• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Blir nog inte billigare på ett tag framöver:

Xbox X, Red Dead Redemption 2 samt Call of Duty Black Ops 4 för 4 495 kr.

Någon som vill köpa ett Xbox S i Skåne? ;)

Köper ni Red Dead via xboxen direkt eller på skiva? Ursäkta dum fråga, men jag har en xbox s, köpt några spel och spelat totalt 45 minuter.

Men älskar western, gillade det tidigare också även om jag aldrig vande mig med kontrollen.

Vill kunna börja spela redan fredag kväll!
Jag köper spel som liksom förtjänar det på skiva, och Red Dead är ett sådant. Jag flexar ut från jobbet vid 13, drar till Webhallen och plockar ut och drar sen hem och spelar. Har jag tur med kollektivtrafiken borde jag kunna vara igång omkring tre-halv fyra.
Känner att jag vid 33 års ålder fortfarande har samma inställning till sånt här som jag hade när jag var 15... :D

Inte spelat på flera år men är halvsugen på att köpa en konsoll enbart för RDR - är det Xbox man borde ha? Har aldrig ägt en, bara PS.
Jag har aldrig gillat Xbox. Skulle köpa en PS4 Pro om jag inte hade en PS4. Men jag tror det kan vara hugget som stucket.
Måste man fortfarande betala för Xbox live om man vill köra Netflix & HBO? På PS4 behöver du inte betala extra för streaming, du måste såklart ändå ha Netflix/hbo-konto.

Inte spelat på flera år men är halvsugen på att köpa en konsoll enbart för RDR - är det Xbox man borde ha? Har aldrig ägt en, bara PS.
Skönare kontroll till Xbox, tycker jag. Prestanda och sånt är rätt lika, iallafall om man kör på Xbox One X. Jag kör standardvarianten och det funkar fint. Gillar man racingspel så är Forza Horizon-serien (spelar senaste, fyran, just nu) exklusiva till Xbox och helt sjukt bra! State of Decay 2 är också ett galet bra Xbox-exklusivt spel, survival horror med betoning på survival - zombieapokalyps i sandboxformat! Det är väl egentligen bara The Last of Us 2 som är PS4-exklusivt som lockar mig åt det hållet.

Skönare kontroll till Xbox, tycker jag. Prestanda och sånt är rätt lika, iallafall om man kör på Xbox One X. Jag kör standardvarianten och det funkar fint. Gillar man racingspel så är Forza Horizon-serien (spelar senaste, fyran, just nu) exklusiva till Xbox och helt sjukt bra! State of Decay 2 är också ett galet bra Xbox-exklusivt spel, survival horror med betoning på survival - zombieapokalyps i sandboxformat! Det är väl egentligen bara The Last of Us 2 som är PS4-exklusivt som lockar mig åt det hållet.

Forza får mig att tippa åt Xbox, inte spelat det sen typ 1an eller 2an men minns att det var typ outstanding när det gäller racing på konsol.

TLOU2 får mig dock att tipp tillbaka till PS... :)

Svårt!

Forza får mig att tippa åt Xbox, inte spelat det sen typ 1an eller 2an men minns att det var typ outstanding när det gäller racing på konsol.

TLOU2 får mig dock att tipp tillbaka till PS... :)

Svårt!
Forza Horizon är sjukt mycket roligare än Forza Motoraport, tycker jag. Motorsport är ju ren banracing, medan Horizon är gaturacing, offroad och en massa annat. Kolla in Horizon 4, som är det senaste. Ingår dessutom i Xbox Game Pass, som jag kör. Prenumerationstjänst där man får en massa spel för 100kr per månad.

Håller själv på med BB för tillfället vet inte ens hur många timmar jag är inne på men jag försöker givetvis på att skaffa platinum, skulle nog gissa att jag ä lvl 70-ish nu...
Ska snart hoppa in i dlc:n :hungover:
Jag är typ level 120. Har sjukt svårt med DLC. Men klarade spelet innan så min DLC är på new game+ så är svårare då.

Älskade Red dead redemption men har typ 15 spel liggandes. Vet inte om jag ska köpa RDR2 och vänta med resten eller tvärtom. Har inte ens klarat God of War än. Tröttnat lite på TV-spel. Var väl Bloodborne som var senast jag hade roligt. Fick det gratis, hade aldrig köpt det, trodde inte det var något för mig.

Känns som allt är för mycket nu. Typ som RDR2. Visst coolt att vapen/hästar/karaktären osv. måste tas hand om. Men blir det inte för mycket tro? Vill bara spela och ha kul. Kluven till om man ska köpa nu direkt eller vänta. Tycker inte ens om God of War jättemycket.

Haha.... Som väntat då

IMG_20181025_145326_413.jpg

IMG_20181025_145324_410.jpg

WhatsApp Image 2018-10-25 at 14.50.17.jpeg

Vad tycker ni om RDR hittills? Har spelat i 2h och tycker det är skitbra än så länge. Hur de har fått till den tjocka snön är riktigt imponerande. Hoppas att det finns lite överlevnadsfunktioner sen - typ bygga litet läger, jaga, fiska etc. vore skoj

Pepp! Borde kunna komma igång innan fyra, hoppas jag! Skarpögda kan även se att jag högg Alien Isolation som nu är på 70% rea på Xbox Store.
07618311-E745-4F52-9C5C-BAA572D553BF.jpeg

441.jpg

Egentligen knäppt. Var och hämtade det på Elgiganten, tog långlunch, sen hem och in i Xboxet, sen tillbaka till jobbet.

Nu hoppas man bara att det har tuffat på där hemma!

Ska bli skitskoj det här!

Vilken jävla hype kring RDR2. Aldrig spelat 1an, kände mig aldrig tilltalad av det jag sett. När jag ser betygen det fått överallt och läst lite om spelet så känner jag att jag måste ge det en chans!

Jag älskar ju Western-genren. Jag ser alla Western-filmer, även de dåliga. Har till och med köpt två Umarex-Colt SAA och en Walther lever action som är väldigt roliga att skjuta när man är på stugan. Så jag ser väldigt mycket fram emot det här! :D

Tillbaka
Topp