anmält till Tradera men inget händer.Helt klart fejk, se på kronorna som har lasergravyr etc.
Som vanligt… jag anmäler också.Exakt, anmält till Tradera men inget händer.
Vintage Diver TISSOT Pr 516 Automatic watch cal. 794 day/date from 1971
Utropspris: 2500 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-09-11 12:05:19. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Vad tror ni om denna?
Både sekundvisare och bezel ser skum ut
Men det finns å andra sidan ganska många versioner även om de jag sett haft bakelitbezel som inte varit så blank och röd sekundvisare
Ommålad. Sen är det fel visare på Omegan i samma annons.Tvättad skulle jag säga
För det första är det ett 40-tals tryck på en 50-tals klocka, sen är det på tok för dålig kvalitet för att komma från longines från den tiden.Tvättad skulle jag säga