• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

G-Shock: ja eller nej?

Jävla KS och intressanta trådar. Skulle inte beställa något mer klockrelaterat innan jul och så surfar man in här... Sagt och gjort. Uret.se hade den här skönheten för sjuhundra pix. Nu är det bara att vänta på att den dyker upp i brevlådan. Den får väl bli storebror till terrorklockan...

img1031759029.jpg

casio DW-5600E-1VER
Ett bra köp! En riktig klassiker.

Edit: Och om du tröttnar på plastbandet och vill uppgradera så finns den här kompositlänken med viklås. Mycket bekväm och ger en mer gedigen känsla...
brace.jpg

(lånad bild)

Fan va läckert band! Funkar den till dem flesta g-shock mån tro ? Tycker plast spänner på min är lite tradigt! Har du länk ?
Det är en ordentlig skillnad mellan länk och plastbanden IMHO. Jag har aldrig själv handlat från TIKTOX, men sett att en del andra gjort det. Det finns länkar till en del olika modeller om du kollar länken nedan (finns nog att köpa på flera andra ställen också, ebay etc. Kanske någon annan här som har fler tips?)...
http://www.tiktox.com/casio-straps-and-spares.html

Det är en ordentlig skillnad mellan länk och plastbanden IMHO. Jag har aldrig själv handlat från TIKTOX, men sett att en del andra gjort det. Det finns länkar till en del olika modeller om du kollar länken nedan (finns nog att köpa på flera andra ställen också, ebay etc. Kanske någon annan här som har fler tips?)...
http://www.tiktox.com/casio-straps-and-spares.html

Fan va grymt ! Ska spana in den direkt, tack för tipset :)

I min klocksamling som till största del består av Rolex och Omega, har jag på senaste tiden lagt till några versioner av G-Shock.

För en tid sedan så införskaffades till exempel en GA100-1A1 som med sin analoga- och digitala kombination omhuldad av svart gummi pryder min handled när det handlar om lite tuffa tag. På en resa till NY för ett tag sedan besökta jag G-Shock Store i Soho och förvärvade en GA110RG-1A med detaljer i roséguld.

Nu är frågan som jag skjuter ut i detta forum: G-shock. Ja eller nej? Går G-Shock helt bort eller kan ni tänka er att använda G-Shock som vardagsklocka på fritiden, vid sport eller annan aktivitet då det finns risk att din Patek Phillippe i mint condition inte är lämplig att använda?

Ödmjuka hälsningar,
Greven

GA100-1A1. My pride and joy. Köpt i NY på Bloomingdales för ett par år sedan.

GA110RG-1A. Köpt på G-Shock Store i Soho, NY. Gillar roséguld. Väldigt mycket.

Vintage G-Shock. Traderaköp som visade sig vara lyckat. Sålde den senare, vilket jag ångrar litet idag.
För att svara på ursprungsfrågan: självklart ja till G-shock. Men varför som beater? Det är så förutsägbart. Tycker dina fräscha exemplar funkar perfekt som statement; på teatern, snobbiga festen etc. Balla klockor helt enkelt. Dessutom är de ju militära också, idag.

Självklart bör det finnas en G-Shock i lådan. Dubbelpost här med min Gulfman som "bara" är 46mm i diameter, vilket är lysande för mina tandpetare.
WP_20151124_007.jpg
Sorry för bump av tråden, men jag såg ditt inlägg och undrar var du köpt den där Gulfman? Är det inom Sveriges rike eller från utlandet? Nu har jag sålt bort alla mina G-Shocks, men funderar på en modell som är något "mindre" att ha som träningsklocka.

Tillbaka
Topp