Har funderat lite och väljer att kommentera
Jag har senaste året kommenterat ofta ”nya ks andan” det finns ju något som heter ”ingen fråga är för dum och ställa” tyvärr är det exakt det har blivit.
@Clark Kent nämner Flashback och även om jag tycker det är en alltför ofta ett forum där man hittar på skvaller eller osanningar så kan jag känna igen vad folk skriver där men det är upp till varje skribent oavsett om man nämns där eller inte att ta åt sig mycket,lite eller ingenting.
Jag har själv skrivit dumma kommentarer,gett
mig in i meningslösa diskussioner men jag ser att 4-5 skribenter som man ALLTID ser på ks på olika trådar inte skrivit här ännu, förlåt men det är ingen slump enligt mig förmodligen vet man att man skulle få ”folk efter sig” om man skrev här.
Jag försöker svarar på de frågor som uppstår här som jag kan svara på. Om det är någon som uppger ett rykte eller en teori om en klocka eller prissättning eller annat dylikt som kan väcka reaktioner så försöker jag mycket hellre fria än fälla men tycker är det enligt mig just nu ks största bov- folk vill hellre fälla och därför är man stenhårda när en skribent gjort fel eller kommer med ett rykte om en klocka exempelvis den påstådda submarinern som ska släppas 2019.
Jag hade för 1-2 år sen ute en klocka för ett marknadspris som stämde överens i världen (främst Asien) men i Sverige var det ett pris för som var alldeles för högt vissa där skrev man extremt mycket skit och gjorde sig lustig, man orkade alltså inte ens slå upp den på Google eller Chrono24 vad det nu kan tänkas sig vara.
lade ut denna annons och var rent ut sagt chockad över hur folk öste skit om priset där till och med admins öste skit- Jag fick sålt klockan utanför Sverige på 1,5 dag där jag fick mer än vad jag lagt ut den här för. För mig är det inga problem att folk tyckte priset var för högt utan det var snarare hur nedsättande man kunde vara och ännu mer chockerande hur ks profiler med admin agerade själva- inte bra!
Först då förstod jag hur pass mycket detta forum har blivit att flasha sin klocka än ett entusiasmforum.
Tråkigt jag står för min åsikt och respekterar att inte alla tycker detsamma men hoppas vi kan hålla oss till sakfrågan och inte peka pekfinger mot alla och lite till.