• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
EDE9D2DA-DF47-4869-AC79-D1A27DE1C0A5.png


 

acue

Cartier
Är den här tavlan ommålad? Cal 23M anges.
58844138-07C9-4989-A69F-DA7DDAA1904D.jpeg
 

Bilagor

  • FB7075E6-3620-4A8E-A32D-B0607EB6F508.jpeg
    FB7075E6-3620-4A8E-A32D-B0607EB6F508.jpeg
    70 KB · Visningar: 8

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Klart han vet. Hans grej verkar ju vara att hitta renoveringsobjekt och sätta dit ny bezel (som han själv gör?). Något slags sociala-medier version av turistfälla.
Tror inte han gör dem. Såg ganska många innan de började dyka upp hos honom. Den första hjälpte Hodinkee till att marknadsföra.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor

Espskar

Omega
Åtta Jaeger LeCoultre Club från 70-talet har sålts eller är fortfarande till salu på Stockholms Auktionsverk i Köln och Globen, alla sedan i juni i år.

En samlare som säljer ut eller är det något annat? Ser ut att kunna vara gjorda i Indien.

EF0E4757-73F9-45FD-A115-2991D12C4C27.jpeg



 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Förklara gärna vad som är mest fel, inte alltid så uppenbart för alla.
Ok, ska göra ett försök men du får gärna fylla i, för jag veta att du är duktig på att se felaktigheter på tavlor mm! 🙏🏻

  • boetten är manipulerad genom att man, ganska fult dessutom, applicerat material, förmodligen genom svetsning, för att efterlikna de helt unika crown guards som en äkta boett till en Ultradive/OPS har.
  • bezelen är fel för en Ultradive och kanske inte Enicar överhuvudtaget?
  • tavlan är förmodligen en ommålad tavla från en Enicar Superdive eller liknande men det är INTE en Ultradive!
  • baklocket är helt överpolerat vilket i sig inte är fel eller konstigt men i detta fall så är ref numret bortpolerat!
  • samtliga visare felaktiga och förmodligen inte ens Enicars egna?
  • allt detta sammantaget för att en Ultradive är ruskigt eftertraktad på vintage-marknaden just nu i och med bla Ed Sheeran har en som bärs på konserter och offentligt ibland. Det värdet har inte en Superdive men ändå inte så långt ifrån!

Så synd på en offrad klocka som just nu kräver rätt mycket jobb för att återställas till en Superdive igen
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
”signerad krona” ja men med en annan tillverkares logga.
A0E5847A-83AE-4350-BFC3-C95DA9BD4E0C.jpeg

”Fin”, men index har försvunnit från tavlan…
813BF0CA-BB0A-4B3D-9395-9080992E90CF.jpeg

Vidare så har jag inte sett en Harpoon innan som inte varit märkt just ”Harpoon” på bakboetten. Har du hittat fler @JacquesCosteau ? Min magkänsla är väl att den här är byggd av diverse delar ur någon indiers skrotåda…
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
”signerad krona” ja men med en annan tillverkares logga.
A0E5847A-83AE-4350-BFC3-C95DA9BD4E0C.jpeg

”Fin”, men index har försvunnit från tavlan…
813BF0CA-BB0A-4B3D-9395-9080992E90CF.jpeg

Vidare så har jag inte sett en Harpoon innan som inte varit märkt just ”Harpoon” på bakboetten. Har du hittat fler @JacquesCosteau ? Min magkänsla är väl att den här är byggd av diverse delar ur någon indiers skrotåda…
Har ingen kännedom om FL alls, var ett spontanköp, men visst verkar index saknas och kronan vara fel. Kan inte uttala mig om resten, men tar bort klockan från annonsen. Sorry!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har ingen kännedom om FL alls, var ett spontanköp, men visst verkar index saknas och kronan vara fel. Kan inte uttala mig om resten, men tar bort klockan från annonsen. Sorry!
Det är inget fel att sälja den tycker jag. Men en lite mindre skönmålande beskrivning vore väl på sin plats kan jag tycka. Kronan ser ut att komma från en Revue förresten.
 
Topp