Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jobbat! Ser fram emot bilder!Nu har jag läst den här tråden ett antal gånger och man blir ju otroligt sugen på en G-Shock. Detta resulterade i att jag igår beställde en Rangeman GW 9400 1ER. Bild kommer när klockan kommer
Kanske bidra med en bild på vapendragaren?Oja! Har en som jag använder när jag tjänstgör i det militära. Tål bra med stryk och suverän ljus funktion till när det är mörkt
Respekt för det du bär på handleden! Bra där!GW6900. Grymt nöjd.
Ingen tvekan om du frågar mig: köp denna! Du kommer inte bli besviken. Gärna bilder i tråden om det blir affär. Tackar på förhand!What's the verdict på denna? http://www.g-shock.eu/se/klockor/classic/gw-7900b-1er/
Tänkte att det nog blir en G-Shock under hösten (tack vare denna tråd) och vill ha en som är lite sådär wannabe sjöfarare, dock är Gulfmaster lite väl dyr för min smak. Soldriven, radiostyrd, månfas och ebb-flodvisare är väl dom huvudsakliga egenskaperna.
Så vad tros? Nåt att ha?
skit i batongen. du drar en en smäll med baksidan av handen så är det slutbråkatGW6900. Grymt nöjd.
Förstår din inställning. Mekaniska urverk är förstås något speciellt. Men på fritid då man behöver en klocka som i stort sätt tål allt och är extremt reptålig, då är G-Shock outstanding anser jag. Vem vet, kanske i framtiden så sneglar du på någon av dessa modeller: http://graciouswatch.com/best-casio-g-shock-watches/Gillar tanken , men det är inget för mig.
Det känns som jag har klockan för att visa tid på flera sätt som alla kan lösas mekaniskt. O nu idag löser väl mobilen resten av ens behov på språng..
Lite tråkigt , men så är det....
Förstår din inställning. Mekaniska urverk är förstås något speciellt. Men på fritid då man behöver en klocka som i stort sätt tål allt och är extremt reptålig, då är G-Shock outstanding anser jag. Vem vet, kanske i framtiden så sneglar du på någon av dessa modeller: http://graciouswatch.com/best-casio-g-shock-watches/
Det gör jag. Lycka till min herre!
Bra köp! Gillar verkligen! Well done sir!Idag kom ett litet paket från Gustavssons ur och smycken i Linköping innehållandes en Rangeman. Kameran åkte fram för bildtagning. Här är resultatet. Hoppas ni gillar den
Dela gärna med det till oss bildtörstiga. Tackar!Har haft min g-shock 3031 i ungefär 6 månader nu. Är riktigt nöjd med den! Sitter bra runt handleden och tål nästan vad som helst
Skön modell! Retro all the wayHoppas att alla är bekanta med begreppet "Master of G" inom G-shock världen.
Annars kan ni läsa lite här t.ex för ytterligare info.
http://www.g-peopleland.com/Masters of G.htm
Idag bär jag en Riseman fr 90-talet, en riktig klassiker.
J
Jag håller med. Riktigt grym klockaGW6900. Grymt nöjd.
Ha ha ha...då tillhör väl jag kategorin "bad-ass-wannabes". Håller med om att Steinhart är grym klocka, jag kör G-Shock när jag inte vill repa min Rolle eller andra fin-dinkorG-Shock är för Arnold, Poliser, dörrvakter och bad-ass-wannabes. Steinhart är 100 ggr mer klocka.
Pga denna tråd fick det bli en
GW-M5610BC-1E
Good choice sir!Pga denna tråd fick det bli en
GW-M5610BC-1E
Ha ha ha...respekt till dig med min herre. Då det var jag som startade tråden så tänkte jag snabbt komma med en bakgrund till varför jag startade den: i grunden har jag samma känsla som du. Älskar komplikationer, mekaniska urverk och fnyser åt quartz. Men så skaffade jag en G-Shock för fritid och tuffa tag och förvånades över hur mycket stryk den tål. Köpte några till och så kände jag att jag måste slänga ut frågan här i forumet om detta är ett okej beteende eller om jag måste göra mig av med mina G-Shocks omedelbart. Alltså startades "G-Shock - ja eller nej?". Jag sätter fortfarande min Rolex och mina Omega högst i prioriteringen, men kan fortfarande tänka mig en G-Shock när jag skall ned ut hugga ved, klättra i berg eller något annat manligt där jag inte vill repa mina övriga ur. Ha det gott!Shit, har helt missat denna tråd.
Respekt till er alla men jag skulle ALDRIG sätta på mig en G-shock.
Har dock en garmin-klocka vid träning.
/j
Förstår dig och alla andra, har inga argument mot. Bara inget för mig.Ha ha ha...respekt till dig med min herre. Då det var jag som startade tråden så tänkte jag snabbt komma med en bakgrund till varför jag startade den: i grunden har jag samma känsla som du. Älskar komplikationer, mekaniska urverk och fnyser åt quartz. Men så skaffade jag en G-Shock för fritid och tuffa tag och förvånades över hur mycket stryk den tål. Köpte några till och så kände jag att jag måste slänga ut frågan här i forumet om detta är ett okej beteende eller om jag måste göra mig av med mina G-Shocks omedelbart. Alltså startades "G-Shock - ja eller nej?". Jag sätter fortfarande min Rolex och mina Omega högst i prioriteringen, men kan fortfarande tänka mig en G-Shock när jag skall ned ut hugga ved, klättra i berg eller något annat manligt där jag inte vill repa mina övriga ur. Ha det gott!